Toon posts:

Harde schijf fluit en klunkt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen zette ik de pc aan en na een normale opstart van Win XP, kreeg ik na 5 minuten opeens het volgende : Het begon met een zachte "klunk", waarna ik een fluitend geluid hoorde. Dit duurde even en toen crashte windows. Ik deed een reboot en de pc zag de hd niet meer. Nog een reboot en toen zag hij hem weer, maar kon niet meer opstarten. Pc uitgezet en ´s middags nog een keer de pc aangezet. Opstarten ging moeilijk, duurde lang. Dus toen maar weer een reboot. Hij starte weer gewoon op al gaf windows een fout aan in Norton Antivirus. Een beschadigd bestand binnen de Norton Directory. Norton verwijderd, gereboot en alles was weer okee. Norton geinstalleerd en nu doet ie alles weer goed.
Iemand enig idee wat er aan de hand is? Ik dacht eerst aan een HD crash (kop stuiterd over Platter -> fluitend geluid??). Maar niks wijst nu op een probleem met de hd.

Vreemd

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Sja, die is dood...

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Maak toch maar ff een backup als je die nog niet hebt...
ik verdenk je HDD van oververmoeidheid:p

Ben bang dat hij er zeer binnenkort helemaal mee kapt namelijk

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Topicstarter
Dood??? Ik werk er op dit moment mee..... :?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 19:38:
Dood??? Ik werk er op dit moment mee..... :?
Nou, hij is op z'n minst redelijk dicht aan het eind van z'n leven ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
Hij is nog niet echt oud te noemen. Nog maar een maandje of 2. Is een Maxtor 40 GB 6E040L0 . Zou het kunnen komen doordat het 7200 toeren Hd is, en ik geen Koeler gebruik. Ik hoorde nl wisselde berichten over een koeler. Sommigen zeggen pas van een 80 GB 7200 toeren nodig te zijn, terwijl anderen weer altijd een koeler plaatsen op een 7200 rpm.

• oRc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03-2022

oRc

\o/ Garfield \o/

Ik heb hier een 120 gig maxtor @ 7200 zonder cooler, werkt prima. Is zo'n 35 - 40 graden

Denk dat je maar eens moet gaan backuppen, dit soort gedoe betekent meestal het einde van de hdd.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens netjes in de FAQ van dit subforum eer je een topic opent, zoals van jou wordt gevraagd in de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :) Onder het kopje "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?" zul je hierover meer informatie vinden en zelfs linkjes naar tooltjes van de fabrikant om jouw HDD grondig te testen :)

Verwijderd

Topicstarter
Aha, thx. Zal ik voortaan even aan denken ja.

Verwijderd

Een HD in mijn systeem heeft hier ook al zo'n 1.5 jaar last van. Voor de zekerheid staan er alleen spellen en ander expendable zooi erop. Maar hij doet he nog steeds wel moet ik SMART uitzetten in de bios want anders stopt ie ermee.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-03 23:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

* The Eagle gaat heel ff zoeken...had ook es zo'n topc, iemand gaf daar een link richting dat soort geluiden...erg handig, misschien herken je het e.e.a.

Da's jammer...link naar geluiden gevonden maar pagina is leeg :( En die waren net zo leuk en herkenbaar.
Maar weer ff on topic: als ik jou was zou ik snel je HDD backuppen, en er dan es het e.e.a. aan diagnose-tools op loslaten.
RMA-gevalletje, lijkt me zo

[ Voor 48% gewijzigd door The Eagle op 22-09-2003 20:17 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Als je er nog niet een hebt dan is het nu ook geen gek idee om toch maar even een backup te maken van het een en ander. Je weet maar nooit en eigenlijk moet je er toch wel een hebben als je wat veilig wilt zitten. :)
Pagina: 1