[Telfort] Probleem, jurist in the house?

Pagina: 1
Acties:
  • 373 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik heb een probleem... ;)

Vandaag was er een deurwaarder voor mijn deur... allemaal leuk en aardig. Ik zou 2 facturen open hebben staan en dit terwijl ik altijd auto. incasso heb gehad en in totaal 3 jaar klant bij ze ben geweest (elk jaar ander klantnr).

Ik heb dus ergens begin oktober 2002 een brief van dit incassoburo gehad met daarbij een openstaand bedrag (dit was brief 1 niet aangetekend).
Hierop contact opgenomen met O2 klantenservice, daarbij is uitdrukkelijk gemeld dat er geen nota's open stonden en dat ik de brief kon negeren en dit waarschijnlijk een interne fout is geweest.

Nu bijna een jaar later staat dus een deurwaarder op de stoep met een brief. Dat ik VOOR 1 oktober 2003 257 Euro over gemaakt moet hebben en anders kan ik voor de rechter verschijnen (dit is een officiele brief van een gerechtsdeurwaarder).

Ik bel dus weer met Telfort, en ze zien wat er in 2002 mij is toegezegd. Daarnaast ziet een medewerker geen openstaande facturen. Uur later bel ik, nu zien ze wel openstaande bedragen :?

Bij Telfort, op het dossiernummer van de gerechtsdeurwaarder krijgen ze gegevens van een HEEL ander persoon dan ik. Maar bij het incassoburo hebben ze op dit nr wel mijn gegevens.

Daarnaast ik heb 1 brief van het incassoburo gehad, en nooit een aangetekende whatsoever met in gebreke stelling.

Ook staat er in de brief dat dit bedrag is verschuldig onder een xxx klantnummer. Terwijl het om 2 openstaande bedragen gaat die MEER dan een jaar van elkaar verschillen: 21-01-2001 en 22-05-2002. En dan rekeninghoudend dat ik ELK jaar een ander klantnummer heb gehad.

Rare zaak allemaal, stel dat er daadwerkelijk facturen openstaan, kan dit komen door de probs die Telfort had met facturaties (achterstallig en toen opeens 3 tegelijk betalen). Ik heb niet alles gecontroleerd of elke afschrifte overeenkwam met de facturen van O2. Het ging namelijk automatisch. En stel dat er een bedrag niet betaald zou zijn, lijkt mij dat ik dan later wel een HOGERE factuur zou krijgen met kosten van vorige nota's. OF dat ze je afsluiten TOTDAT alle facturen betaald zijn... ik kon overigens al die jaren bij O2/Telfort gewoon bellen, nooit afgesloten altijd lekker hoge rekeningen etc

Maar daarnaast ik heb auto. incasso dus kan ik er vanuit gaan dat al mijn betalingen van mijn kant goed zijn gegaan.

NU kan ik wel door 2 jaar bankafschriften en facturen van 02 gaan spitten. Maar hier zit ik niet op te wachten. Hoe dan ook lijkt mij dat Telfort aan alle kanten fout zit.

Als er daadwerkelijk facturen openstaan, betaal ik die natuurlijk gewoon. Maar de extra 130 Euro aan Incasso kosten kunnen ze mooi in een donker gaatje steken :(

Weet iemand nog een hogere instantie waar ik mij toe kan richten? want ik ben bang dat Telfort mij nooit gaat helpen hierbij, bij de afdeling incasso waren ze namelijk VERRE van behulpzaam, terwijl ik rustig en vriendelijk deed :? (ook elke keer beloven terug te bellen maar gewoon KEER op KEER niet doen)

[ Voor 6% gewijzigd door n00bs op 22-09-2003 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjez
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:30
Het lijkt mij dat je natuurlijk eerst nog officieel in gebreke moet worden gesteld. En zo te lezen hebben ze dat nog niet gedaan. Alleen wanneer ze dat doen mogen ze een incassoburo op je afsturen (afaik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Idd dat hebben ze niet gedaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik weet dat ik niet mag kicken, maar hulp heeft echt een enorme haast... heb echt geen zin om voor te moeten komen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Waarom zijn mensen altijd zo bang voor het schrijven van brieven? Wie schrijft, die blijft is echt geen gezegde dat voor niets geldt. Al dat bellen rond dit soort akkefietjes maakt je niets wijzer als je het niet in een papieren spoor opneemt. Meteen een brief naar Telfort waarin je ze aangeeft nooit een opgave te hebben ontvangen van niet betaalde facturen en daar graag een specificatie van ontvangt. Deze brief had je eigenlijk al oktober 2002 moeten versturen |:(

Als die brief van oktober een ingebrekestelling inhoudt (names Telfort), ben je echt goed zuur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Die brief in oktober was eerste aanmaning. Wettelijk gezien zover ik weet, moet je da nog een 2e krijgen en als laatste een aangetekende brief waarbij ik in gebreke word gesteld. NIET DUS...

En what about de medewerker @ Telfort die mij zegt dat het al een misverstand is, en dat ik de brief kan vergeten (staat nog bij O2 in het systeem). Dus op die basis heb ik dus verder geen brief gestuurd.

Ze hebben het daarnaast over 2 openstaande facturen afkomstig van 1 klantnummer, wat niet eens mogelijk is aangezien er meer dan een jaar tussen die 2 facturen zit, en ik elk jaar een nieuw klantnr heb.

Bij Telfort klantenservice hebben ze op het dossiernr andere persoonsgegevens dan het incassoburo op hetzelfde dossiernr.

En nu nog een brief naar Telfort heeft geen zin... duurt HEEL lang voordat ze een brief in behandeling nemen.

Door dit soort praktijken heb ik echt het id, dat het hele administratiesysteem echt een rotzooi is bij Telfort

[ Voor 7% gewijzigd door n00bs op 22-09-2003 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

dan lijkt het erop dat je toch maar beter wel even je bankafschriften moeten napluizen, is je enige bewijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:48

SmartDoDo

Woeptiedoe

Hoewel ik je verhaal niet helemaal kan volgen (wazig hoofd ;)), heeft Wekkel gelijk. Zorg voor een papieren bewijslast want daar kun je mee aankomen. Pluis je bankafschriften na etc. Ik neem aan dat je wel enige moeite over hebt om van een paar honderd euro af te komen ;)

Voor zover ik ervaring heb met dergelijke situaties, erachteraan zitten en dat blijven doen. Niets aannemen via de telefoon, maar om een schriftelijke reactie vragen naar aanleiding van jouw aangetekende brieven. Pak het nu iig als de bliksem op, wellicht dat je de schade nog kunt beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Of Telfort wat met die brief doet, dat moeten ze zelf weten. Dat is echt niet jouw probleem. Jouw probleem is wel dat incassobureau dat vrolijk allerlei brieven naar je aan het sturen is. Nou heb je volgens eigen zeggen nooit een brief gehad van Telfort en dat zou in je voordeel moeten strekken. Het is immers niet netjes om meteen een incassobureau op iemand af te sturen zonder eerst zelf eens een paar briefjes te sturen. Echter, aan de andere kant kan het zo zijn dat je al een ingebrekestelling hebt gekregen en dan ben je in verzuim na de gestelde periode. Dat betekent dat je de wettelijke rente verschuldigd bent en dat (redelijke) incassokosten bij het te betalen bedrag komen.

Stil zitten is altijd onverstandig. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Telefoontjes in jouw voordeel: ALTIJD schriftelijk bevestigen met naam en tijdstip van het belletje, dan bouw je een dossier op.

Waarom kunnen veel tweakerts als een razende met een pc overweg, maar niet met 5 minuutjes Word :? Het zou je zoveel ellende schelen door wat alerter met dit soort zaken om te gaan.

Enfin, ik denk dat je zoals gezegd in ieder geval Telfort een brief moet sturen, bij voorkeur aangetekend waarin je de vordering betwist en (schriftelijke) opgave wil hebben van de zogenaamd uitstaande bedragen. Om wat voor bedrag gaat het eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 21:33

Brothar

meester

Ik ben het met Wekkel eens. Maar ik zo ook nog een afschrift van die brief (zijn laatste alinea) naar het incassobureau/deurwaarder (wat is 't nu ?) sturen.

Én spit je afschriften door. Kijk dam met extra aandacht 's naar de periode waarin O2 is overgenomen door Telfort. Het kan best zijn dat daar een administratieve fout is gemaakt, en dan heb jìj je betaling toch staan op een afschrift (als het goed is).

[ Voor 46% gewijzigd door Brothar op 22-09-2003 23:29 ]

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik heb natuurlijk toen alles van medewerker @ telfort genoteerd. Ze hadden dat vandaag nog nagetrokken en het staat idd in hun ticketsysteem en ik kan dat zwart op wit krijgen via de incasso afdeling. (dat al mijn nota's waren betaald)

Het bedrag wat ik "zogenaamd" schuldig ben is iets van 113 euro alleen nu met alle kosten erbij is 252 Euro :(

Nou heb ik dat geld wel, maar ik voel mij flink genaaid door de gang van zaken, ik mag er toch wel vanuit gaan dat men daar competent genoeg is om alle zaakjes goed te regelen en aan mij de waarheid te verstrekken.

En kijk, stel door hun achterstallige betalingen innen ze in 1 keer, factuur 1,2 en 3. En die voldoe ik, nog een rekening erachteraan... en stel het wordt teveel voor mijn rekening. Dan mag ik toch aannemen dat ze me afsluiten totdat de rekening voldaan is (zo werkt dat immers bij Telfort). Dit is NOOIT gebeurt... en maanden daarna bv weer nieuwe rekeningen wel voldaan. Stel dat het zo gegaan is. En dan nu 2 jaar later een deurwaarder :?
En dan inacht neming van alle voorgaande punten, dan nog steeds sta ik volgens mij in mijn gelijk

[ Voor 3% gewijzigd door n00bs op 22-09-2003 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Zet dat telefoontje ook in die brief met zoveel mogelijk informatie (in je voordeel) van wat er besproken is. Die brief had allang af kunnen zijn :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar

Brothar

meester

Ben je ze nu wel een bedrag verschuldigd, of niet ?
Overigens, wat bedoel je met "hun achterstallige betalingen" ? De nota's die door hun als achterstallige betalingen zijn gekwalificeerd ?

En het gaat er niet om hoe het gegaan kán zijn, maar om hoe het ís gegaan.
(Overigens, de incassokosten staan nietin verhouding tot het bedrag zelf.)

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Wekkel, I know brief is zo gefixed. Maar dan nog zal ik een tussenoplossing moeten vinden. De betaling moet bij het incassoburo VOOR 1 okt. binnen zijn en anders * n00bs voorkomen

Telfort neemt brieven nooit snel in behandeling (weet ik uit ervaring). En idd brief had al af kunnen zijn, ik fix dat morgen wel op werk. maar dan nog? moet ik gewoon het bedrag betalen en dan later proberen terug te vorderen... of stug vol blijven houden en dan voorkomen :? En laatste heb ik echt geen tijd voor

Brothar, ik bedoel daarmee het bedrag dat ik volgens Telfort nog verschuldigd zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb geen oplossing voor je. Het enige wat je kan doen is (i) betalen en later uitzoeken hoe of wat of (ii) hopen dat de deurwaarder bluft of (iii) bij de rechter beschrijven hoe het gegaan is en hopen dat je ermee wegkomt ;)

Die brief moet je ook maar even faxen naar Telfort :)

Ik ben wat dringender dan normaal, dat is je al opgevallen. Mijn hemel, oktober 2002 en nu op stel en sprong actie een heel jaar later. Daar zakt ook mijn broek vanaf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar

Brothar

meester

Spit nu eerst die nota's door.
(Kun je trouwens in je brief vermelden, dat de resterende tijd voor 1 oktober daarvoor te kort is).
Geef aan:
- na eerste brief gereageerd door
- telfort te bellen, toen bevestigd (je hebt de aantekeningen nog, dus dat is mooi)
- je hebt geen verdere aanmaningen of andere correspondentie ooit gezien (tot vandaag)
- dus bent ervan uitgegaan dat telfort zijn fout had gecorrigeerd (en er geen vorderingen openstonden); vertrouwdend op de opmerkingen van die medewerker
- je bent altijd bereid geweest verschuldigde rekeningen te voldoen (en nog); maar betwist verschuldigdheid
- de nu gegeven periode is te kort om het uit te zoeken
- bent niet bereid incassokosten te betalen, omdat Telfort die onnodig heeft gemaakt.

(Wekkel, mee eens ? )

[ Voor 3% gewijzigd door Brothar op 23-09-2003 00:07 ]

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
:) We gaan maar morgenochten ff een goede brief schrijven en Faxen (als mogelijk), misschien ook een kopie naar incassoburo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Je bent niet de eerste die hier problemen mee heeft, je moet idd met bovenstaande punten een brief terugsturen, daarnaast moet je het vooral ook hebben over trouwe klant, altijd op tijd betalen, vandaar ook de automatische incasso, eerst een specificatie van de desbetreffene telefoonrekening, dreig ermee dat je het hele voorval voor gaat leggen aan de consumenten bond en dat je je telefoon wilt opzeggen.

De kans is overigens heel groot dat je idd die rekeningen niet hebt betaald. Dit is mijn broer ook overkomen door een fout van telfort. Dit was ook met automatische incasso en in dezelfde periode. Zijn telefoon werd afgesloten.

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar

Brothar

meester

Als het dus een fout van Telfort is, zijn we klaar.
Maar dat moeten we wel eerst onomstotelijk zien aan te tonen.

En die brief, daarbij moet je de feiten kennen. Dreigen zou ik níet doen. Als ik als bedrijf zo'n brief zou krijgen, zou ik 't echt 's even goed uitpluizen, en zou ik echt niet geneigd zijn om zo iemand tegemoet te komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Brothar op 23-09-2003 00:19 ]

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Lijkt mij een goede eerste stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik heb zonet weer met de klantenservice van Telfort contact opgenomen,

De mevrouw deed veel moeite om zoveel mogelijk uit te zoeken, en melde mij dat ik altijd al mijn rekening tijdig betaalde. Daarnaast melde zij mij dat de procedure bij niet tijdig betaalde rekeningen is, dat je 2 herinneringen krijgt, dan contact opgenomen wordt met de klant en daarna een blokkade van je telefoonnummer. En ze zei: "Dit alles is niet gebeurt"

Ook had ik van de Gerechtsdeurwaarders kantoor, zover ik weet 2 brieven moeten krijgen alvorens deze laatste officiele brief te krijgen. Maar in 11 maanden tijd heb ik niets meer van ze vernomen en daarop ben ik er van uitgegaan, dan een medewerker van Telfort toendertijd gelijk had met de melding dat er absoluut geen rekeningen openstonden en ik deze brief kon negeren.

Nu meerdere malenm afdeling incasso van Telfort gebeld, maar behulpzaam... NOT ze verwijzen mij gewoon elke keer door op een boze toon (alsof ik een misdadiger ben) naar het incassoburo :?
Bij de klantenservice van Telfort zelf, staan zij mij wel netjes te woord. En zij zijn op het moment het e.e.a. aan het uitzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Waarom is je brief met dit gesprek er uitgebreid bij nog niet op de post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
;)
Ik zit nu op werk te typen :)

De klantenservice net weer gesproken, ook weer vindt zij dit ontzettend vreemd en heef alle info doorgezet naar een afdeling BOVEN de afdeling incasso (die mij niet wilde helpen:?)
Zij zullen mij ook terugberichten.

Anyway maak ik ook verder de brief af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je alle rekeningen bewaard hebt en alle afschriften, wat je in principe dus altijd moet doen in deze tijd, heb je toch alle bewijs in eigen handen? Misschien dat de bank je nog kan tonen wat is afgeschreven etc. Of neem internet bankieren, dan kun je een heel eind terug in de tijd kijken wat er afgeschreven en opgekomen is...

Als jij kunt aantonen dat je maandelijks alle facturen hebt betaald is er geen vuiltje aan de lucht. Ik heb niet alle posts gelezen in dit topic, dus als ik nu onzin bral, dan mijn excuses hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Tja probleem, wat ik dus eerder meldde is dat Telfort achterstallige administratie heef gehad, waardoor sommige facturen pas maanden later geincasseerd werden en soms een aantal tegelijk. Ik had auto. incasso en elke keer alles weer nakijken (had ik geen zin meer in, moest dat bij DT altijd al doen vanwege de enorme aantal fouten).

Daarnaast melden ze bij de klantenservice dat alles netjes altijd is voldaan, en al zou werkelijk een betaling ooit niet zijn gedaan, dan klopt de hele procedure van geen kant die ik nu doormaak, maarja ik zal niet het enige en de eerste slachtoffer zijn van dit soort praktijken door grotere bedrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

In dit soort gevallen moet je zelf meteen de frontale aanval openen. Precies wat Wekkel ook al 10x heeft gezegd: een brief schrijven waarin je kort en krachting (en hou het bij feiten aub) uiteenzet wat het probleem is. Vervolgens leg je eenduidig de verantwoording en actie bij hen. Dreig HEN eventueel met stappen als ze doorgaan met die onzin. Ik heb dat ook gedaan bij een verzekeraar die maar niet ophield met rekeningen sturen nadat ik de boel had opgezegd. Komen ze ineens met een aanmaning. Heb ik ze een brief gestuurd dat ik hen ga manen als ze niet kappen. Was wél meteen geregeld... :-)

Geen brief sturen omdat ze traag zijn is geen argument. Stuur 'm aangetekend zodat ze er niet omheen kunnen. Wedden dat ze snel reageren? Zet ook in zo'n brief dat je per ommegaande een reactie wil hebben vanwege dat incassoburo.

Tip: als zoiets nu weer gebeurt, kijk dan voor de zekerheid toch even je rekeningen na en je afschriften. Als ze gelijk hebben is nl het hebben van een automatische afschrijving die een keer niet werkt (storno) geen argument om te laat te zijn met betalen. Jij bent degene die moet betalen en als zodanig verantwoordelijk voor het tijdig betalen. Niet de bank... Hier zijn uitspraken over.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

mphilipp schreef op 23 September 2003 @ 13:21:
Tip: als zoiets nu weer gebeurt, kijk dan voor de zekerheid toch even je rekeningen na en je afschriften. Als ze gelijk hebben is nl het hebben van een automatische afschrijving die een keer niet werkt (storno) geen argument om te laat te zijn met betalen. Jij bent degene die moet betalen en als zodanig verantwoordelijk voor het tijdig betalen. Niet de bank... Hier zijn uitspraken over.
Met als aanvulling dat Telfort natuurlijk wel netjes een dossiertje op had moeten bouwen en niet aan de telefoon (te bevestigen bij je brief) keer op keer moet vertellen dat het allemaal wel oké is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige Tip: (mijn eigen juridische ervaringen)

- Doe aan filevorming: Haal alle maar dan ook alle rekeningen en afschriften boven water.
- Doe alle correspondentie achter ander tab.
- Alleen schriftelijke communicatie. En als er mondelinge communicatie is geweest laat dit dan bevestigen door een handtekening onder het gespreksverslag.
- Vanaf nu: alles aangetekend.
- Alles in tweevoud versturen, incassobureau en Telfort.

Als laatste, als je er niet uitkomt: Ga naar de rechtswinkel.

Ik zou het gooien op:
- Zware nalatigheid, betreffende telfort en dat jij ter goeder trouw hebt gehandeld met een automatische incasso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:12
n00bs schreef op 23 September 2003 @ 12:00:
Tja probleem, wat ik dus eerder meldde is dat Telfort achterstallige administratie heef gehad, waardoor sommige facturen pas maanden later geincasseerd werden en soms een aantal tegelijk. Ik had auto. incasso en elke keer alles weer nakijken
Dat is nu geen probleem want je hoeft maar 1 ding te doen: alle facturen zoeken en het totaalbedrag berekenen en alle betalingen op te zoeken en die op te tellen en dan zien of er een verschil in de totaalbedragen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Die vind ik zowiezo wel, aangezien er veel facturatie fouten zijn geweest, dus dit is ook niet meer zuiver te 8erhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Gewoon laten voorkomen; als jij daar braaf je zegje doet over de Telfort administratie en je haalt wat bankafschriften uit je aktetasje dan moet zo'n bedrijf van ver komen om aan te tonen dat ze de goede voor zich hebben (en zonder aangetekende stukken kan zo'n deurwaarder sowiso fluiten naar z'n geld).

Als het eenmaal duidelijk is dat jij aan de winnende hand bent dan is het tijd voor jouw claim voor de gemaakte uren >:)

Wees consequent, maar niet altijd

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Wat ik alleen nog afvraag, de brief die de deurwaarder aan mijn ma heeft overhandigd (zij heeft niet hoeven te tekenen) is een dagvaarding,

normalitair (zover ik weet) krijg je van een incassoburo 2 aanmaningen en daarna een aangetekende brief waarbij je in gebreke wordt gesteld.

Ik heb dus 1 aanmaning ruim 11 maanden geleden gehad en nu die dagvaarding. Is dat uberhaupt een correcte procedure?

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:28
Ach Telfort, pas ook een knakker van het incasso bureau aan de telefoon gehad. Die begint gelijk met drijgende taal van u heeft een probleem... als u niet betaald dan... Zeg tegen hem hoezo een probleem O2 maakt verkeerde facturen en is niet bereid tot een oplossing te komen (zwart op wit). Moest ik maar alle correspondentie doorsturen naar het incassobureau konden die het weer doorspelen aan O2. Nee bij O2 blijf ik de komende jaren weg, administratief gezien is het echt complete chaos.

Nu al 3 maanden niets meer van vernomen, lekkere communicatie (noemt zich een telecommunicatie organisatie).

[ Voor 12% gewijzigd door waslijn op 24-09-2003 00:11 ]

• heorot770
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-03-2005
Aan de andere kant is het zelfs beter om voor de rechter te staan en je
verdediging rond te hebben.
Laat je informeren via de wetswinkel.
Leuke mensen die niet te beroerd zijn om je te helpen met juridische zaken.
Haast je wel met de verdediging.
Geen goede weerwoord en je bent aan de goden overgeleverd.

Heb je alles op een rijtje en je weerwoord is ontvankelijk dan heb je
de kans om Telfort (O2) hiervoor aansprakelijk te stellen.

Hun betalen dan al jouw gemaakte onkosten en de rechtzaak.

succes,

Gowron is 100% AMD

Verwijderd

offtopic:
Nou over O2 / Telfort gesproken, via dezelfde FAX heb ik twee maanden geleden twee dezelfde telefoons met dezelfde abbo's afgesloten. Bij de twee faxen waren bijgevoegd, twee ID bewijzen en twee kopietjes van afschriften.
Wat denk je wat er gebeurd? Worden bij de abbonnementen afgeschreven van dezelfde rekening! En dat terwijl ik toch zeker weten 2 verschillende afschriften heb opgestuurt en ook twee verschillende bankrekeningnummers heb opgegeven....

• Brothar

Brothar

meester

Kijk als de duvel je betalingen na !
Je had er nooit zin in om dat te doen, je vertrouwde op je automatische incasso (inderdaad: had je wel altijd voldoende daarvoor op je rekening, en is er nooit een storno geweest ? Ga dit na.)
Een dagvaarding betekent een gerechtsprocedure. Het is nu te laat voor een brief (alhoewel een brief ze er wel toe kan brengen de dagvaarding in te trekken).
Als je iets te verwijten valt mag je toch de kosten van de incasso en van de procedure ophoesten.

Ga dus na voor jezelf wat de situatie ( Feiten !) is geweest. En stap naar een advocaat of rechtswinkel. Bij een kantonrechter mag je zelf het woord voeren, maar dat kan overkomen als een zwaktebod. Je kunt ook een advocaat van onvermogen krijgen, maar dat kost je wel wat - afgezien van de tijd. Het allerbelangrijkste is dat je op papier (=tijdschema) vastlegt wat er nu wel (jouw automatische incasso) en wat er niet (aanmaningen) is gebeurd.

Voor de Kantonrechter (correctie, is gewijzigd in Rechtbank, sectie Kanton, 'k heb er zélf ooit eens in een essay een pleidooi voor gehouden voor zo'n reorganisatie en herbezinning op die organisatie en de procesingang) is het een redelijk informele procedure. Maar bereid jezelf voor.
Als je écht nooit bent aangemaand (versturen is leuk, maar je moet het ook hebben ontvangen !) sta je sterker. Maar je mankement is dat je nooit de aanmaningen (althans niet altijd) hebt gecontroleerd.
Reden voor jou was (neem ik aan) dat het altijd loos alarm was, en dat je het daarom op een gegeven moment niet meer controleerde.
Het allerbelangrijkste voor jou is nu dat je de féiten op een rijtje hebt.
Want aan dingen die "zouden" en "hadden", daaraan hebben we niets.

Overigens, aantonen dat hun administratie niet 100% is begint bij jouw eigen rekeningen, en daarnaast kun je op Tweakers.net nog wel het nodige aan klachten vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door Brothar op 24-09-2003 00:35 ]

eagle

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ja morgen wordt weer een dag vol bellen, faxen etc... ik ga ook de bank opbellen, kijken wat zij kunnen uitzoeken.

Maar ik heb 1 maal een aanmaning gehad, en zoals in mijn vorige post staat (sort of) is de dagvaarding hetzelfde als de laatste brief waar men in gebreke wordt gesteld?

• Brothar

Brothar

meester

Nee:
- niets telefonisch afhandelen: die miepen willen je alleen afwimpelen op een beleefde manier; ze vertellen je niet dat ze zien in hun beeldscherm dat de procedure al is opgestart. (hoogstens meedelen dat je de - geargumenteerd - vordering betwist, en dat een brief volgt)
- die ene aanmaning kan de ingebrekestelling zijn (hoe lang geleden ?).
- de dagvaarding volgt als je op de ingebrekestelling niet hebt gereageerd binnen de gestelde periode (en in de praktijk wacht je dan nog een tijdje, maar dàn begint de procedure).

Bank ?
Héb je die afschriften niet meer ? Met electronic banking kun je (nou ja , ik, maar misschien jij ook) tot een jaar terug downloaden.

In de regel hanteerde ik (ik heb ooit 's bij een verzekeraar de incasso - IT - gedaan)
- incasso
- aanmaning
- in gebrekestelling
- einde levensverzekering ( N.B. in levensverzekeringen staat een clausule dat het contract dat automatisch "premievrij" wordt gemaakt, of - bij overlijdensverzekeringen - eindigt).

Dus ... wat staat er in die ene brief ?
En vergeet niet: Je bent nooit weigerachtig geweest, je hebt het alleen niet meer gecontroleerd omdat ze er (=incasso, onterechte aanmaningen) eerder zélf een soepzootje van hadden gemaakt (toch ?). Maar toon dit dan wel aan met je afschriften. Of doe in ieder geval een poging die te achterhalen (niets doen, geen enkele poginghet enkele tegenspreken, wordt eerder "afgestraft", dan wanneer je je best hebt gedaan om het alsnog aan te tonen).

Ik lees nog 's je posting hiervoor; ik zal je eerdere posting nog 's lezen.
Is het een dagvaarding, of een aanzegging om te gaan dagvaarden ?
En die incassokosten, heel leuk en aardig, maar daar heb je niet om gevraagd. Die zijn te wijten aan O2/Telfort, omdat zij dat bureau hebben ingeschakeld, en net zo goed zelf een - gefundeerd - briefje hadden kunnen sturen.

N.B. Kijk ook 's bij RADAR e.d. Die hebben ook legio problemen aangemeld gekregen.

[ Voor 19% gewijzigd door Brothar op 24-09-2003 01:29 ]

eagle

Verwijderd

Zoals Brothar al zei: het gaat niet om de aanmaningen en brieven. Op dit moment heb jij een dagvaarding in bezit dat dan en dan een zitting zal plaatsvinden waar Telford van jou eist blah blah etc.

Dat is geen spelletje, daar word beslist of jij moet bloeden of dat Telfort onderuit gaat.

Telfort moet haar eis bewijzen. Maar jij moet ook aan tonen dat Telfort er naast zit, dat jij alles betaald hebt.

Niet reageren, gezeur over wel of niet ontvangen brieven of zielig doen betekend dat jij veroordeeld gaat worden.

Wat je dus moet doen is rechtshulp zoeken en je bankafschriften nagaan. Dat vormt jouw bewijs.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:21

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

woutertjez schreef op 22 September 2003 @ 20:38:
Het lijkt mij dat je natuurlijk eerst nog officieel in gebreke moet worden gesteld. En zo te lezen hebben ze dat nog niet gedaan. Alleen wanneer ze dat doen mogen ze een incassoburo op je afsturen (afaik).
Dat ligt er aan. Kan namelijk in de voorweaarden staan dat je na 30 dagen niet betalen of zo automatisch in gebreke bent.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Telfort is vroeg of laat problemen, ik lees hierboven nl precies hetzelfde als ik met telfort heb meegemaakt; kwam men ook nog even met rekeningen aanzetten tot 3 jaar terug. Bijelkaar opgeteld was het iets van 500 euro, of ik even in 1 keer wilde betalen.
Ik heb gelijk die telefoon te water gegooid, en toch maar betaald.
Maar voor mij geen Telfort meer, echt nooit meer brrr.

• Brothar

Brothar

meester

Nog even dit:
Die brief in oktober 2002 was dus wel een aanmaning, maar daarvan werd je , toen je belde, verteld dat alles in orde was (ik heb je TS nog 's gelezen).

Als die brief die nu je moeder is overhandigd van het incassobureau (en niet van een gerechtsdeurwaarder) komt: zoek de boel uit, en meld ze dan rustig dat je de vordering betwist, en waarom. Die incassokosten kunnen ze, wat mij betreft, op hun buik schrijven.
Ze hadden je, gezien de melding toen je belde na die brief van oktober 2002 , juist en overeenkomstig de situatie moeten berichten en/of aanmanen. Dit is dus niet gebeurd.

Die incassokosten zijn dan te wijten aan de onkunde van O2/Telfort.

Je hebt dan wél een probleem: het incassobureau wil zijn geld. En zal je lastig blijven vallen, met steeds hogere nota's (voor de extra activiteiten - ik herken de situatie). Nu heb ik op dit gebied geen ervaring, en wil/kan je wat dat betreft ook niet adviseren.

Nog even v.w.b DaRealRenzel's verwijzing naar de standaardvoorwaarden: als ik me niet vergis stond die clausule ook in de verzekeringsvoorwaarden (die ik toen hanteerde).
Je zou kunnen stellen dat die clausule nietig of vernietigbaar is: hoe kun je anders weten dat je in verzuim bent, en hoe kun je anders ooit je verzuim corrigeren ? (wie weet na x tijd nog wat in de voorwaarden stond ?)
Staat me bij dat in het BW stond (, alhoewel, in 1992 een Nieuw BW) "moet in gebreke wórden gesteld". Letterlijk betekent dat dus een actie.

Maar dan nog, wat er staat, en hoe je dan uitvoert (oftewel te goeder trouw behoort uit te voeren) is een 2de.

[ Voor 5% gewijzigd door Brothar op 24-09-2003 01:13 ]

eagle

Verwijderd

Je kunt naar je bank gaan en om een uitdraai van alle bankafschriften waar een overmaking op vermeld staat met een bepaalde kenmerk (idg Telfort) dat kost je misschien €0.5 per velletje. Dan pak je zoals eerder vermeld ff alle rekeningen en ga maar na zoeken of het overeenkomt.
Als een bedrag niet kan afgeschreven worden dan bericht je bank, normaliter, jou er van dat het niet gelukt is om de afschrijving te voldoen. Dat kun je ook nog ff nakijken.

En dat Telfort hun incasso niet op orde had een paar jaar geleden daar heb ik ook mee te maken gehad. Ik kreeg toen in een keer 4 rekeningen van ze tegelijk die ik binnen 10 dagen moest voldoen. Daar heb ik ze over gebeld en geschreven dat ik dat niet kon betalen en dat ik dit geen service vond. Het gebeurde wel vaker dan 1 keer dat je een bundel rekeningen kreeg.
Kheb daar toen uiteindelijk uit weten te slepen dat ik een half jaar geen abbo kosten betaalde en alleen maar de meer gebelde minuten dan die bij het abbo zaten. En de rekeningen mocht ik gespreid betalen, elke maand een achterstallige.
Je moet dus gewoon ff een beetje moeite doen. Het kost je hooguit een halve dag. :*)
En ja als jij het niet op orde hebt tsja dan is het pech voor jou, maar ik denk niet dat dat het geval zal zijn, toch?

• Brothar

Brothar

meester

Maar, DLF, was dat :
- na een aanmaning
- na een incassobureau
- na (of als gevolg van) een procedure ?

Ik vermoed na de (late) aanmaning (van een x aantal nota's).

[ Voor 3% gewijzigd door Brothar op 24-09-2003 01:19 ]

eagle

• SkoolieDie
  • Niet online
Goede tips tot nu toe.

Ik heb dus exact dezelfde situatie meegemaakt met eindeloos gezeur over achterstand terwijl ik op automatische incasso stond.

Ten eerste is Telfort een schijtbedrijf met hondsbrutale telefonistes. Telefoneren werkt dus niet.

Ik heb dan ook direkt aangetekende brieven verstuurd naar én de deurwaarder én Telfort waarin ik (in ijzig woedende stijl) hen meedeelde dat ik;

-niet van plan was op te draaien voor de administratieve puinhopen van Telfort.

-en dit niet meer als geldkwestie beschouwde maar als principezaak, dus bereidt juridisch zo ver te gaan als nodig was (met de medeling dat dit financieel uiteindelijk veeeeeeel nadeliger voor Telfort zou zijn).

NIKS meer gehoord, niet van de deurwaarder, niet van Telfort.

Keihard in de aanval gaan dus en zorg dat je in ieder geval één keer een aangetekende brief verstuurd. Dat nemen ze je sneller serieus.

Die pipos wegen altijd kosten/baten tegen elkaar af, en als je denkt sterk te staan en hun duidelijk maakt dat je niet met je laat sollen dan heb je een goede kans.
Succes.

/EDIT
En ja, Telfort schakelt ook deurwaarders in zonder eerst aanmaningen te versturen.
Inmiddels Telfort gedumpt en op Vodafone overgegaan. Misschien iets duurder maar wel een normaal bedrijf.

[ Voor 10% gewijzigd door SkoolieDie op 24-09-2003 01:26 ]

Verwijderd

Het ging bij mij geloof ik om een aanmaning. Dan zou ik even mijn archief van dikke ordners met rekeningen brieven e.a. communicatieaantekeningen (van telefoniebedrijven tot en met huurbazen etc.) in moeten duiken. Mocht daar interesse voor zijn dan zal ik wel eens ff kijken.
Maar het lijkt me niet echt van belang. De TS'er moet gewoon zijn betalingen gaan checken. En als ie erachter komt dat ie werkelijk achterstallige betalingen heeft een heel goed verhaal gaan schrijven voor als het voor gaat komen.
Ik wens je suc6 en sterkte, het zal allemaal wel goed komen.

Verwijderd

En een dagvaarding zit meestal in een enveloppe met als opschrift let op inhoud behoeft onmiddelijke aandacht.

Ja net als die vervelende reclame mailings dus.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Brothar schreef op 24 September 2003 @ 00:49:
Nee:
- niets telefonisch afhandelen: die miepen willen je alleen afwimpelen op een beleefde manier; ze vertellen je niet dat ze zien in hun beeldscherm dat de procedure al is opgestart. (hoogstens meedelen dat je de - geargumenteerd - vordering betwist, en dat een brief volgt)
- die ene aanmaning kan de ingebrekestelling zijn (hoe lang geleden ?).
- de dagvaarding volgt als je op de ingebrekestelling niet hebt gereageerd binnen de gestelde periode (en in de praktijk wacht je dan nog een tijdje, maar dàn begint de procedure).

Bank ?
Héb je die afschriften niet meer ? Met electronic banking kun je (nou ja , ik, maar misschien jij ook) tot een jaar terug downloaden.

In de regel hanteerde ik (ik heb ooit 's bij een verzekeraar de incasso - IT - gedaan)
- incasso
- aanmaning
- in gebrekestelling
- einde levensverzekering ( N.B. in levensverzekeringen staat een clausule dat het contract dat automatisch "premievrij" wordt gemaakt, of - bij overlijdensverzekeringen - eindigt).

Dus ... wat staat er in die ene brief ?
En vergeet niet: Je bent nooit weigerachtig geweest, je hebt het alleen niet meer gecontroleerd omdat ze er (=incasso, onterechte aanmaningen) eerder zélf een soepzootje van hadden gemaakt (toch ?). Maar toon dit dan wel aan met je afschriften. Of doe in ieder geval een poging die te achterhalen (niets doen, geen enkele poginghet enkele tegenspreken, wordt eerder "afgestraft", dan wanneer je je best hebt gedaan om het alsnog aan te tonen).

Ik lees nog 's je posting hiervoor; ik zal je eerdere posting nog 's lezen.
En die incassokosten, heel leuk en aardig, maar daar heb je niet om gevraagd. Die zijn te wijten aan O2/Telfort, omdat zij dat bureau hebben ingeschakeld, en net zo goed zelf een - gefundeerd - briefje hadden kunnen sturen.

N.B. Kijk ook 's bij RADAR e.d. Die hebben ook legio problemen aangemeld gekregen.
Die eerste aanmaning is meer dan 11 maanden geleden geweest dus naar mijn id heb ik nooit een ingebrekestelling gehad (voor geen van beide brieven heb ik persoonlijk getekend).

Ik bel zo de bank (ja sorry bellen ;)) met de vraag of zij mij kunnen mededelen of er ooit een bedrag in 2001 en 2002 is gestorneerd, En zoja, waarom, welk bedrag etc en dit zwart op wit naar mij met fax oid
Er staat in het midden van de brief GEDAGVAARD, en dat ik 01/10/2003 om 10:00 moet voorkomen OF binnen 5 dagen 252 Euro betaald moet hebben. maar 5 pagina's dus beetje lastig de hele strekking hier neer te zetten.

De brief komt van Mastrigt en Partners, gerechtsdeurwaarders

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dat klinkt als een echte dagvaarding :Y) Waarom ze daar nou 5 kantjes voor nodig hebben weet ik niet. Staat er als adres voor het voorkomen niet gewoon een rechtbank, sectie kanton?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Locatie, datum en tijd van de zitting staan in deze brief vermeld ja

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Rechtbank bellen en eens vragen of deze zaak inderdaad op de rol staat?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Kan nergens een nr vinden alleen de locatie van de kantongerecht staan in de brief, bij navraag van juridisch advies bureau blijkt daadwerkelijk dit gebouw in ieder geval te bestaan ;)
Donderdagavond ga ik in ieder geval ook bij hen langs voor extra advies.

Net nog contact gehad met Telfort en nu opeens wordt mij wel medegedeeld dat er een factuurbedrag openstaat van 113.12. Ik heb natuurlijk commentaar gegeven met alles wat ik al had en hier in dit topic aangevuld heb gekregen. Hun advies was om dat bedrag te betalen en contact op te nemen met het incassobureau en daar een bezwaar in te dienen.

Ik heb ook gemeld aan Telfort dat ik zaken zwart op wit wil hebben, dit kan alleen nadat zij mijn brief ontvangen hebben en dan nog wordt dit binnen 30! dagen behandeld.

Ook nog hierop contact gehad met het incassobureau en alles voorgelegd ook dat wanneer Telfort dit laat voorkomen en daadwerkelijk deze bedragen open staan de hele procedurele afhandeling niet juist is en daardoor kosten tegen de baten niet zullen opwegen. En ik ook als ik zou winnen wanneer het komt tot een rechtzaak ik Telfort een procedure aanspan voor de gemaakte kosten, en uren dit dit mij heeft gekost.

De medewerker van het incassobureau zei ook daarop, dat het waarschijnlijk het beste was voor Telfort en in mijn belang en dat van hun om de 113.12 te betalen NADAT zij overleg hebben gehad met Telfort of zij deze zaak nog voort willen zetten

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Als het bedrag inderdaad nog openstaat, moet je het gewoon betalen. Heb je je eigen onderzoek naar dit bedrag nou al klaar?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Nope nog steeds niet :(
Overdag nu dus zit ik op werk en kan dat echt onmogelijk hier doen, savonds laat pas weer thuis en daarnaast ook nog mijn studie en vriendin.

Maarja of het bedrag wel of niet openstaat, hoe dan ook heeft Telfort en het incassobureau verkeerd gehandeld, dus mij kunnen incassokosten e.d. nooit verweten worden

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:43

r0b

Ik heb een soortgelijke situatie op het moment:
Gameserver bij gameservers.net/leaseweb 10 Juli 2003 opgezegt, confirmatie ontvangen van opzegging. Alles klaar, dacht ik.
Nu schijnt hij nog tot 31-10-2003 door te lopen, a-lá, een paar maand langer, kan ik mee leven.

Maar heb nu al gelijk een incasso van Intrum Justitia á € 80,49 totaal voor m'n neus liggen.

(Het wordt *nog* fijner.)
Ik bellen met hun, en zeggen dat ik niet eens een betalings-herinnering heb ontvangen.
Gingen ze dit gelijk betwisten met 'volgens onze gegevens heeft Leaseweb nog wel een factuur gestuurd.'
(Ik heb never nooit niet een factuur van ze gekregen, zij het via e-mail of postmeneer. :P)

Verschillende opties:
- Die €80,49 betalen en niet zeuren
- Aanvechten dat er geen herinnering geweest is, dus was ik in de veronderstelling dat alles afgedaan was. (wat ik ook dacht)
- Aanvechten dat er geen herinnering geweest is, dus was ik in de veronderstelling dat alles afgedaan was. (wat ik ook dacht) en die €29,95 abbonnementsgeld nog wel voldoen.

p.s.
Heb dit hier geplaatst omdat dit toch wel een redelijk druk bezocht topic is, en omdat het me te ver leek gaan om hier weer een apart topic voor te openen.
Als één v/d modjes dat liever wel heeft, geef maar een schreeuw. ;)

p.s.2.
Ga nu ff contact opnemen met Postbank om een uitdraai van alle betalingen aan Leasweb op te vragen.

edit:
Contact gehad met Postbank, ze kunnen alleen afschrijvingen opsturen á €1,80 per kopie. Verder kunnen ze niet op kenmerk en/of bedrag zoeken, en daar een uitdraai van opsturen.
(Vreemd, kon bij m'n vader wel. Dus ff achteraan bellen. :X)
Verder lijkt het erop dat ik eerst kan gaan betalen, en daarna een refund aanvragen voor de incasso-kosten. :/

(:* n00bs)

[ Voor 21% gewijzigd door r0b op 25-09-2003 15:19 . Reden: toevoegingen ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Van mij mag je het hier posten hoor ;)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

r0b schreef op 25 September 2003 @ 15:01:
Ik heb een soortgelijke situatie op het moment:
Gameserver bij gameservers.net/leaseweb 10 Juli 2003 opgezegt, confirmatie ontvangen van opzegging. Alles klaar, dacht ik.
Nu schijnt hij nog tot 31-10-2003 door te lopen, a-lá, een paar maand langer, kan ik mee leven.
Als je kan leven met die maand opzegtermijn, meteen het verschuldigde bedrag daarvan overmaken en IJ mag je kleine Jan verder vasthouden ;) Die betaal je in ieder geval niet en zeker hun incassokosten niet. Brief er achteraan dat je betaald hebt en ze (in nette woorden) verder de boom in kunnen met de kosten van IJ omdat je nooit een herinnering/aanmaning hebt gekregen.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Hmz,

Incasso bureau zou mij vandaag uiterlijk terugbellen met de melding of Telfort wel of niet door wil gaan met de zaak...

Die FUCKERS hebben gewoon niet gebeld, ik terugbellen zijn ze dicht :? krijg melding dat ik naar het hoofdkantoor kan bellen voor dringende zaken, maar ook daar kreeg ik auto. answer dat ze om 4 uur dicht waren op donderdag :?

Lekker is dat. Ik weer Telfort bellen, willen mij niet helpen, verwijzen mij naar incassobureau

EIKELS!

Ik ga zo naar bureau voor rechtshulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezzerk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:14
Hoe zit het nou met je eigen administratie?
Weet je al of je volgens je eigen administratie ze ook nog geld schuldig bent? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Nee heb 't nagegaan niet terug te vinden. Mijn bankafschriften zijn compleet en alle incassos die had van wat dan ook zijn altijd netjes afgeschreven.

Als ik zoek op factuurnr, kan ik deze niet terugvinden op mijn bankrekening rond die datum. Wel iets voor die datum vind ik een factuurnr iets lager dan dat nr wat niet betaald zou zijn en een maandje erna vind ik afschrijving van een factuurnr iets hoger dan het nr in kwestie.

Beetje vaag dus.
Daarnaast ben ik er8er gekomen, dat het 1e factuur wat niet betaald zou zijn, ook het allereerste factuur is die ik van Telfort heb gekregen alleen die had ik pas MAANDEN later gekregen. En het 2e factuur wat volgens hen niet betaald zou zijn is precies in de periode van Telfort naar O2, en ik kan mij herinneren dat 2 maanden 8er elkaar mijn facturen helemaal verkeerd waren.

Bureau rechtshulp neemt vandaag contact op met GGN

[ Voor 4% gewijzigd door n00bs op 26-09-2003 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
GGN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Gerechtsdeurwaarder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Nou n00bs, hoe is het gegaan? Ben erg benieuwd. Ik was alleen op zoek naar informatie over de dekking van Telfort maar ik geloof dat ik toch voor Vodafone ga na het lezen van dit topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Laatst online: 18:28
n00bs schreef op 26 September 2003 @ 13:32:
Nee heb 't nagegaan niet terug te vinden. Mijn bankafschriften zijn compleet en alle incassos die had van wat dan ook zijn altijd netjes afgeschreven.

Als ik zoek op factuurnr, kan ik deze niet terugvinden op mijn bankrekening rond die datum. Wel iets voor die datum vind ik een factuurnr iets lager dan dat nr wat niet betaald zou zijn en een maandje erna vind ik afschrijving van een factuurnr iets hoger dan het nr in kwestie.

Beetje vaag dus.
Daarnaast ben ik er8er gekomen, dat het 1e factuur wat niet betaald zou zijn, ook het allereerste factuur is die ik van Telfort heb gekregen alleen die had ik pas MAANDEN later gekregen. En het 2e factuur wat volgens hen niet betaald zou zijn is precies in de periode van Telfort naar O2, en ik kan mij herinneren dat 2 maanden 8er elkaar mijn facturen helemaal verkeerd waren.

Bureau rechtshulp neemt vandaag contact op met GGN
Die verschillende factuurnummers zouden best wel eens de oorzaak van het probleem kunnen zijn. Misschien matched de overboeking nu niet met de openstaande facturen en denkt het systeem daardoor dat er nog een bedrag openstaat.

Zoals ik al eerder schreef had mijn broertje ook facturen ontvangen waar echt niet van klopte. Zo ontbrak de belbundel, waardoor hij een maand starte zonder belminuten. Tevens stond er een negatief aantal meeneemminuten op de factuur waardoor hij de maand erop starte met reeds een aantal gebelde minuten. Hij heeft echt uren met die gasten gebeld, maar oplossen ho maar. Uiteindelijk stuurden ze ook een incassobureau.

Die administratie van Telfort was/ is echt ongeloofelijk. Had ook een zakelijk abonnement lopen heb dat 2x schriftelijk opgezegd, blijken ze beiden brieven zogenaamd niet gehad te hebben |:(. Bovendien was zonder dit aan te geven mijn automatische incasso gestopt en kreeg ik ineens een brief op de mat met een hoop poeha of ik snel wilde betalen.

Zorg ervoor dat je op de cent nauwkeurig uitrekend wat zij van je horen te krijgen en wat je hebt betaald, meer heb je lijkt mij niet nodig.

[ Voor 17% gewijzigd door waslijn op 29-09-2003 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik heb de facturen gevonden waarvoor een incasso is ingeschakeld.

Het laatste factuur betreft een kreditfactuur!
Het eerste factuur is een inning van 2 maanden RUIM tegelijkertijd, waarbij ik maar 1 maal belminuten heb gehad, de factuur is dus niet eens juist, waardoor het factuurbedrag hoger uit is gevallen.

Ik MOET dus weten waarom de incasso niet gelukt is toendertijd, mocht dit zijn vanwege een te hoog debet niveau van mijn bankrek. dan zou het mogelijk kunnen zijn, dat wanneer Telfort wel hun admin. goed had gedaan, deze wel afgeschreven had kunnen worden.

Maarja Telfort wil GEEN info verschaffen! de honden :(
Straks ff bellen met bureau voor rechtshulp voor advice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Niet online
Ik ben zelf ook wel in dit soort situaties verzeild geraakt en heb deze op 2 na opgelost door een afspraak te maken met een woordvoerder/manager klantenservice van het betreffende bedrijf en eens rond de tafel te gaan zitten met de memorecoder aan.

1x heb ik met een flink pak papier opgelost (Planet). 1tje staat nu nog open (Ben/T-mobile), daar ga ik vandaag aan werken...even een mooie valkuil voor ze opzetten en die per brief naar ze toe sturen. Denk dat ik ze nog wel kan pakken op hun algemene voorwaarden waar ze iedere keer naar verwijzen, terwijl ze zichzelf er ook niet altijd aan houden.

Het is namelijk van de gekken dat je als consument van 't kastje naar de muur gestuurd wordt, terwijl je best wilt betalen voor wat je koopt/afneemt, maar het onmogelijk gemaakt wordt door de provider die z'n huiswerk niet goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Idiote houding van de gerechtsdeurwaarder en telfort, beiden willen mij niet van informatie voorzien en wordt van kastje naar de muur gestuurd.

Het op een rechtzaak laten uitlopen is een optie, maar ik ben bang dat die VIESE gluiperds opzettelijk geen info geven en dan achteraf fijn de gegevens vervalsen oid... ik vertrouw die honden echt niet meer.

Betalen en achteraf de zaak aanvechten lijkt imo de beste oplossing. Ga vanavond weer naar de rechtswinkel, aangezien zij maar 2 avonden per week open zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik zou niet betalen, want die centjes zie je nooit meer terug. Of je nou bij de rechter staat met centjes in je zak of bij de rechter omdat je een paar luttele centjes terug wil van Telfort, dan kies ik toch echt voor optie 1.

Heb je nou eindelijk eens een brief de deur uitgerammeld in plaats van niet verifiëerbaar te bellen? Ik kan uit het topic niet afleiden dat je (eindelijk) eens schriftelijk gereageerd hebt op hun claim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Customer Relations heeft van mij een Fax ontvangen en die zal neem ik aan in behandeling zijn. Bij alle andere afdeling heb ik al alles uit de kast gehaald en heeft niets tot resultaat gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Oké, dan is het dus even afwachten (en zelf nog weer even dubbelchecken in je administratie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Tja alleen afwachten... ;) kan betalen TOT 09:00 morgen :(
Echt voor mij NOOIT en nooit meer Telfort en ik raad het iedereen te sterkste af, het is jammer want had 3 jaar lang wel VEEL vertrouwen in dit bedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax
  • Laatst online: 12-03-2024

MadMax

Dammax

Heb ongeveer hetzelfde gehad met Debitel. Krijg ik na 2,5 jaar ineens een incasso bureau op m'n dak dat ik nog een factuur open zou hebben staan van ongeveer € 50. Komen de incasso kosten erbij wordt het rond de € 90,-!!

Nooit van Debitel een of meerdere brieven ontvangen dat ik nog een openstaande rekening had. Telefoon is in die tijd ook nooit afgesloten geweest. Allemaal een beetje vreemd. Heb toch maar die € 90,- betaald om er vanaf te zijn. Om het allemaal uit te zoeken zou ik meer dan een dag kwijt geweest zijn. Was het dus niet waard.

Succes in ieder geval!

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

MadMax schreef op 30 September 2003 @ 16:46:
Om het allemaal uit te zoeken zou ik meer dan een dag kwijt geweest zijn. Was het dus niet waard.
In dat geval: ik krijg nog €100 van je :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nOObs heb je al wat meer info ? hou ons op de hoogte !
Pagina: 1