Toon posts:

Power DVD 5 speelt te snel af.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag besloot ik dat het maar eens tijd was om mijn PowerDVD 4 te vervangen met versie 5.
Eerst uiteraard netjes versie 4 gedeinstalleerd en daarna versie 5 geinstalleerd.
Vervolgens een DVDtje in mijn speler geschoven en op play geklikt.
Vervolgens gaat het ding spelen, maar wat doet ie? Het beeld veel te snel afspelen en het geluid in schokken laten horen (meer niet dan wel).
Ik heb al met de instellingen gespeeld (hardware accel. uit/aan), etc maar dat mocht helaas niet baten.
Met PowerDVD 4 had ik hier nooit last mee, maar versie 5 heeft zo'n nieuwe beeld enanchement waardoor het beeld er een stuk beter uitziet op m'n scherm, dat was ook de reden van mijn vervangings actie.
Heb uiteraard al gegoogled maar daar kon ik niks hierover vinden, ja alleen iemand waarbij het te traag speelde waar als een suggestie werd aangedragen om eens opnieuw te installeren en daarna te rebooten ipv gelijk wat af te gaan spelen, ook dit heb ik geprobeerd maar mocht helaas niet baten.
Mijn speler is overigens een Aopen 16x DVD speler (nooit gezeik mee gehad).

Tips/tricks anyone?

Verwijderd

Vertel eens wat meer over je modo en welke chipset je hebt.
En welke OS je gebruikt.
Ik heb dit ook wel eens gehad. bleek dat er bug was en dat een update het verholpen kon. Het was wel een via chipset. dus heb ik een nieuwere versie 4in1 geinstalleerd en weg was het probleem.

Wat bij jou precies het probleem is kan ik zo niet vertellen.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn system specs staan in m'n sig. ;)
Maar goed:

Asus AP4P800 Deluxe
Intel Penitum 4 3.0 Ghz, 800Mhz FSB
2x 512 Corsair (1024MB) TwinX CAS2
IBM 40GB (60GXP, 7200rpm, 2MB)
Maxtor 40GB (DiamondMax Plus9, 7200 2MB)
Leadtek WinFast A250 LE TD 128MB (GeForce4 Ti4400)
ADI A715 17" TFT @ 1280x1024
Plextor 12/10/32A
AOpen DVD 1648 Pro 16/48 (OEM)
AOpen CD-ROM 40
Creative SoundBlaster Digital 5.1
3Com Gigabit Ethernet Controller (OnBoard)
Leadtek Winfast TV-2000-XP
Logitech Optical Wheelmouse
Microsoft Natural Keyboard Pro
HP Scanjet 5200C
US Windows XP SP1
YamahaX-V620RDS DD5.1/DTS receiver met een Dali 5.1 speaker set.

Heb nog wat zitten testen en het probleem doet zich voor zodra ik PowerDVD 5 de audio via de SPDIF laat afspelen.

Heb de laatste INF drivers al geinstalleerd en ook van alle overige apparaten de laatste firmware/drivers (geen beta's) geinstalleerd. Gebruik voor het mobo BIOS 1010.

-edit heb ook zojuist deze patch gedownload & geinstalleerd, maar mocht niets helpen: http://www.gocyberlink.co...h.jsp?dl_id=132&ProdId=28

-edit 2-

Nog wat troubleshooting gedaan, het lijkt zich alleen voor te doen wanneer er een dvd in full screen word gestart. Als je in een window start en vervolgens naar full screen gaat is er niks aan de hand. Weird, maar waar.
Meer mensen hier last van?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 20:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waar ik nu af en toe alleen nog wel last van heb zijn skips in een film. Had ik met versie 4 nooit last van.
Zit nu te twijfelen of ik zal terug switchen naar versie 4 of niet. Want met versie 5 ziet het beeld er stukken beter uit...

• kiwiplukker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-11 20:11
Ik heb zelf een DTT 3500 DD systeem met een live 5.1 soundcard (digital out => digital DIN) en ook hetzelfde probleem met powerdvd 5.0 spdif (dolby digital). Gare doorspoel momenten met brak geluid. Lijkt soms wel of de dvd 10x als normaal afspeelt. Ik denk dat dit een powerdvd bug is, want in wmplayer nooit problemen gehad met dvd's afspelen via spdif audio.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier met Cyberlink over gemailed. En ze zeiden dat hier binnenkort voor de volledige versie een patch voor zal uitkomen.

Afwachten dus.... :/
Pagina: 1