Toon posts:

[Flash MX] Geluid loopt online niet synchroom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een simpel flash filmpje gemaakt over me nichtje en daarbij is het belangrijk dat het geluid goed synchroom loopt met het beeld. Nu is me dit aardig gelukt en als ik hem opsla als .avi of test of offline kijk gaat dit perfect maar zodra ik dit flesje op i-net dump en hem daar kijk klopt er nix meer van het geluid. (begint veel te vroeg).

Nu d8 ik dit even tijdelijk op te lossen door gewoon het geluid later te laten afspelen zodat die wel klopt. Dit lukte in principe wel maar halvere wege het
filmpje liep die weer helemaal fout.

Ik heb al zitten zoeken in die help en google enzo maar kon nou niet echt iets
vinden hoe ik dit kon fixen.

Maybe kan iemans hier me helpen?

Verwijderd

Ik denk dat je een sound hebt die in verhouding tot de film veel te groot is.
Misschien dat je de instelling dat ie pas afspeelt als ie alles heeft gedownload kan gebruiken? (weet het zo ff niet..)

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 07:57
Probeer em s in een nieuw venster te laten openen, zoals ik al zei.

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Preloaden? Kheb het idee dat het geluid eerder/later is gedownload en dus eerder/later begint dan de rest van het filmpje..?

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Verwijderd

Topicstarter
Roa schreef op 22 September 2003 @ 20:30:
Preloaden? Kheb het idee dat het geluid eerder/later is gedownload en dus eerder/later begint dan de rest van het filmpje..?
Gaat dat wel werken? Want als ik hem goed synchoniseer aan het begin loopt die aan het eind ook weer achter terwijl die dan al gedownload is...

(hoe kan ik dat snel testen? werk pas net met flash mx)

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ben nu achter het volgende gekomen. Zodra ik "publish previeuw" doe in flashmx doet die het met flash wel gewoon goed en in html niet???

Iemand enig id :?

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
:s doet hij het in html niet ONLINE of LOkAAL? want als het online is moet je eerst een preloader ervoor zetten.

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Verwijderd schreef op 22 september 2003 @ 20:35:
[...]

Gaat dat wel werken? Want als ik hem goed synchoniseer aan het begin loopt die aan het eind ook weer achter terwijl die dan al gedownload is...

(hoe kan ik dat snel testen? werk pas net met flash mx)
Ja, maar hij gaat de verloren tijd niet inhalen. Flash gaat je filmpje spelen en zodra hij het muziekje heeft gaat hij die afspelen (vanaf het begin), daarom loopt hij a-synchroon. Dit is gewoon de oplossing, er zijn zo ontieglijk veel preloader tuts te vinden, daar zou je geen moeite mee moeten hebben. Je kan dit overigens testen in Flash MX door show streaming aan te zetten (onder View) bij het afspelen van je filmpje in Flash MX. Als die aanstaat bootst hij het gebruik via internet na. Als je daar hulp bij nodig hebt moet je even in de Flash MX Help kijken.

Succes!

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Pagina: 1