Toon posts:

Voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet hoeveel vermogen een 486 dx2 66 Mhz op neemt met een netwerkkaart
vga kaart en een ISDN kaart en een floppy drive.. (8>.
Ik wil namelijk deze kast gaan gebruiken als router. Maar ik heb een hekel aan lawaai en daarom wil ik eigenlijk de ventilator uit de voeding halen, zodat ik geen last meer heb van dat fijne :( gezoem.

Maar ik heb geen flauw idee hoe je daar achterkomt of er dan bijvoorbeeld niet te veel vermogen van de voeding wordt getrokken, zodat hij te heet wordt. (en dus kapt)
Ook als je weet hoe je hier achterkunt komen kun je melde. Ik zou hier zeer mee geholpen zijn.
Zou het evetueel helpen als je de printerpoort, uart, enz disabelt voor het stroom verbruik.

Wie kan mij hierbij helpen¿¿¿¿¿¿¿

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:46
Ik heb hier een 486DX4-120 met 32MB en een 4Gig hdd, die kan geen vol uur zonder fan. Ik heb er nu eentje met temperatuursensor inzitten, is wel redelijk stil. Evt kan ik em ook nog wel op 7V zetten, nog stiller.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zuigt zwaar :+

Maar er komt geen hd in dus dat scheelt al zoveel, want hij moet (als alles goed gaat) alles in een keer in z'n geheugen stouwen en dan blijven draaien totdat het stroom uitvalt.

Verwijderd

ehh ik zou niet de fan van je voeding de uithalen, omdat die dan echt veel te heet wordt..

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand dan ook hoe je het vermogen kan bereken met de configuratie.
En dan evetnueel warmte tabel of iets dergelijks :?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Als je de voeding koeler wilt hebben moet je gewoon de case modden. Twee kleine CPU-koelertjes op 7 volt, eentje in de onderkant van de voeding en eentje in de bovenkant. Tocht 'ie lekker door, lekker koel en je hoort er echt niks van :).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

of je neemt een simpele ventilator regeling..

In mijn firewall zit dat ook, en daar zit aanmerkelijk meer hardware in dan dat. Toch hoor ik de fan vrijwel niet.

IP Rocks

Pagina: 1