Toon posts:

win2000 netwerk share

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dit netwerkje bestaat uit 2 computers...
computer 1: A 192.168.2.1
computer 2: B 192.168.2.2

als ik op computer A iets wil sharen kan ik bij machtigen zoeken in netwerkgroep (workgroup) en A (naam van de computer kiezen) dat zijn dus de 2 locaties...
bij computer B kan ik enkel alleen zoeken in B (computernaam) en niet in workgroup
1 locatie dus....
ik kan dan ook bij computer a alles delen en voor computer B toegangelijk maken maar als ikvan computer A bij B probeer in te loggen krijg ik te horen dat de gebruikersnaam onbekend is...
8)7
er zijn shares en ze zien elkaar ook altijd en pingen gaat ook altijd goed

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 18:53 ]

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

als je 2 losse workstations niet in een domein hebt hangen, moet je zorgen dat het account+wachtwoord hetzelfde is op beide computer

ook kun je de guest account inschakelen, maar dit neemt een aantal veiligheidsrisicos met zich mee

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
moet dit perse? want er zitten verschillende gebruikers op computer B, ik zou graag willen dat ook de andere gebruitkers bestanden kunnen verzenden en ontvangen van computer A.
of moet ik dan echt met domeinen gaan werken?

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:50
ook kun je de guest account inschakelen, maar dit neemt een aantal veiligheidsrisicos met zich mee
Of je maakt een service account oid. met beperkte rechten.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik wil iegenlijk dat ik bij machtigen op computer B ook uit netwerklocaties kan kiezen, maar op de 1 of andere manier wordt dit niet toegestaan.