Toon posts:

WiFi versterken met een basis station??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie word als volgt:
Ik wil 2 pc's aansluiten op een wireless router.
Het probleem is dat de router beneden komt te staan en daar staat maar 1 pc en de andere pc staat helemaal op zolder ik zelf denk dat dit een te groote afstand is om te overbruggen.
Kun je dan gewoon een basisstation in het midden zitten op de 1e verdieping?
Zodat deze het signaal van de router op pikt en het versterkt naar de pc op zolder???

Ook zal ik willen weten welk merk het beste is/uit de testen komt voor thuis gebruik.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

B.v.d.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Van zolder naar beneden gaat in de meeste gevallen wel (in ieder geval, standaart alcatel en linksys trekt het makkelijk). maar dat ligt aan de thuis situatie...

ipv van een wireless router zou ik dan een normale router nemen, en enkel een accespiont op de 1e verdieping neerzetten. is dat geen oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
ja dat kan wel maar dan moet ik toch naar boven met utp naar het accespoint of niet????

• Icey
Verwijderd schreef op 22 september 2003 @ 18:44:
ja dat kan wel maar dan moet ik toch naar boven met utp naar het accespoint of niet????
Jup.

Wat dacht je van eerst proberen of dit werkt, door 2 vloeren heen. En dan bijv. een externe antenne eraan hangen voor binnens huis?

Verwijderd

Topicstarter
die extra antenne wordt dan een accespoint ofniet?

Alvast bedankt ICEY

• Icey
Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 18:56:
die extra antenne wordt dan een accespoint ofniet?

Alvast bedankt ICEY
neu, stel, je neemt een linksys router (wireless),

Afbeeldingslocatie: http://www.routershop.nl/media/linksysbefw11s4.jpg

Dan zie je op de achterkant 2 antennes zitten, die kan je vervangen door een beter antenne.

Afbeeldingslocatie: http://www.wifishop.nl/media/pawin10d.jpg

Voor: 78,00 euro (excl.)
Inclusief kabel + connectoren voor RP-TNC en RP-SMA; dus geschikt voor alle AP's en draadloze routers!!
10 dBi Gain
30 graden "spread"
Voor uitbreiding bereik in huis. Ziet er mooi uit en kan aan de muur gemonteerd worden.

Hij bundeld dan (volgens mij, ik ben moe vandaag ;)) je signaal, en ipv rondom word je signaal in een hoek van 30 graden gebundeld en verstuurd, het is dan eventjes een beetjeopzoek naar de beste plek van je antenne, maar dan heb je wel en beter bereik.

Ik blijf trouwens vasthouden dat je met een beetje apparatuut toch echt wel door die 2 vloeren heenkomt. daar heb ik hier ook geen last van. moet je alleen iets betere apparatuur nemen dan bijv. die sweex 'plastic' speelgoed (in mijn opzicht).

Kijk trouwens eens rond bij de http://www.wifishop.nl/ ,stuur ze een mailtje om advies o.i.d. Ik ben geen werknemer van ze, maar ik weet wel dat het jongens zijn die je niet zo snel oplichten, en goed advies geven! tevens staat er vast wel uitleg op hun site.

disclaimer: ik ben in gen enkel opzichte met de wifishop verbonden. B)

[ Voor 14% gewijzigd door Icey op 22-09-2003 19:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Icey is tha men
Bedankt voor de moeite fijn dat je me geholpen hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 20:41 ]

• Icey
Ff Alles op een rijtje:

* draadloze router op zolder (zou ook moeten voldoen
* draadloze router op zolder + antenne (ff kloten met de positionering)
* router op zolder + accespiont 1 verdieping lager (vereist een upt kabel naar beneden!!)

Een bridge (dus die het signaal oppakt en doorstuurd kan ook, maar daar heb ik nog nooit mee gewerkt, volgens mij verlies je iedere keer als je zo'n ding neerzet 50^% van je snelheid... maar dat zou je ff moeten navragen.

note: je hoefd niet onder iedere post je nickname te zetten, die staat er namelijk naast O-) tevens word 'greetz' oid ook niet op prijs gesteld :(

[ Voor 15% gewijzigd door Icey op 22-09-2003 19:15 ]

Pagina: 1