Toon posts:

Mobo's beeld is dood :( (K7T266 Pro2 (MS-6380 V2.0))

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(Heeft reeds 2 uur besteed op google, msi site en GOT maar moet nu toch echt voor het eerst een vraag gaan stellen, om 18:20 en dus aan het overwerken *snik snik*)

Ik heb het volgende probleem;

Mijn moederbord(?) geeft geeft geen beeld meer uit. Toen het probleem begon gaf hij af en toe nog weleens beeld uit maar dan slechts 4bit. Ik heb nog geprobeerd via VNC verder te gaan maar die gaf ook een dood beeld.

Nu zullen jullie wel denken van koop een nieuwe video kaart maar van alle 3 die ik gebruikte werkten ze wel op andere pc's(AGP, heb geen pci).

Omdat in de beginstage het beeld na 5 minuten altijd wegviel had ik besloten het moederbord te resetten. Ik wist niet hoe het precies moest(aangezien ik toch niks kon slopen lol) maar na de jumper omzetten en herzetten deed hij het weer bij de startup. Ik meen dat het werkte aangzien hij zijn cmos moest herladen.

Echter binnen de minuut kreeg ik een vage melding van XP pro dat er een fout was, omdat ik het niet kon lezen door mijn arty beeld(humor!) heb ik aleen op kunnen maken dat er een ?.vxd fout was.

Na te herstarten is het beeld helemaal dood en ik kan geen bios flasher vinden die gewoon werkt door er een floppy in te rossen.

Mijn volgende vragen:

1/
Wie oh wie is de wondere man die mij sim sa la bim een antwoord kan toewerpen dat mijn probleem verhelpt! (een poging is ook goed)

2/
Hoe reset ik mijn BIOS correct?
(K7T266 Pro2 (MS-6380 V2.0))

3/
Hoe flash ik mijn BIOS zonder dat ik een grafische omgeving nodig heb)

Ik dank u voor de aandacht en een evt reactie!

Verwijderd

Nieuwe drivers al geprobeerd?

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wie oh wie is de wondere man die mij sim sa la bim een antwoord kan toewerpen dat mijn probleem verhelpt! (een poging is ook goed)
Clear je CMOS goed... :? (Een gok kan geen kwaad)
Test je systeem met minimale onderdelen. (CPU, RAM, GPU, voeding, mobo), vanaf daar steeds een onderdeel erbij
Opnieuw XP installeren?
2/
Hoe reset ik mijn BIOS correct?
Vaak is het jumpers verzetten, een tijd x (15 sec. oid) wachten en dan weer terugzetten.
3/
Hoe flash ik mijn BIOS zonder dat ik een grafische omgeving nodig heb)
Met een opstartdiskette, dit kan je in de search vinden. Maak een bootfloppy aan, en een floppy met de nieuwe BIOS, en dan kan je em flashen. Als het goed is moeten er details daarover op de MSI site staan.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
De K7T266 Pro2 (RU) is te resetten door het systeem van de voeding af te halen, de batterij van het mainboard af te halen, en vervolgens de Clear CMOS jumper om te zetten, en die een sec. of 5 tot 10 in die positie te houden.
Vervolgens batterij terug, voeding er weer op, en je zou weer moeten kunnen werken.

Wat die bootdisk betreft, zoals hierboven al aangegeven, gewoon een Win98 bootflop ofzo is voldoende (booten van een Win98 CD is ook mogelijk, gewoon de computer starten zonder CD-ROM ondersteuning, en klaar).
Als het goed is kun je bij MSI zowel een flashtool, als een nieuw bios downloaden, en die op een andere flop zetten.
Wees verstandig, en maak ook een backup van je oude bios, die mogelijk zit bij de flashtool van MSI als het goed is...

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

ff een vraagje, want er is me iets niet geheel duidelijk. Heb je nu alleen geen beeld in een GUI omgeving (Windows) maar wel in Dos?
Als dat het geval is zou ik je drivers van je videokaart verwijderen (veilige modus, misschien wel beeld?) :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het idd nog niet helemaal duidelijk was, ik heb dus HELEMAAL NERGENS BEELD, dus ook niet bij het opstarten, bios, dos, knoppix(nou deze gok ik lol), vnc of wat dan ook. (grote kans dat mn mobo naar de malle moer is maar omdat ie het soms wel deed lijkt het me ook mogelijk een bios probleemtje te zijn)

Anyway BredeP ik zal mijn moederbord nu effe goed resetten, tnx!//

Omdat ik mijn bios zonder beeld moeilijk kan flashen(msi tools zijn grafisch) zal ik proberen eenzelfde moederbord+flashtool naast te houden//

Tot zo ver allen bedankt dus, suggesties zijn natuurlijk nog steeds welkom.

• Gotfather
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
op de MSI site staat een manier om je AMI bios te flashen ZONDER grafisch gedoe, een soort van emergency procedure waarbij je de AMI flash tool op een diskette zet en je INS key ingedrukt moet houden, dat zou je kunnen proberen als (ik vrees) laatste optie.

die recovery methode vind je hier: http://www.msi.com.tw/html/support/bios/note/boot.htm

edit: ik had het mis met de INS key, maar hier staat dus wat je moet doen. Ik draai hier de 3.3 bios versie en die voldoet het beste.

For AMI BIOS

Rename the desired AMI BIOS file to AMIBOOT.ROM and save it on a floppy disk. e.g. Rename A569MS23.ROM to AMIBOOT.ROM

Insert this floppy disk in the floppy drive. Turn On the system and press and hold Ctrl-Home to force update. It will read the AMIBOOT.ROM file and recover the BIOS from the A drive.

When 4 beeps are heard you may remove the floppy disk and restart the computer.

[ Voor 44% gewijzigd door Gotfather op 22-09-2003 23:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okay na resetten en flashen(denk ik) had ik eindelijk weer eens beeld, tijdens de opstart van de BIOS gaf hij de volgende error:

Bad checksum

Wat dit precies inhield weet ik niet precies, verder na het herinstellen van de bios starte mijn computer weer op maar gaf hij direct aan dat de videokaart instabiliteit veroorzaakte in het systeem, beetje lullig dat hij het wel deed en nog steeds in andere doet. Hier ligt het dus denk ik niet aan denk ik. Anyway als gebruikelijk was viel na 2 minuten het beeld weer weg en de computer liep ook vast!

Ik had tijdens het opstarten de CPU en videokaart handmatig op temperatuur gecontroleerd maar beiden waren lekker koud//

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:27

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Zit je videokaart wel diep genoeg in het AGP slot?

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Meestal kan ik niet zo diep gaan, in dit geval wel ja :+

Er zit gelukkig nog garantie op het moederbord, ik denk dat ik hem gewoon inruil want dit is natuurlijk mn tijd niet waard//

Verwijderd

Topicstarter
Iemand meent dat de processor beeldopbouw doet waneer je bv met VNC op een computer zit. Kan het hier aan liggen? (dat mn processor dus kapot is?)

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

Bad checksum
Ik geloof dat dit betekent;
Of de jumper van je bios save/clear functie zit niet goed
Of de batterij van je mobo is dood/stuk/niet-goed-werkend

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
BredeP schreef op 22 september 2003 @ 20:51:
De K7T266 Pro2 (RU) is te resetten door het systeem van de voeding af te halen, de batterij van het mainboard af te halen, en vervolgens de Clear CMOS jumper om te zetten, en die een sec. of 5 tot 10 in die positie te houden.
Vervolgens batterij terug, voeding er weer op, en je zou weer moeten kunnen werken.

Wat die bootdisk betreft, zoals hierboven al aangegeven, gewoon een Win98 bootflop ofzo is voldoende (booten van een Win98 CD is ook mogelijk, gewoon de computer starten zonder CD-ROM ondersteuning, en klaar).
Als het goed is kun je bij MSI zowel een flashtool, als een nieuw bios downloaden, en die op een andere flop zetten.
Wees verstandig, en maak ook een backup van je oude bios, die mogelijk zit bij de flashtool van MSI als het goed is...
stekker eruit, jumper verplaatsen naar de clear positie, en meteen na 0.5seconden weer terug, stekker (van voeding duh) erweer in, en klaar

heb het zo 100.000 gedaan en werkte altijd.

Verwijderd

Topicstarter
okay bedankt, dat resetten moet nu wel goed gedaan zijn, maar helpen doet ut helaas nog niet.....
Pagina: 1