Toon posts:

ac3 op soundblaster mp3+ usb.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de bovenstaande geluidskaart aangesloten op m'n dts-versterker via een optische kabel om dd/dts te kunnen luisteren.
In de handleiding staat dat de kaart in staat is om ac3 via de optische uitgang door te geven(pass-trough).
Welke film ik ook bekijk; ik krijg wel geluid maar op m'n versterker, maar krijg ik geen dd/dts melding, deze blijft gewoon op prologic2 staan via de digitale ingang.
Ik gebruik powerdvd 5 en heb de orginele drivers voor de geluidskaart.
Deze kaart werkt via usb.

SPECIFICATIONS
General Specification

Interface: USB 1.1
Output Format: Analog Line Out, Headphone output, SPDIF Optical Output (PCM, AC-3, or DTS)
S/PDIF Sample Rate:
Optical In: 32 kHz, 44.1 kHz, 48 kHz
Optical Out: 44.1 kHz, 48 kHz

Bits Resolution: 16 Bits
Power: USB Bus powered - approx 160 mA

Connections and Controls
USB connector
Audio Inputs:
- Line In (Gold-plated, RCA pair)
- Mic In (Gold-plated, 1/8")
- Optical S/PDIF In

Audio Outputs:
- Line Out (Gold-plated, RCA pair)
- Line/Headphone Out (Gold-plated, 1/8?
- Optical S/PDIF Out

Controls:
- Analog headphone volume control
- Analog/Digital output selector

Indicators:
- Power LED

* Sound Blaster MP3+ is known as Sound Blaster Digital Music in Asia

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Wat voor versterker heb je? De kans is trouwens groot dat het iets softwarematigs is. Als je het forum afzoekt naar audioproblemen, ligt het in 9 van de 10 keren aan de instellingen.
btw, welkom op GoT! :)

System Specs

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Heb je PowerDVD wel goed ingesteld ? (configuration > audio > speaker enviroment)

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

Verwijderd

Topicstarter
Versterker= jvc rx-5032v.
Bij powerdvd slecteer ik 6 speakers , maar krijg de melding dat spdif niet ingeschakeld is.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Pak een film die zeker weten DD/DTS heeft en zet in de audio opties van PowerDVD de audio channel expander eens uit. Misschien ligt het daaraan.

Werkt hier perfect trouwens. Maar misschien komt dat omdat ik het analoog heb aangesloten op een Prologic versterker. AC3=AC3 en stereo DVDrips worden automatisch ge-up-sampled naar 5.1 met een soort Creative CMSS effect.

Ik heb trouwens een Soundblaster Live 5.1, dat MP3 ding heb weleens van gehoord. De Live werd dan ook verkocht onder 10+ namen ofzo |:(
Maar weet je wel zeker dat die 5.1 output geeft?

[ Voor 21% gewijzigd door Captain Pervert op 22-09-2003 18:43 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

je moet volgens mij een ander optie dan 6 speakers kiezen dat lijkt mij meer voor iets als je zon speaker set van creative hebt

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de kaart is maar 2 kanaals, maar er staat bij dat hij via de digitale uitgang ac3 kan weergeven. Dus die digitale uitgang gaat via een glasvezelkabel in de digitale ingang van de versterker maar die geeft liniar pcm aan

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 11:01

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 18:21:
[...]

In de handleiding staat dat de kaart in staat is om ac3 via de optische uitgang door te geven(pass-trough).

[...]
Lijkt er meer op dat ie alleen AC3 kan doorgeven als je een AC3-geluidsspoor op de SPDIF-in zet en dat weer opvangt met de SPDIF-uit, maar dat lijkt me nogal een nutteloze functie :?

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:11

houthakker

Poehé

je moet bij powerdvd aanvinken "use external ac3 decoder on spdif" of iets in die trend, en niet kiezen voor 6 speaker mode.

Specs

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Misschien een oplossing om bij je creative mixer even de dingetjes door te spitten ?? overigens krijg ik het op mijn extigy ook niet aan de gang :/

Deze plek is te koop.

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:35
Heeft in de tussentijd iemand dit al voor elkaar? Ik wil voor mijn laptop (die geen optische uitgang heeft) zo'n MP3+ kopen en gebruiken om DivX-en met AC3 track in true 5.1 te kunnen bekijken en beluisteren. Anybody?

[ Voor 4% gewijzigd door BigSurf op 13-11-2003 12:33 ]

Verwijderd

De mp3+ kan alleen passtrough leveren, dus niet decoden! (of met powerdvd, maar dan heb je stereo)

Ik heb het ding, en als een externe versterker gebruikt met interne decoder dan kan ik het je van harte aanraden, ik heb veel plezier van het ding. Zowel analoog als digitaal geluid is goed te noemen.

• BigSurf
Ok, met niet decoden bedoel je dat de digitale (optische) output van de MP3+ nog in een DD/DTS versterker gevoerd moet worden. Dat is ook de bedoeling, namelijk:

AC3 van de DivX (via zoomplayer) op laptop -> USB -> Creative MP3+ -> optisch uit -> Yamaha DD/DTS digital in -> 5.1 geluid uit de speakers :)

Verwijderd

Dat gaat primmaaaaa werken. Het werkt hier op zowel een Onkyo TX-DS595 als een Marantz SR7000 :)

• BigSurf
Right!

Nu heb ik in ieder geval een doel voor de HCC-dagen. De Creative Soundblaster MP3+ scoren, max 44 euro. En nog een Toslink kabeltje voor het optische signaal, max 4.50 euro. Thanks!

Verwijderd

BigSurf schreef op 13 november 2003 @ 16:38:
Right!

Nu heb ik in ieder geval een doel voor de HCC-dagen. De Creative Soundblaster MP3+ scoren, max 44 euro. En nog een Toslink kabeltje voor het optische signaal, max 4.50 euro. Thanks!
no problem, ik heb hem zelf voor bij de laptop, ook voor divx'en maar ook omdat de kwaliteit van je laptop geluidskaart waarschijnlijk niet helemaal toppie is. Op deze manier is het prima te harden als audiofiel ;)
Pagina: 1