Toon posts:

houding tov vlamingen

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar dit moet ik toch eventjes kwijt, ligt al geruime tijd op m'n lever.

Regelmatig merk je hier, vooral van de crew uit, een negatieve houding tov Vlamingen/Belgen.
Opmerkingen op bepaald woordgebruik, waar in sommige gevallen zelfs topics voor gesloten worden, terwijl bij Nederlanders het soms ook de spuigaten uitloopt.

Voor het minste dat er een link staat naar high qual foto's, ook al staat die niet in als [ img ] in de forum post, komt er commentaar op van een mod en worden topics gesloten.

Born2oc-vermeldingen idem, wordt ook op gekankerd met momenten, terwijl hier absoluut niks mis mee is. Staan hier links naar zoveel andere fora.

Rotopmerkingen van mods uit, kleinerend doen, ons als idioten beschouwen en nog allemaal zo van die zaken.

Dit stinkt mij toch enorm veel naar racisme!
Als dit een houding is die jullie aannemen, dan ben je beter van alle Vlamingen eruit te filteren en ze massaal te bannen of gewoon .be-hosts te blocken. Sorry maar dit is echt een mentaliteit van sommigen die niet door de beugel kan eerlijkgezegd...

Het laatste voorbeeld was die topic van Y over z'n casemod...
En dat is er maar 1 van de zovelen.

Ik verwacht hier geen reactie op, maar zou eigenlijk wel mogen.
'k Hoop alleen dat deze topic niet direct weer gesloten wordt of gedelete.

Het is niet dat'k wil flamen op jullie ofzo, is gewoon iets dat me opvalt en 'k graag een beetje duidelijkheid zou over hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 11:09
Ik ben een Vlaming, en ik merk echt niks discriminerends?

Geen idee hoe 't er in DOC aan toe gaat, maar in W&G/P&W krijg je gewoon terug van een post wat je er in steekt, maakt niet uit of je een Belg/Nederlander of inwoner van Ougadougou bent.

Als je mij toch voorbeelden kan geven van topics waarin 't gebeurt wil ik dat gerust eens bekijken :).
Ik heb wel jullie beider post nutteloos gemaakt hoor :p

[ Voor 12% gewijzigd door coubertin119 op 22-09-2003 18:20 ]

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 18:14:
Het is niet dat'k wil flamen op jullie ofzo, is gewoon iets dat me opvalt en 'k graag een beetje duidelijkheid zou over hebben. ;)
Ik wil niet zeiken... maar heb je ook voorbeelden? Ik zie graag een goede discussie in LA. Dit betekent wel dat zoiets valt en staat met voorbeelden, anders komt zonder onderbouwing snel een 'welles' 'nietes' discussie :)

OpifexMaximus, geen dank :P

[ Voor 14% gewijzigd door Han op 22-09-2003 18:19 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Heb je misschien concreter voorbeelden? Dan kan hier ook naar gekeken worden.

edit:
Dank u XCeeD voor het overbodig maken van deze post. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Opi op 22-09-2003 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Ja, vooral whoami en Predator zijn vreselijk naar richting belgen :( :+

Ik heb eerder het idee dat het relatieve percentage belgen onder de crew groter is dan onder de users.

[ Voor 43% gewijzigd door justmental op 22-09-2003 18:20 ]

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Euh? Er zijn hier flink wat belgen, maar ik heb nog nooit gemerkt dat er een (serieus) kwaad woord tegen een belg gebruikt wordt... Als een topiquetitel/topiquestart niet in A(B)N is, is het voor een groot deel van de bezoekers niet goed leesbaar, dus of het nou een extreem limburgse, vlaamse of (doe eens raar) verweggistaanse titel/post is, wordt daar iets over gezegd :)

Racisme zou het btw niet kunnen zijn, want vlamingen vormen geen ras, voor zover ik weet. Tzou dus negative discriminatie zijn.

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:33

Arno

PF5A

justmental schreef op 22 September 2003 @ 18:19:
Ja, vooral whoami en Predator zijn vreselijk naar richting belgen :( :+
Ja, die Predator met zijn vlaamse postings zijn NIET te genieten :( 8)7 :+

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik weet het voorbeeld wel te vinden. Niets anti-vlaams/belgisch aan, maar gewoon met een dikke middelvinger alle vriendelijke verzoekjes (verplicht!) van mods tot het maken van thumbs in de wind slaan en er dan boos over worden.

Moet ik de linkjes naar voren halen of post je ze zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 22:12
Ikzelf als Belg (vlaming) heb nog niks opgemerkt hoor...
Natuurlijk komen er nu en dan opmerkingen omdat Nederlanders niet altijd begrijpen wat wij bedoelen :) Het is en blijft dan ook nog altijd een Nederlands forum waar iedereen elkaar moet begrijpen (en dus geen Engels, Duits of "Vlaams" als voertaal mag gebruikt worden).
Ik heb ook al regelmatig opmerkingen gezien van Modjes tegen "niet-Vlamingen" omdat die personen op z'n zachtst gezegd ook geen deftig taalgebruik hanteerden.

Maar misschien dat ook ik wel eerst eens wat voorbeelden wil van wat je bedoelt, kan je enkele links posten naar bepaalde opmerkingen of commentaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
't Gaat zeker o.a. om [rml][ HTML]opera & nn probke[/rml] ?

Vlamingen worden echt niet gediscrimineerd ofzo (er zitten zelfs belgen in de crew, waaronder Predator), maar ik vond het bovenstaande topic nogal lastig lezen (en ik ben niet de enige denk ik). Hoe een mod daar op reageert is natuurlijk verschillend, maar het feit blijft dat we op een nederlands forum zitten, en dat voor het overgrote dele van de bezoekers nederlands prettiger leest :)

Edit: en er zijn meer lastige schrijfstijlen: "EeJz iK hEb uN PrOblEemPjuH Met MuN PctjUh" of "!|< B3|\| E3N L337 H4XX0R" om maar wat te noemen.

[ Voor 16% gewijzigd door Rafe op 22-09-2003 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Niet online
Mja, dit is wat ik heb begrepen uit eerdere topics over dit onderwerp...

GoT is een nederlands forum, er word dus vanuit gegaan dat je in AN typt... Als iemand in het Limburgs of Fries of achterhoeks of whatever dialect/taal worden net zo hard "afgezeken"...
Et is dus naar wat ik gemerkt heb niets tegen belgen, maar meer tegen het praten van een andere taal/dialect dan AN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even het linkje naar het 'laatste voorbeeld' wat hij bedoelt:
[rml][ CM] The reaper[/rml] en [rml]AcouSE in "[ CM] The reaper"[/rml]

Ik snap niet of het hier ook maar iets uit zou maken of de TS nederlander, vlaming of wat dan ook is. Waarom ook eigenlijk? Zover ik weet heeft de gemiddelde Nederlander niets tegen vlamingen? Maargoed, dit is het enige voorbeeld dat je gegeven hebt (en niet zo'n sterke ook), ik zie (net als de mensen hierboven) graag meer voorbeelden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 18:27:

Ik snap niet of het hier ook maar iets uit zou maken of de TS nederlander, vlaming of wat dan ook is. Waarom ook eigenlijk? Zover ik weet heeft de gemiddelde Nederlander niets tegen vlamingen? Maargoed, dit is het enige voorbeeld dat je gegeven hebt (en niet zo'n sterke ook), ik zie (net als de mensen hierboven) graag meer voorbeelden.
Ik zie alleen aan de links van de pics en het woordje "mijnen" dat ie op gegeven moment gebruikt dat ie uit belgië komt... "mijnen <insert voorwerp>" word vaak door belgen en de zuiderlijkere nederlanders gebruikt afaik... (correct me if i'm wrong ;))

verder zie ik AccouSE niks beledigends zeggen over belgen of wat dan ook... dus dit voorbeeld snap ik ook niet echt enzo...

[ Voor 10% gewijzigd door Fludizz op 22-09-2003 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 11:21

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 18:14:
Voor het minste dat er een link staat naar high qual foto's, ook al staat die niet in als [ img ] in de forum post, komt er commentaar op van een mod en worden topics gesloten.
Ik heb het vermoeden dat als ik deze zin begrijp (waar ik nog niet zeker van ben :P ), jij niet hebt gelezen dat in de topic die Riffic noemt de openingspost gewijzigd is door een moderator, en dat de linkjes er oorspronkelijk niet stonden.

De linkjes zijn er neergezet omdat de TS verdomde thumbs te maken.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid ([rml][ CM] The reaper[/rml]):

De plaatjes in de openingspost zijn 3MB groot en werden met [img=500] tag geresized.

Dit is door AcouSE weggeedit: "AcouSE wijzigde dit bericht 19-09-2003 07:53: Grote pics in links veranderd, zie ook modbreak verderop(7%)" en gemodbreakt: [rml]AcouSE in "[ CM] The reaper"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 18:27:

TS zeurt volgens mij om niets; die draad over '[HTML]opera & nn probke ?' is terecht dicht, want dat snapt niemand. Verder heb ik niet het idee dat er ooit onderschep gemaakt wordt tussen Nederlanders en niet-Nederlanders. :/

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Neuhneuh dido, zijn dingen die'k zelf ook al meegemaakt hebt. Was maar een voorbeeld.

Wat het vooral is, is de taal. Goedja, jullie zijn nederlanders begrijp'k volkomen en de meesten letten er wel echt op om AN te gebruiken. Maar soms zijn er bepaalde uitdrukkingen, en jullie hebben die ook, die niet bepaald verstaanbaar zijn en daar kan je dan soms opmerkingen op krijgen die te wensen overlaten.
Ik ben nu ook niemand die ne mod tegen z'n schenen zal stampen en dat ga gaan overdragen, iedereen kan wel eens een slechte dag hebben. Heb ik persoonlijk ook wel eens en dan reageer je anders of anders. Maar met momenten wordt er enorm gekapt, al dan niet door mods, maar wel mods die dan de persoon die kapt gelijk gaan geven ipv hem erop te wijzen dat iets discreter of vriendelijker aan te pakken.

Daar heb'k dat persoonlijk lastig mee, het soms boertige gedrag tov uitdrukkingen of woorden die niet verstaan worden ipv dan gewoon eens te vragen wat er bedoeld wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al ben ik dit zelf nog nooit tegengekomen, het zou natuurlijk best kunnen dat dingen verkeerd begrepen worden. Dat is ook niet echt vreemd; er zitten nou eenmaal uitdrukkingen in het belgisch die wij nederlanders niet kennen. Dat wil echter niet zeggen dat iemand iets tégen vlamingen heeft, er kan hooguit sprake zijn van een verkeerde opvatting. Maar met alle respect, je hebt nog steeds geen voorbeelden gegeven. Of moeten we zelf zoeken en maar een gok doen waar het met deze discussie heen moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Maar kom eens met concrete voorbeelden dat je op je vlaming zijn afgezeken wordt :? Dat er wat gezegd wordt wanneer je een heel bericht in een vlaams dialect neertiept vind ik vrij normaal, veel mensen begrijpen er weinig van. Ich goan hee-j ouch neet in't Limburg mien posts nieerzette :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kankeren
Nee hier maak je je erg geliefd mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

thamar, je bedoelt toch niet te zeggen dat
'k Moet dus siteke maken vr't schoolke, projectje da meeteld voor ons januari examens.
valt onder een losse opmerking die niet helemaal AN is?

Als mensen het te bont maken wat betreft hun taalgebruik ben ik een van de eersten om er op te reageren. Maar ik heb mezelf er nog niet op betrapt - of anderen, mods of users - daarbij een verschil tussen NEderlanders en Vlamingen te maken. In bovenstaande quote erger ik mij bijvoorbeeld meer aan het overdreven gebruik van geschreven spreektaal ('k, vr't) en de grammaticale blunders (meeteld) dan aan typisch Vlaamse uitdrukkingswijzen (schoolke, ons examens). Het geheel is echter dusdanig ondoorgrondelijk (niet onbegrijpelijk, maar niet iedereen heeft zin moeite te gaan doen om jou te begrijpen. Als je wilt dat mensen je begrijpen is het aan jou om daar zorg voor te dragen) dat het storend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 11:09
Typ gewoon AN, net zoals je op een huiswerk of iets dergelijks zou doen, geen probleem. Als je mijn spreektaal zou analyseren en neerschrijven zou je ook achterover vallen, maar op m'n schrijftaal let ik wél op, en zoals ik hoop zitten er niet echt veel fouten in.

En as ge dees ni oanniemboar vendt, dan zulde t oep n ander pleuts moete zoeke

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2003 @ 18:41:
Even voor de duidelijkheid ([rml][ CM] The reaper[/rml]):

De plaatjes in de openingspost zijn 3MB groot en werden met [img=500] tag geresized.

Dit is door AcouSE weggeedit: "AcouSE wijzigde dit bericht 19-09-2003 07:53: Grote pics in links veranderd, zie ook modbreak verderop(7%)" en gemodbreakt: [rml]AcouSE in "[ CM] The reaper"[/rml]
inderdaad, LATEN we volledig zijn... die post WAS inderdaad aangepast door een mod, ik heb nog geen énkel forum geweten waarop een gewone clickable url niet toegestaan werd, maar waar thumbs verplicht zijn/waren

I suggest u all take a look in "post hier je kleine mods", daar zie ik niks anders gebeuren als de manier waarop ik mijn thread opende.

dat nog gelaten, img tags weg, tot daar toe (whatever... }:O ))
maar de topic gaan sluiten over een clickable url? wtf???

Nergens, maar dan ook NERGENS vind ik dit terug in de faq. Dus in plaats van te lullen over regels, zorg in godsnaam dat je ze zelf ook kent eh... (in zoverre dat die "regels" dan nog ergens op slaan...)

Vorige keer werd mijn lanboy topic ook al gesloten, waarom? omdat het zogenaamd maar een "kleine mod betrof". Yeah sure... ik heb hier al veel topics gezien waarin cases "geshowt" werden die quasi in standaard toestand verkeerden, maar dat werd dan wel "getolereerd".

dat ik een vraag krijg om te resizen ok... maar als mijn post al aangepast wordt, zie ik niet in waarom ik nog zou moeten resizen IMHO

mijn redenering is namelijk de volgende: ze hebben die img vervangen door clickable url's om de bandbreedte te bewaren, dus het zogenaamde "probleem" is hiermee opgelost.

net als thamar (en nog een aantal anderen) vragen wij ons inderdaad af of hier niet met twee maten en twee gewichten gewogen wordt, vooral richting born2oc.

Typisch voorbeeld daarvan blijkt te zijn (ik had het zelf niet gemerkt, het is mij verteld) dat op de voorpagina van tweakers.net een tijdje geleden een link stond naar mijn how-to van t werken met een decoupeerzaag. Ik zelf vond dat in eerste instantie wel aardig.

Maar als je dan later komt te horen dat iemand die zelfde newspost gedelete heeft, roept dat vragen op bij mij. Waarom wordt zo een bericht gedeletet???

Ik heb niks tegen nederlanders, integendeel, ik ga zelfs meestal uit in zuid-nederland (zoals velen die mij kennen meteen kunnen getuigen), dus het argument dat ik dit zou posten uit discriminatie naar nederlanders toe hoef je echt niet te proberen, u WOULD be making a complete fool out of yourself

Greetz,
Y

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

ben zelf ook belg en zit voor t overgrote deel van mijn tijd in nederland, maar aan
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
'k Moet dus siteke maken vr't schoolke, projectje da meeteld voor ons januari examens.

--------------------------------------------------------------------------------
erger ik me ook hoor ;)
verder merk k weinig van een discriminerende houding hier, misschien dat men elkaar niet zo goed begrijpt maar dat had ik in het begin ook toen ik naar hier kwam.

Powered by: blond bier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kan me niet herinneren dat ik me ooit negatief tov Vlamingen heb uitgelaten.

Het verschil tussen kiddo-stijl Nederlands en Vlaams is dermate groot dat iedereen dat wel opvalt.
Kan me tevens niet herinneren dat er binnen de crew een anti-Vlaams sentiment heerst, sterker nog, dat durf ik sterk te bestrijden.

Ik vind het juist een zeer goede zaak dat ook onze taalgenoten in Belgie zich registreren op tweakers.net! (ben er zelfs wel een beetje trots op :P )

Kan een Vlaming beter verstaan dan een Fries die zijn eigen taal spreekt :D (Is geen troll richting hun overigens >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_amazing_Y: Misschien heb je niet helemaal begrepen waarom je topic gesloten was. De bedoeling was niet dat je echte thumbnails maakte (as in 100X75 oid) maar dat je geen plaatjes van enkele mb's groot erop zet. Je had ze dus gewoon moeten resizen naar 550 of 600 pixels breed en eventueel nog een linkje naar de volledige versie. AcousE heeft daarna de foto's weggehaald, maar een topic zonder foto's terwijl het dáár eigenlijk om gaat is natuurlijk niet zo waardevol. Ik neem aan dat hij daarom gesloten is, maar AcousE kan dit vast zelf beter uitleggen ;)

In "post hier je kleine mods" zie je inderdaad geen (kleine) thumbnails langskomen, maar wel *verkleinde* foto's. Wat overigens heel makkelijk te maken is met een freeware programma ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 15:47

crisp

Devver

Pixelated

En gooi er dan vooral nog wat slecht Engels doorheen :/

btw: groeten onder elke post hoeft ook niet hoor ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Riffic legt hier volgens mij aardig goed uit waarom dit specifieke topic op slot is gegaan. Verder is dat ene voorbeeld alweer van december vorig jaar. Dat slotje had wat vriendelijker gemogen maar als je tussen de regels doorleest willen wij eigenlijk alleen maar dat iedereen een beetje begrijpbaar Nederlands post.

Dat heeft verder niks met racisme, discriminatie, of afkeer jegens Belgen te maken, dat is puur om het forum leesbaar voor iedereen te maken :) Hoe duidelijker en leesbaarder je topic is, hoe makkelijker je ook geholpen kunt worden. Verder heb ik eigenlijk hetzelfde als DSmarty; het is juist hartstikke leuk dat onze onderburen hier hun tijd doorbrengen :)

Vanuit de crew kan ik dus met zekerheid zeggen dat het daar niks mee te maken hebt, misschien bestaat er een beeld dat wij Nederlanders denken beter zijn dan Belgen (zelfs met voetbal gaat het tegenwoordig niet meer op :X), maar wij maken dus geen enkel onderscheid in nationaliteit. (misschien zijn we een tikkeltje arrogant soms >:) /generaliseer :P)

Ik hoop dat je dat ook inziet, of je moet nog andere voorbeelden hebben waar het tegendeel expliciet blijkt (ik denk dat ik 2 bovenstaande voorbeelden voldoende weerlegd heb ;))

[ Voor 4% gewijzigd door LuNaTiC op 22-09-2003 19:16 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
thamar: het gaat hier dus niet om het vlaams, maar het feit dat men "da'k" e.d. irritant vind lezen, zie ook de zin die Dido citeert.

We zien ook niet graag heel veel dingen als "fietsuh", terwijl het in het nederlands wel zo uitgesproken word. Daarom schrijven we ook grammaticaal correct (althans, met de correcte spelling, een werkwoordsvorm of tikfout wil nog wel eens voorkomen natuurlijk). Een nederlander die overal -uh ipv -en had gezet, had zichzelf ook geconfronteerd gezien met een hangslotje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja eum, weet best zelf wel dat die eerste zin uit die topic erover was, is ook aantal maanden gelezen. Mezelf kennende zal dat wel weer uit frustratie tov dat dom project geweest zijn (waar ik overigens 15.5/20 voor haalde, meeste v labogroep. Maximum op 220 studenten was 16 en daar stond geen enkele fout in in die code.)
De rest van de tekst is naar mijn mening niet extreem, maar dit zijn dingen die je bij nederlanders ook ziet...
Wij komen dat soms ook tegen, gaat er gewoon kleine opmerking naar de gebruiker en wordt dat aangepast dr de gebruiker (die west-vlamigen kunnen soms enorm overdrijven :P hehe ). En niet stanté-pedé die topic toe.

En voor de geïnteresseerden, dat was idd iets waar opera de standaarden niet volgde en speciaal wou doen. :P

/me schaamt zich enorm over die kloef van een DT-fout in die eerste zin van de desbetreffende post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok nu snap ik er dus niets meer van, maar dat kan aan mij liggen. Het gaat dus alleen maar om een topic van 19 December 2002? Ik val natuurlijk gigantisch in herhaling, maar andere voorbeelden zijn dus wel gewenst. Als die er niet zijn zal ik m'n mond houden, dan weet ik iig dat ik me als Nederlander nergens schuldig over hoef te voelen :+ Ik snap dus gewoon niet echt waar je nou heen wilt met dit topic.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Laatst online: 06:43
Ik heb er nog nooit iets van gemerkt....
Kan je misschien een paar voorbeeldjes (in de vorm van links naar posts) geven?

Het is natuurlijk wel zo dat je hier niet in 't dialect een post moet maken, en dat is iets wat ik (zei het dan niet in P&W) eerder bij vlamingen zie dan bij Nederlanders. (Ik zeg natuurlijk niet dat iedere Vlaming dat doet)

Kpeis (:+) dat dit 'probleem' een beetje overtrokken is.

[ Voor 108% gewijzigd door whoami op 22-09-2003 19:59 ]

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Riffic, dat is 1 topic die aangehaald wordt, er zijn er nog voldoende anderen maar ik ga echt geen urls gaan opslaan hoor. En 'k ga mij nu ook de moeite niet gaan doen om elke topic te overlopen.
't Gaat over een algemene opmerking, dingen die mij soms opvallen en nog anderen ook. Maar dan reageer je ook meestal van "agja, so what, laat ze mekkeren" en je gaat verder.

Whoami, logisch dat je dit sneller ziet bij vlamingen dan bij nederlanders.
Om het stom uit te drukken, "jeux des boulles" & "pétanque", het één is de correcte franse benaming, het ander is de vernederlandse benaming. "Darmen" & "Slangen", "piston" & "zuiger", en zo heb je er nog een hele hoop. Dat zijn die verschillen waar er af en toe redelijk op gekakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Laatst online: 06:43
Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 20:10:
Riffic, dat is 1 topic die aangehaald wordt, er zijn er nog voldoende anderen maar ik ga echt geen urls gaan opslaan hoor.
Tja, als je niet met voorbeelden over de brug kunt komen, dan zijn er geen gevallen wmb.
Whoami, logisch dat je dit sneller ziet bij vlamingen dan bij nederlanders.
Om het stom uit te drukken, "jeux des boulles" & "pétanque", het één is de correcte franse benaming
Ik heb het niet over die dingen. Ik heb het over posts ala

keb een problemke,
als k mn diskette in mijne pc steek, ton werkt den boel nie meer.
Kpeis da k windows vaner moe installeren, moa k wee nie oe da'k da moe doen.

Ik heb het dus niet over 'Vlaamse' woorden die in Nederland niet common zijn enzo...

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

ACouSe meldt vriendelijk dat wanneer je het topic open wil hebben je dit gewoon in SeM kan vragen, maar dat wel op prijs wordt gesteld dat je je images enigzins aanpast omdat niet iedereen een veel-Gb-verbinding heeft. :)

@ thamar: hier kan je eenvoudig kijken in welke topics je post hebt en waarschijnlijk weet je dan ook in welk topic deze opmerkingen waren: http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/24516. Ik heb iig wel die kwalijke gewoonte. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb niks tegen Vlamingen en de voorbeelden in dit topic vind ik ook vrij mager. Een topicstart waar je zelf al van aangeeft dat hij misschien wel wat beter geformuleerd kon worden, zo haal je je eigen argumenten/bewijzen onderuit :D

Nogmaals: ik heb niks tegen Vlamingen, maar we moeten ons wel beseffen dat we een Nederlands forum zijn (waar Vlamingen, ik herhaal het nog maar ff, meer dan welkom zijn) en ik hoop dat je begrijpt dat de 95% die hier aan Nederlanders is (percentage is uit de lucht gegrepen) graag leesbare topicstarts wil zien. Als een Vlaming dus echt zwaar accent gaat gebruiken in zijn topicstart wordt hij er net zo erg op afgerekend als ieder ander die onleesbare prut voortbrengt. Je wil uiteraard toch ook dat je vraag beantwoord wordt?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:29

DinX

Motormuis

Ik ben ook Vlaming en heb inmiddels toch al aardig wat posts hier.
En zelf ik erger me soms aan de Vlamingen hier. Zitten ze in het 'plat' Antwerps hun vragen te stellen.

Niet vergeten, het is een Nederlands forum, dan veronderstel ik dat iedereen Nederlands spreekt, en niet half in het dialect.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Laatst online: 12:54
Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 20:10:
Riffic, dat is 1 topic die aangehaald wordt, er zijn er nog voldoende anderen maar ik ga echt geen urls gaan opslaan hoor. En 'k ga mij nu ook de moeite niet gaan doen om elke topic te overlopen.
Als jij het probleem niet aan kunt wijzen door voorbeelden te noemen maar alleen vaag kunt beweren dat jij "vindt" dat Belgen benadeeld worden, kunnen wij er vrij moelijk iets aan doen, nietwaar?
Het laatste voorbeeld was die topic van Y over z'n casemod...
Ohhhh, dat topic, nee ik dacht al even, welke bedoel je nou, maar nu is het duidelijk! :/

Wat verwacht je nu, dat wij de hele search af lopen om te zien welk topic je ook weer bedoelde? OK, inmiddels is dat al gedaan geloof ik, maar als je graag een statement wilt maken, probeer dat dan duidelijk te doen...

Nog even serieus en ontopic: als iemand hier een topic in het Fries gaat openen, of in het plat Drents, of in het Twents, dan moet je ook eens opletten hoe lang het duurt voor het topic dicht is...niet erg lang. Dat heeft niks te maken met discriminatie, maar gewoon met dat het handig is als iedereen die hier komt een post kan lezen. Dus iets dat ABN benadert is dan wel zo handig. Je mag hier bv. net zo goed niet in het Engels posten (alleen bij hoge uitzondering, in overleg) - terwijl 90% van de bezoekers hier dat waarschijnlijk prima kan lezen. Discrimineren wij dan Engelse bezoekers? Right...ga maar eens opzoeken wat het woord 'discrimineren' sowieso betekent voor je dat soort begrippen in de mond neemt.

offtopic:
het is 'dat topic' of misschien 'dat onderwerp' als je - zoals Belgen graag schijnen te doen - Nederlandse woorden gebruikt. Een gewoonte waar niks mis mee is trouwens ;) . In ieder geval is het niet 'die topic'. Wel weer 'die draad' of 'die thread', maar dat is niet hetzelfde als 'topic' >:)

[ Voor 27% gewijzigd door Wilke op 22-09-2003 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reden dat 'The_amazing_Y' zijn topic gesloten is heeft niets te maken met Vlaming zijn.

Dat Thamar zijn topic gesloten werd kan ik heel goed begrijpen, het is echt vervelend en moeilijk voor sommigen om zoiets te lezen.

Ik ben zelf Vlaming, in real life onverstaanbaar voor Nederlanders maar heel goed in schrijven. ;) Van dicriminatie is hier geen sprake. Indien ik een forum zou hebben, zou ik het op dezelfde manier aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 00:57:
Ik ben zelf Vlaming, in real life onverstaanbaar voor Nederlanders maar heel goed in schrijven. ;) Van dicriminatie is hier geen sprake. Indien ik een forum zou hebben, zou ik het op dezelfde manier aanpakken.
Ik wacht nog steeds op de eerste Limburger of Fries die hier komt klagen dat ie niet in z'n moerstaal mag posten hier :D Punt is dat dit een Nederlands forum is voor en door mensen die Nederlands spreken. Als je geen Algemeen Beschaafd Nederlands wenst te spreken word je daar op aangesproken ja, da's heel correct.

Toevallig vorige maand ergens kregen we in P&W een topic dat bestond uit 2 schermen Engels 8)7 Linea recta op slot met vriendelijke sluitmsg (in het Engels, dat nog wel ;) ) dat we hier Nederlandse berichten wensen. Half uur later hadden we 'm vertaald terug zelfs :D en geen klachten gezien over het discrimineren van Amerikanen of Britten ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 13:03

AcouSE

Swedish Chef

offtopic:
M'n internet-verbinding was thuis defect, dus ik heb dit topic niet eerder gezien endus ook niet kunnen reageren
.

Riffic geeft hier precies aan waarom het topic dicht is:
Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 19:04:
The_amazing_Y: Misschien heb je niet helemaal begrepen waarom je topic gesloten was. De bedoeling was niet dat je echte thumbnails maakte (as in 100X75 oid) maar dat je geen plaatjes van enkele mb's groot erop zet. Je had ze dus gewoon moeten resizen naar 550 of 600 pixels breed en eventueel nog een linkje naar de volledige versie. AcousE heeft daarna de foto's weggehaald, maar een topic zonder foto's terwijl het dáár eigenlijk om gaat is natuurlijk niet zo waardevol. Ik neem aan dat hij daarom gesloten is, maar AcousE kan dit vast zelf beter uitleggen ;)
We hebben in de CME moderatiepolicy staan dat we wel plaatjes willen zien (al staat dat er eigenlijk indirect; alleen links is niet ok). Maar omdat de orginele pics zo groot waren heb ik die even in links omgezet met het verzoek aan de TS om er thumbnails van te maken. Vervolgens kijk ik de volgende dag nog eens en wat blijkt: nog steeds links en de TS negeert alle verzoekjes (ook van meerdere users) om thumbnails. En dan is min reactie; ok, als het niet "goedschiks" kan, dan maar "kwaadschiks"... En dan inderdaad tussen haakjes, want als de TS even thumbnails maakt en dit in Schop een Modje meldt, mag het topic van mij gewoon weer open. En dat staat ook in de sluitpost.

Verder zul je mij nooit en te nimmer negatief horen doen t.o.v. belgische gebruikers. (Met uitzondering van de Belgen in de crew, want dat zijn gewoon een stelletje koeien ;) :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

curry684 schreef op 23 September 2003 @ 01:07:
[...]

Ik wacht nog steeds op de eerste Limburger of Fries die hier komt klagen dat ie niet in z'n moerstaal mag posten hier :D Punt is dat dit een Nederlands forum is voor en door mensen die Nederlands spreken. Als je geen Algemeen Beschaafd Nederlands wenst te spreken word je daar op aangesproken ja, da's heel correct.
Woerum kin ich hee-j gein Limburgs kalle? Limburgs es toch auch Nieederlants? Ich zeen zooeh gein probleim wannieer ich konsequent Limburgs zoo-j kalle. B)

Mgoe, ik kan niet eens fatsoenlijk limburgs schrijven, dus laat ik het ook maar Nederlands houden :) Maar waarom wordt dat topic over die linkjes de hele tijd aangehaald? Ik zie in dat hele topic niks wat tegen Vlamingen gericht is eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

DarkX schreef op 23 September 2003 @ 14:57:
[...]

Mgoe, ik kan niet eens fatsoenlijk limburgs schrijven, dus laat ik het ook maar Nederlands houden :) Maar waarom wordt dat topic over die linkjes de hele tijd aangehaald? Ik zie in dat hele topic niks wat tegen Vlamingen gericht is eigenlijk?
Ik ook niet, heb eerder het idee dat TS en poster van dat topic gepikeerd zijn over het in hun ogen onterecht sluiten van het topic. Echter ik heb tot enige maanden geleden moeten surfen op een 64kbit ISDN lijntje en dan is 3MB foto's binnenhalen een langdradige bezigheid.

Nog niet iedereen heeft breedband internet, dus houdt daar gewoon in het vervolg rekening mee :)

offtopic:
Limburgs dat is eerder Duits dan Nederlands, war?

@ DarkX dat kan dan wel kloppen de helft van mijn familie en vrienden komen uit de omgeving van Kerkrade, ik heb er wel een tijdje over gedaan om dat als rasechte Hagenees te leren verstaan :)

[ Voor 15% gewijzigd door Turkish op 23-09-2003 15:19 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

offtopic:
Valt wel mee. Ik kan iig wel Limburgs en absoluut geen duits verstaan en spreken :) Ligt er beetje aan waar in Limburg, Kerkrade is bijv wel heel duits, daar begrijp ik als Limburger echt geen hol van :)

offtopic:
Wow, zie dat limburgs nu ook een taal is :) Fuck friezen :)

[ Voor 16% gewijzigd door DarkX op 23-09-2003 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkX schreef op 23 September 2003 @ 15:13:
offtopic:
Valt wel mee. Ik kan iig wel Limburgs en absoluut geen duits verstaan en spreken :) Ligt er beetje aan waar in Limburg, Kerkrade is bijv wel heel duits, daar begrijp ik als Limburger echt geen hol van :)
offtopic:
Het kerkraads komt inderdaad deels uit Aken (het Öcherplat). Kerkrade hoort bij het gebied nordreinwestfalen (oid) waar het "kirchröadsjer plat" gesproken word. RobinVreuls zal dit ongetwijfeld beter weten ;) Zie ook deze quote:

Veel van de eigenschappen van het Limburgs illustreren, naast het verschil tussen Limburgs en het Nederlands, tevens overeenkomsten tussen Limburgs en de streektalen aan de Duitse kant van de grens. Vooraanstaand dialectoloog A.Weijnen heeft een serie 'Middenrijnlandse' streektalen beschreven waar het Limburgs op grond van vele taalkundige eigenschappen bij hoort.
Ook historisch gezien maakt het Limburgs deel uit van een Rijnlands complex: het Middenrijnlandse gebied wordt doorsneden door een opmerkelijk dicht web van isoglossen ('taallijnen') en isoglossenbundels (de 'Rijnlandse waaier'), die globaal concentrisch rondom Keulen liggen. Deze isoglossen geven de invloed aan van de Middeleeuwse 'Keulse expansie', een taalinvloed die zich vanuit Keulen voelbaar maakte. De buitenste cirkel van de Keulse expansie, de Ürdingerlijn, omvat het merendeel van de Limburgse dialecten (inclusief de Belgisch-Limburgse).

Op deze website word veel uitgelegd over de limburgse taal (en andere talen/dialecten in nederland).

Maargoed, ik zal nu stoppen met offtopic gaan, dan is dit topic namelijk helemaal zinloos :) Misschien maar een topic over het limburgs in SG ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Verwijderd schreef op 22 september 2003 @ 20:10:
't Gaat over een algemene opmerking, dingen die mij soms opvallen en nog anderen ook.
Confirmation bias

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelieve alleen links naar nederlandstalige sites te posten, alsjeblieft. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Wilke schreef op 22 September 2003 @ 21:13:
offtopic:
het is 'dat topic' of misschien 'dat onderwerp' als je - zoals Belgen graag schijnen te doen - Nederlandse woorden gebruikt. Een gewoonte waar niks mis mee is trouwens ;) . In ieder geval is het niet 'die topic'. Wel weer 'die draad' of 'die thread', maar dat is niet hetzelfde als 'topic' >:)
offtopic:
Als je dan de Nederlander uit wil hangen, doe het dan goed >:)

Is het "deze" of "dit" topic?
"Deze" Topic???

...en er zijn er meer. Het lijkt volgens de laatste stand der taalwetenschappen in elk geval "de topic" te zijn, met als consequentie dat "die topic" de voorkeur dient te krijgen boven "dat topic" :) Dat het afschuwelijk Nederlands is, tjah - daarvoor moet je bij de taalcommissie wezen. Die hebben bepaald dat barbarismen uniform vervoegd (of verbogen, wat was het) moeten worden. Verbazingwekkend is hooguit dat Dido d'r nog niet over was gestruikeld.

Ik heb deze hele topic (wat heet afschuwelijk Nederlands :)) twee keer volledig doorgelezen, op zoek naar voorbeelden van discriminatie van Belgen. Normaliter ga ik van discriminatie steigeren, maar ik zit nog gewoon rustig op mijn stoeltje.

[ Voor 26% gewijzigd door Rataplan op 23-09-2003 18:49 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Dido

Dido

heforshe

Rataplan schreef op 23 September 2003 @ 18:45:
offtopic:
Verbazingwekkend is hooguit dat Dido d'r nog niet over was gestruikeld.
offtopic:
Dat is het zeker, want normaliter steiger ik erg snel en hard als iemand een ander weer eens wil hypercorrigeren :P Gelukkig ben ik niet de enige die het ware geslacht van de topic uitdraagt :+

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
OK, nu het topic voor het grootste gedeelte tussen [OT]-tags staat, denk ik dat deze wel dicht kan :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.