Toon posts:

ram overclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem is een amd athlon xp 2000+
asus a7v8x-x moederbord
twinmoss 512 mb pc2700
maxtor 60 GB 7200 rpm

Nu wou ik weten of ik mijn ram kan overclocken, wat ik ergens heb gelezen, maar uit alle info die ik vind word ik niet echt veel wijzer. Ik vind bvb. in mijn bios nergens de optie om het potentiaalverschil van mijn geheugen te veranderen (Vdimm) Gaat dit met mijn moederbord, en zijn er software tools voor dit?

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-01 22:08
Om je ram geheugen over te clocken moet je je FSB opvoeren of je Timings strakker zetten , als je systeem niet stabiel is dan moet je het vdimm opvoeren zodat hij stabieler wordt. Ik raad ook even aan om de FAQ door te lezen zoals bullshit al zei.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

nu is er hierover nou niet echt veel te vinden met de FAQ maarja...

uit de FAQ:
De FAQ schreef:
Dan zijn er nog de memory dividers. Deze werken hetzelfde als die van de pci bus. De memory snelheid is dus gerelateerd aan de FSB d.m.v. een divider. Vaak stelt het moederbord zelf de divider in, maar er zijn ook moederborden waar je ze handmatig kan wijzigen.
Nu is er echter met de Search wel een heleboel over te vinden:
Waar vind ik een goeie "memory timings FAQ"?!
[rml][ OC] Memory Timings ?!?[/rml]
Geheugen settings
Technische PMG FAQ - RAM FAQ

[ Voor 60% gewijzigd door Remy op 22-09-2003 21:17 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Hoi sambuca, welkom op GoT! Neem eens op je gemak de DOC faq bovenaan dit subforum door, dan krijg je de basisprincipes van oc'en een beetje door. Bovendien vallen er met de search, alsmede door het lezen van [rml][ OC] Het grote DDR geheugen OC-results topic (deel 3)[/rml] en de voorgangers van dat topic erg veel tips, info, links en dergelijke te vinden, waar je wel mee uit de voeten kunt.

Aangezien er dus al een flink aantal topics over is, en dit toch een beetje basic is, gaat hij dicht. Succes! :)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.