Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS
Vraag 1: ??
Vraag 2: minimaal CAT 5
Vraag 2: minimaal CAT 5
Ik heb die SVEC 10/100, zit gewoon een uplink op. Gewoon straight kabeltje dus van uplink switch naar switch/hub dus.
Ik heb een Nway switch en daar zit ook een Uplink op.
Tegenwoordig zit overal (op hub/switch gebied
) een uplink op.
Tegenwoordig zit overal (op hub/switch gebied
Zo'n uplink poort is gewoon een poort waar de cross al in gemaakt is (MDI vs X-MDI) dus je hoeft geen cross cable te pakken, maar een cross cable tussen 2 normale poorten gaat ook best.
IP Rocks
Dat werkt alleen als je switches kunnen werken met "Spanning Tree Protocol", anders slaan ze op holOf zou het ook werken als je 2 crosslink lijntjes legt tussen de switches ?? Mijn gezond verstand zegt van niet maar je weet het nooit, dan zou hij zelf de weg moeten gaan vinden ofzo en dan ook de snelste
Je wilt dan dus eigenlijk een 2 lijns "trunk' bouwen tussen beide switches. Als een van beide kabels het dan begeeft, kiest'ie automatisch de andere.
De snelste weg? dat zal nooit uitmaken als er alleen kabels tussen zitten. Als het dan ook nog via routers werkt komt je bij OSPF terrecht en voor je daar mee om kan gaan ben je in iedergeval veel geld kwijt.
Pagina: 1