Switches koppelen (en utpkabels)

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:56

Robert

You have your answer..

Topicstarter
ik wil een (SVEC) switch 10/100 gaan kopen.
Maar zit er standaard een uplink op een switch ? Ik neem aan van wel omdat data anders toch nooit van switch1 naar switch2 kan gaan ? Of zou het ook werken als je 2 crosslink lijntjes legt tussen de switches ?? Mijn gezond verstand zegt van niet :) maar je weet het nooit, dan zou hij zelf de weg moeten gaan vinden ofzo en dan ook de snelste :?

en nog ffe wat anders, voor 100mbit heb ik dan speciale kabel nodig ? Want ik heel wat snoer liggen met gewoon 8 aangesloten draadjes dat ik ook voor isdn gebruik.

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 10:14

Jaymz

Keep on moving !

Vraag 1: ??

Vraag 2: minimaal CAT 5

• Hazel6
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07-2025

Hazel6

Was het maar mijn vader

Ik heb die SVEC 10/100, zit gewoon een uplink op. Gewoon straight kabeltje dus van uplink switch naar switch/hub dus.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik heb een Nway switch en daar zit ook een Uplink op.

Tegenwoordig zit overal (op hub/switch gebied :)) een uplink op.

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Zo'n uplink poort is gewoon een poort waar de cross al in gemaakt is (MDI vs X-MDI) dus je hoeft geen cross cable te pakken, maar een cross cable tussen 2 normale poorten gaat ook best.

IP Rocks

• T-h-i-j-s
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-04 13:18

T-h-i-j-s

koffie? ja lekker :)

Of zou het ook werken als je 2 crosslink lijntjes legt tussen de switches ?? Mijn gezond verstand zegt van niet maar je weet het nooit, dan zou hij zelf de weg moeten gaan vinden ofzo en dan ook de snelste
Dat werkt alleen als je switches kunnen werken met "Spanning Tree Protocol", anders slaan ze op hol ;)
Je wilt dan dus eigenlijk een 2 lijns "trunk' bouwen tussen beide switches. Als een van beide kabels het dan begeeft, kiest'ie automatisch de andere.
De snelste weg? dat zal nooit uitmaken als er alleen kabels tussen zitten. Als het dan ook nog via routers werkt komt je bij OSPF terrecht en voor je daar mee om kan gaan ben je in iedergeval veel geld kwijt. >:)
Pagina: 1