Toon posts:

[Wi-Fi] Hoe makkelijk is WEP-key te hacken

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het zal velen wel vreemd in de oren klinken en de moderators zullen de topic wel sluiten. Maar toch zal ik proberen het verhaal duidelijk te maken.

Ik ben al een tijdje bezig met Wi-Fi apparatuur. Ik test ook Access Points en schrijf er reviews over. Nu wil ik ook een stukje schrijven over hoe makkelijk de WEP-key te hacken is.
Er zijn mensen waarbij hun WEP-key regelmatig wordt gehackt en die willen overschakelen naar een sterkere WEP versleuteling. Nu wil ik testen hoe lang een p4 3,2 GHz nodig heeft om een 64, 128 of 256 bits encryptie te achterhalen. Dus om het anders te omschrijven, voor dit "review" wil ik dus me zelf hacken. Ik zoek dus een programma of manier om BIJ MIJ ZELF de WEP-key te hacken. 8)
Als dit een verboden topic is, sluit het dan gerust en verwijder het.

Ik zou het antwoord ook via e-mail willen horen, als het hier niet openbaar zou mogen worden gemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 17:49 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Hangt eraf...of het 40 bits of 128-bits is. .

Met Brute Force Hacking hangt het af van de snelheid waarmee de NIC van key kan verwisselen.

Alle beveiliing is te kraken......maar het gaat hier om de factor tijd. Hoe langer de encryptie niet gekraakt is hoe beter, hoe belangrijker de gegevens hoe hoger de encryptie moet zijn.

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
de niveau's zijn dus 64, 128 en 256 bits. Maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen met die Brute Force Hacking (mijn e-mail is info@dekorenbloem.nl)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 17:54:
de niveau's zijn dus 64, 128 en 256 bits. Maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen met die Brute Force Hacking (mijn e-mail is info@dekorenbloem.nl)
Is het de moeite om een netwerk te kraken..dat is maar de vraag. Denk je echt dat een warchalker 3 uur ofzo bezig wil zijn om op jou netwerk te komen? Nee....die gaan op een corporate netwerk kraken want DAAR zijn mogelijk waardevolle gegevens te vinden, zoals jaarcijfers en rapporten waar een concurrent behoorlijk leuk zijn voordeel aan kan halen.

Zoals het ziekenhuis dat eens gekraakt was omdat 1 docter een ONBEVEILIGDE wireless accespoint opzette. Dus zonder toestemming van de ICT afdeling.

Tja...tegen zulke domme gebruikers kun je als ICT niet op.

Maar jij, als persoon zijnde, bent niet belangrijk voor warchalkers, he grootste gevaar zit in scriptkiddies...maar ja..die zijn zo dom!

There is no place like ::1

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 11:25
Mijn machines staan altijd aan en ik heb mac filtering aanstaan. Bovendien een subnet van x4x ;) en DHCP deelt er 3 uit die constant in gebruik zijn. Dus al hack je, er valt nix te halen.... hoop ik :+

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
64 niet veilig.
128 kost 2 uur als er continu verkeer opgevangen kan worden. Maar is voor privé doeleinden best veilig.

En met Mac-adressen doen en DHCP met beperkt bereik/uit is sowieso handig.

En alle open mappen zoveel mogelijk alleen lezen en met wachtwoord. Bladibladibla.

Je netwerk (en dat is geen flame) is niet interessant genoeg om zoveel moeite te doen om he te kraken. Bovendien heb je waarschijnlijk geen bord in de tuin staan met de tekst: "Hier is een WLAN"

{signature}

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:05

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Biposto schreef op 22 september 2003 @ 21:04:
Mijn machines staan altijd aan en ik heb mac filtering aanstaan. Bovendien een subnet van x4x ;) en DHCP deelt er 3 uit die constant in gebruik zijn. Dus al hack je, er valt nix te halen.... hoop ik :+
Oftewel er valt nix te hacken want je krijgt geen IP ;)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:05

YellowCube

Wait...what?

Biposto schreef op 22 September 2003 @ 21:04:
maar daarmee kan iemand toch nog steeds de data die "door de lucht vliegt" opvangen en zo zien wat er zoal bij jou op je netwerkje heen en weer gaat. Al is het alleen maar passwords of andere persoonlijke dingen. Dat hou je met mac-filtering toch niet tegen?

of wel en kan ik me weer gerust voelen?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
maar daarmee kan iemand toch nog steeds de data die "door de lucht vliegt" opvangen en zo zien wat er zoal bij jou op je netwerkje heen en weer gaat.
Tuurlijk alles wat jouw PC's op kunnen vangen kunnen anderen ook. Maar dan nog moeten ze de encryptie omdraaien. En ze kunnen niet 'kiezen' welke data ze krijgen. Een hele berg ACK pakketjes opvangen is ook niet bepaald spannend.

{signature}

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 11:25
Volgens mij is dit redelijk secure. Je hebt immers toch echt een connectie nodig om data op te vangen. Net als bv een hub, je moet op de hub zijn aangesloten wil je de pakketjes ontvangen. Als jouw MAC adres niet op mijn router voorkomt zul je ook geen enkel pakketje ontvangen.... lijkt mij. Hmm. kmoet me nodig verdiepen in wireless :( (nodig omdat het mn werk is ahumm :+ )

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 17:48:
Het zal velen wel vreemd in de oren klinken en de moderators zullen de topic wel sluiten. Maar toch zal ik proberen het verhaal duidelijk te maken.

Ik ben al een tijdje bezig met Wi-Fi apparatuur. Ik test ook Access Points en schrijf er reviews over. Nu wil ik ook een stukje schrijven over hoe makkelijk de WEP-key te hacken is.
Er zijn mensen waarbij hun WEP-key regelmatig wordt gehackt en die willen overschakelen naar een sterkere WEP versleuteling. Nu wil ik testen hoe lang een p4 3,2 GHz nodig heeft om een 64, 128 of 256 bits encryptie te achterhalen. Dus om het anders te omschrijven, voor dit "review" wil ik dus me zelf hacken. Ik zoek dus een programma of manier om BIJ MIJ ZELF de WEP-key te hacken. 8)
Als dit een verboden topic is, sluit het dan gerust en verwijder het.

Ik zou het antwoord ook via e-mail willen horen, als het hier niet openbaar zou mogen worden gemaakt.
Dit is idd een relattief grijs gebied, dus uit voorzorg toch dicht.
Als je een beetje goed googled zul je zat tools vinden ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.