G-Force 4MX440 tv-out problemen

Pagina: 1
Acties:

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Aloha!

Ik ben in bezit van een G-Force4 mx440.
Ik krijg na al bijna een jaar ellende, en surfen op het internet, het nog steeds niet voor elkaar om mn tv-out werkende te krijgen.
Hiervoor had ik een andere kaart (TNT2) daar kreeg ik het ook niet werken op. wie o wie kan mij helpen?

het verhaal:

Ik had een tnt2 met compsite en svhs uitgang en een convertertje voor svhs->composite alles aangesloten rechtstreeks op mn tv.
Geen beeld op de tv. niet met de originele drivers (tv optie blijft grijs) en niet met TV-Tool. (Beeld op tv blijft zwart)
Andere kabels geprobeerd... andere tv geprobeerd ander convertertje geprobeerd maar geen suc6!

nou ome * D3NN1S naar de computerwinkel... G-Force4 MX440 gekocht.. trots naar huis (1,5 jaar terug :P ;) ).. alles aangesloten. precies hetzelfde probleem! ook met andere kabels/tv/converter e.d!!!!

Inmiddels zit er al een nieuw moederboard/proc/mem in maar niets lijkt te helpen.

Als ik dezelfde kabels gebruik en ik hang ze aan mn digi-cam werkt alles perfect. dus het ligt niet aan de kabels/tv.

Ik heb het btw ook in win2000 / '98 geprobeerd maar ook niets!!!

Kan het eventueel iets met de aarding o.i.d. te maken hebben? want de rest sluit ik nu al bijna uit. of heeft iemand nog een suggestie? :'(

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:20
Waar heb je de kabel in de TV aangesloten dan, op de SCART ingang?

Catch a smile out there!

• D3NN1S
  • Niet online
Heb het alle 2 geprobeerd.. op de gewone RGB ingang en op een scart blokje.. geen van 2en werkt.

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:20
Bij beiden krijg je helemaal geen beeld? of een vervormd beeld?

Als in windows de TV-out optie grijs blijft betekent dit doorgaans dat ie de TV niet detecteerd. De TV kaart kan namelijk checken of er zich aan de andere kant van de kabel een weerstand bevind of iets dergelijks. Als de optie grijs blijft kan dit een teken zijn dat de kabel op een of andere manier toch geen verbinding maakt.

Als je TV-Tool gebruikt, detecteerd TV-Tool zelf je TV kaart wel?

Catch a smile out there!

• D3NN1S
  • Niet online
ik krijg totaal geen beeld. Tv-tool herkend gewoon mn tv-kaart... en tsjaa. de kabel werkt op mn andere apparatuur wel? (digicam/vcr etc etc.)

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hey, dit probleem had ik ook met me TNT2... ik heb et met me Point of View GeForce4 MX440SE nog niet getest omdat ik die nog net een maandje heb wegens doorfikken GPU... maargoed, om een of adnere reden leekt het bij mijn TNT over te komen alsof de TV-Out niet "aangezet" word door de kaart zelf tijdens het booten...

• D3NN1S
  • Niet online
Hmmpzz. vreemd verhaal.. werkte het uiteindelijk wel? of heb je het ook niet voor elkaar gekregen?

• D3NN1S
  • Niet online
niemand meer een suggestie? :'(

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:11
booten op je TV? (zonder monitor aangesloten)

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Je bent niet de enige met dat probleem. Een kennis heeft een msi fx5200, is een $%^ kaart :( , maar de tv-out krijg ik daarbij ook niet werkend :'(

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Heb je dit al gedaan?

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/force-tv.gif
(Bij mij is het niet selecteerbaar, want mijn tv wordt gewoon gedetecteerd).

Daarnaast: gebruik je clone-mode om beeld op de TV te krijgen? Dus zelfde beeld als op monitor, met overlay kan je films full-screen.

• D3NN1S
  • Niet online
Ja die optie heb ik ook al geprobeerd.. daarna moet ik rebooten en blijft ie alsnog grijs en unselectable!?? :'(
Clone mode heb ik geprobeerd ook gewoon pure tv-mode alles!
Alleen mn monitor blijft beeld geven... zie ook niet echt wat gebeuren op mn tv (flitsen ofzo)
En booten op tv zonder monitor helpt ook niet..
Ik denk dan ook dat het NIETS software matigs is.. maar iets hardwarematigs.. iets met Aarding ofzo? zou dat kunnen?
Ik bedoel mijn pc-kast staat altijd open.. en zit niet in een ge-aard stopcontact evenals mn tv. zou het hier misschien iets mee te maken kunnen hebben of ben ik nu gewoon onzin aan het lullen omdat ik desperate aan het worden ben? ;)

• Jake
  • Niet online
Van géén aarding krijg je groundloop (=geluid) en zou je (in theorie) je tv-out op kunnen blazen (maar dat zou je ruiken).

Maar je kunt wel clone mode selecteren? Dat houdt in dat je tv detected is hoor (tenzij je ook nog eens 2 monitors hebt).

[ Voor 3% gewijzigd door Jake op 24-09-2003 10:26 ]

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
Tvtool even proberen, dan kun je gewoon forceren ipv detectie.

www.tvtool.de

• D3NN1S
  • Niet online
BuG2FiX schreef op 24 september 2003 @ 10:33:
Tvtool even proberen, dan kun je gewoon forceren ipv detectie.

www.tvtool.de
Eeehmm heb jij de moeite wel genomen om het topic door te lezen???? :? :z

• D3NN1S
  • Niet online
Jake schreef op 24 September 2003 @ 10:24:
Van géén aarding krijg je groundloop (=geluid) en zou je (in theorie) je tv-out op kunnen blazen (maar dat zou je ruiken).

Maar je kunt wel clone mode selecteren? Dat houdt in dat je tv detected is hoor (tenzij je ook nog eens 2 monitors hebt).
Tsjaa.. maar het helpt niks hoor ;) :D

• Jake
  • Niet online
Het helpt misschien niet, maar het is wel iets. Ik weet het ook niet, ik heb zelf weinig echte problemen met mijn tv-out (driver hebben nog wel bugjes, maar nVIDIA is er dus ook nog mee bezig).

Vraagje: welke drivers gebruik je eigenlijk (als je dat al 'gezegd' heb, dan heb ik eroverheen gelezen, sorry dan)?
Kan je overigens wel Pal/NTSC en S-Video/Composite veranderen?

• zebra
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-06-2025
Ik heb zelf ook problemen met de tv-out van een Gf4mx440, dit blijkt te liggen aan een hardwarefout.
Ik kan uit je post niet opmaken welk merk kaart je hebt maar als het de XFXGF4MX440 is dan kan dat het probleem wel eens zijn. Deze kan niet tegelijk de TV en de Monitor aansturen volgens de supportmedewerkers, terwijl dit wel in de specs staat.

//Z

Verwijderd

Heb sinds een paar dagen hetzelfde probleem met een Geforce4MX420. Het heeft altijd gewerkt, en sinds een paar dagen geen beeld meer op tv. kabel is gewoon goed. Drivers tig keer verandert, pc booten met tv aan op het specifieke externe kanaal hielp ook niet. Ga zo een nieuwe installatie doen van systeem, hopelijk werkt dat wel.

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:27
Gebruiken jullie iets van RefreshForce of programma's die daar op lijken???
Ik bedoel dus software om je refreshrate hoger dan 60 Hz te krijgen.
Zo ja, zet dat eens uit (of zet hem op 60 Hz) en probeer de TV-out nog eens.

Ik heb namelijk ook het probleem gehad dat mijn TV-out niet meer werkte en dat bleek aan bovenstaand programma te liggen. Had namelijk voor 800x600 een refreshrate van 85 Hz ingesteld en dat vindt de TV-out dus niet leuk.
Heb hem weer terug gezet naar 60 Hz en voila, TV-out deed het weer.
(dat was bij een GeForce 2 GTS).

Limbids

• Jake
  • Niet online
Dat is inderdaad een goeie Limbids!
Je kunt RefreshForce overigens wel op je GF4MX gebruiken (ik kan het in ieder geval wel), omdat je met die alleen de monitor aanpast (moet je natuurlijk niet de monitor aanpassen die TV vertegenwoordigd). Maar natuurlijk gewoon testen zonder 'refresh-fix'.

• D3NN1S
  • Niet online
Ik gebruik de nieuwste detonator drivers. en het gaat om een Leadtek kaart. Zal even een plaatje posten met hoe mn tv-tool startscherm eruit ziet misschien hebben jullie er wat aan? :)
En Limbids ik gebruik dergelijke programma's niet. en als ik mn desktop op 800x600x16bits@60Hz zet heeft dit ook geen invloed verder.

Afbeeldingslocatie: http://www.dvdlogt.cistron.nl/tvtool.jpg

• D3NN1S
  • Niet online
[bescheiden schopje]

Heeft iemand nog een suggestie? of maar weer een nieuwe videokaart kopen? ;)

[/bescheiden schopje]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 09:13
Heel vreemd probleem..

Ik heb redelijk wat ervaring met nvidia kaarten i.c.m. tv-out, en soms kreeg ik ook geen beeld op de tv, maar opstarten zonder monitor werkte eigenlijk altijd wel.
In jouw geval dus niet.

Waar het mij op lijkt is dat de hardware gewoon de tv niet kan detecteren. Hij ziet dus niet dat er een kabel naar te tv in zit, en wil dus gewoon geen beeld geven.
Ik weet eerlijk gezegd ook niet precies hoe die detectie werkt, maar ik kan me voorstellen dat de kaart gewoon even kijkt of het lijnsignaal afgesloten wordt, dus dat er een weerstand is.

Je zou eens kunnen proberen om te werken met een gewone composiet kabel, en daar op het eind even een weerstand van rond de 75 ohm op te zetten om te kijken of de 'tv' dan wel word gevonden :)

• D3NN1S
  • Niet online
Hmmpzz ik heb geen composiet uitgang op deze kaart.. alleen svhs. op mn vorige had ik dat wel..

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-08 12:23
hmm ik had ook zo iets , alleen dan was het svhs naar sarct naar tv , toen heb ik de svhs direct in de tv gestoken en toen had ik wel kleur, helaas heeft niet iedere
tv svhs ingang maar je moet datmaar eens proberen

EDIT

oops , ik d8 dat het hier over geen kleur op de tv ging 8)7
misschien moet je je svhs eens op scart aansluiten?

[ Voor 23% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 26-09-2003 10:38 . Reden: niet goed gelezen ]

LinkedIn
BlackIntel

• D3NN1S
  • Niet online
ThaKiller schreef op 26 September 2003 @ 10:33:
hmm ik had ook zo iets , alleen dan was het svhs naar sarct naar tv , toen heb ik de svhs direct in de tv gestoken en toen had ik wel kleur, helaas heeft niet iedere
tv svhs ingang maar je moet datmaar eens proberen

EDIT

oops , ik d8 dat het hier over geen kleur op de tv ging 8)7
misschien moet je je svhs eens op scart aansluiten?
;) geeft niets..
en dat heb ik al gedaan maar dat werkt dus ook niet... ;(

• D3NN1S
  • Niet online
[kick]

nog sugessties iemand?

[/kick]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-08 10:52
1: Ik zou er toch nog eens een ander tv-tje aan hangen en opnieuw proberen.
2: Gebruik composiet (bijgeleverd verloopkabeltje).
3: Eerst tv aanzetten, dan pas pc.

• D3NN1S
  • Niet online
zetje01 schreef op 30 September 2003 @ 16:40:
1: Ik zou er toch nog eens een ander tv-tje aan hangen en opnieuw proberen.
2: Gebruik composiet (bijgeleverd verloopkabeltje).
3: Eerst tv aanzetten, dan pas pc.
Ander tv'tje helpt helaas ook niet ;( dit heb ik al meerdere malen geprobeerd
(3 tv's zelfs :D)

* D3NN1S zoekt het toch eerder in iets van storing in de pc zelf :?

• Jake
  • Niet online
Maar je hebt dus de TV via een composite kabel verbonden (incl. correcte conversie kabel)? (Ik heb ook problemen met beeld bij gebruik van conversie kabels, maar dat was nooit van genoeg belang om op te lossen, omdat het niet nodig was).

Zo ja: heb je een optie om met een s-video-only kabel te testen (evt. s-video => scart)? Liefst zo weinig mogelijk verbindingen (til voor mijn part de tv naar de PC en sluit met bijgeleverde(?) kabel aan).

• D3NN1S
  • Niet online
"s-video-only" kabel heb ik niet en kan ook niet rechtstreeks in mn tv. dan zal ik die moeten kopen en alsnog in mn scartblokje moeten doen. :? en ik vraag me af of dit wel zin heeft. want het convertertje svhs->composite is goed want die werk wel op mn camera.

• Jake
  • Niet online
'Kabel goed' en 'TV-out werkt erover' is (blijkbaar) wat anders, dus ik vroeg mij af of je het misschien anders kon proberen. Maar ik zou er inderdaad niet 'zomaar' iets voor gaan kopen.
Pagina: 1