Toon posts:

[C++] Registry hex value

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
6
HKEY hKey;
unsigned long dwDisp;
RegCreateKeyEx(HKEY_LOCAL_MACHINE, TEXT("System\\MYPROG\\"), 0, NULL, REG_OPTION_NON_VOLATILE, KEY_ALL_ACCESS, NULL, &hKey, &dwDisp);
RegCreateKeyEx(HKEY_LOCAL_MACHINE, TEXT("System\\MYPROG\\"), 0, NULL, REG_OPTION_NON_VOLATILE, KEY_ALL_ACCESS, NULL, &hKey, &dwDisp);
DWORD dwregType = REG_BINARY , dwregSize = 16;
RegSetValueEx( hKey, "MAX", NULL , dwregType, (PBYTE)((LPCTSTR)"[BEKER]") , dwregSize);

deze waarde moet komen @ [BEKER] => hex:82,ec,82,46,1b,97,8a,89,3c,9b,29,54,3e,44,7d,68

omdat het een hex waarde is heb ik geen idee hoe dit te doen , heb al heel google zowat afgezocht niks gevonden hier over :S iemand enig idee?

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 06:33

Tux

Het is niet de bedoeling dat je de hele topictitel in hoofdletters plaatst.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Topicstarter
woops sorry :(

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:06

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Er is voor de computer geen verschil tussen hexadecimale en decimale waardes, dat is slechts een notatiewijze die wij mensen gebruiken om een getal weer te geven. Een getal is een getal, in welk talstelsel je het ook weergeeft. Vergeet dat hex dus, wat daar staat is gewoon binary data, dat je in een array kunt schrijven (of andersom)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
jah oke snap ik maar hij schrijft dus data verkeerd weg :S en snap er niks van :X das dus de vraag , en over die waardes weet ik ook wel. maar heb een hex waarde en geen deciimale waarde die ik moet weg schrijven dus vandaar .

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik begrijp er niet veel van. Je wilt dus dat de waarde "MAX" de string "[BEKER]" krijgt, maar dan als binary data? Of tenminste, dat is wat je nu doet met je code

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
yep dat is wat ik wil. wie waarde beker = 82,ec,82,46,1b,97,8a,89,3c,9b,29,54,3e,44,7d,68
maar als ik die gewoon in beker zet schrijgt hij dus verkeerd weg

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

maar als ik die gewoon in beker zet schrijgt hij dus verkeerd weg
:?
De waarde in beker? Wat is beker in godesnaam? Zoals je het nu doet schrijf je letterlijk de string "[BEKER]" weg, oftewel op de eerste positie de asciiwaarde voor '[', daarna de asciiwaarde voor 'B', daarna 'E', etc.
Ik heb het idee dat dit niet helemaal is wat je wilt, maar wat wil je dan wel :?

Verwijderd

Topicstarter
ipv [BEKER] moet iets komen staan. zodat hij die "82,ec,82,46,1b,97,8a,89,3c,9b,29,54,3e,44,7d,68" goed wegschijft . zie pic :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jaapaap/reg.JPG

• Soultaker
  • Laatst online: 01:56
Uhm, je wil dus gewoon binary data opslaan? Die hexadecimale codering komt van regedit; dat is niet de manier waarop het in de registry genoteerd staat hoor! Als jij dus gewoon de string "[BEKER]" registreert als binaire data, dan zal regedit dat ook zo laten zien.

Voor het opslaan van binary data in de registry kun je MSDN raadplegen.

edit:
Als ik de andere reacties nogmaals doorlees, denk ik dat je hier ook niet zoveel aan hebt... als dat inderdaad het geval is, kun je dan wat beter uitleggen wat nu precies je probleem is? Het liefst in duidelijke bewoordingen, dat helpt je zelf ook om je probleem beter te begrijpen...

[ Voor 37% gewijzigd door Soultaker op 22-09-2003 21:01 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En voor het definieren van binary code in C++ kun je zoiets gebruiken:

C++:
1
char binary[] = { 0x82, 0xec, 0x46, ... };

Verwijderd

Topicstarter
.oisyn schreef op 22 September 2003 @ 21:01:
En voor het definieren van binary code in C++ kun je zoiets gebruiken:

C++:
1
char binary[] = { 0x82, 0xec, 0x46, ... };
nopes werkt niet :( nog meer suggesties?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja, lees de MSDN

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.