extreem slecht kabelsignaal

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:41
Ik kijk inmiddels al weer een tijdje tv op mijn pc, dit bevalt me over het algemeen goed, had altijd slecht ontvangst, maar heb sinds kort me kamer verbouwd, en nu ligt er een splinternieuwe kabel, met nieuwe contacten dus zou het over moeten zijn denk je zo. Niet dus.
Ik heb op sommige zenders niet eens beeld waar ik iets van kan maken, dan moet ik aan de kabel frotten, en dan is die zender goed, maar dan is er weer een andere zender die niet goed is. en zo zit ik bij iedere kanaalap dus achter me kast om wat met de kabel te slingeren (figuurlijk dan :+ )
Ik kan op me pc de frequentie haarfijn instellen, dus daar ligt het niet aan. De kabel is van prima kwaliteit (de dikste en duurste variant genomen, niets mis mee) De kabel is zon 12-15 meter lang, lijkt me ook moeten kunnen. Mijn zusje heeft een kabel van bijna 10 meter meer, en die heeft wel fatsoenlijk beeld in hara kamer.
Wel loopt de utp kabel door dezelfde goot (bij me zusje ook overigens). Stoort dat dan zo erg?
Is er iets aan te doen? Of ben ik veroordeeld tot het aanschaffen van een (naar mijn mening veel te dure, of je moet slechte kwaliteit nemen) Kabelsignaal-versterker?
Was het vanmiddag ff zat met die sneeuw op me monitor namelijk :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
volgens mij is die kabel gewoon te lang... ik dacht dat 10 meter zo echt het maximum was.
Koop een Kabel-repeater of hoe zon ding ook heet bij een doe-het-zelf zaak en hang die halverwege.

edit: dat kabelfrotten duid op een aansluiting die niet puik meer is. Zit er speling op ofzo?

[ Voor 21% gewijzigd door bigfoot1942 op 22-09-2003 17:09 . Reden: toevoeging ]

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08 22:32

McFizban

Hackito ergo sum.

Als je een antenne versterker koopt. Zet hem dan zo dicht mogelijk bij de hoofd kabel aansluiting.
Anders zit je de ruis net zo hard te versterken als het signaal en krijg je nog alleen maar slecht beeld.

P.S. gebruik voor de aansluitingen afgeschermde connectoren. Binnenkort (in regio Amsterdam nu al) gaat het Digitenne systeem in de lucht en als je geen afgeschermde kabelantenne spullen (bijv goedkope, niet afgeschermde connectoren) gebruikt kan dat nogal storen.

[ Voor 40% gewijzigd door McFizban op 22-09-2003 17:16 . Reden: P.S.-je erbij ]

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Verwijderd

en koop een goed versterker geen van de dhz zaak.
maar een hirchman ofzo.

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 14:12
sluit je kabel gelijk op de hoofdkabel aan. Heb ik ook gedaan (met zo'n setje van de Lidl) en nu heb ik perfect beeld (zit op zolder, rest van het huis heeft ook goed beeld)

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08 22:32

McFizban

Hackito ergo sum.

Volgorde om je antenne systeem te verbeteren:
1 - koop goede connectoren en splitters (geheel van metaal) en haal alle goedkope, niet afgeschermde, spullen van je kabel af (dus ook bij je zusje).
2 - koop goede kabel.
3 - koop een goede antenneversterker (het liefst een met regelbare versterking) en zet deze zo dicht mogelijk bij de hoofd aansluiting.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 12:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Je moet niet alleen goede zooi kopen... maar veel belangrijker is dat je het goed aansluit. Je moet vooral grote lussen tussen isolatie en binnenlijder vermeiden. Zorg dat de de isolatie zo min mogelijk los haalt, en dat ie zo dicht mogelijk bij de binnenlijder blijft. Dit kan al heel veel ellende besparen. Ook willen dozen nog wel eens de oorzaak van problemen zijn. Hoeveel dozen zitten er tussen de hoofdkabel en je aansluiting? Iedere doos zogt voor minimaal 3 dB signaalverlies. Ik zeg minstens omdat mijn ervaring is dat dozen meestal het probleem zijn bij een slecht signaal. Zorg dat de doos goed schoon is en dat je het netjes hebt aangesloten!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Maverick
deepspace schreef op 22 September 2003 @ 18:57:
Je moet niet alleen goede zooi kopen... maar veel belangrijker is dat je het goed aansluit. Je moet vooral grote lussen tussen isolatie en binnenlijder vermeiden. Zorg dat de de isolatie zo min mogelijk los haalt, en dat ie zo dicht mogelijk bij de binnenlijder blijft. Dit kan al heel veel ellende besparen. Ook willen dozen nog wel eens de oorzaak van problemen zijn. Hoeveel dozen zitten er tussen de hoofdkabel en je aansluiting? Iedere doos zogt voor minimaal 3 dB signaalverlies. Ik zeg minstens omdat mijn ervaring is dat dozen meestal het probleem zijn bij een slecht signaal. Zorg dat de doos goed schoon is en dat je het netjes hebt aangesloten!
Wat moet ik me onder een doos voor stellen? :?

Op de plak waar de kabel binnenkomt zit een metalen splitter, die gaat 3 kanten op. Vanuit daar rechtstreeks met 1 kabel op mijn aansluiting, zit verders nierts tussen.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 12:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Maverick schreef op 22 September 2003 @ 22:58:
[...]

Wat moet ik me onder een doos voor stellen? :?

Op de plak waar de kabel binnenkomt zit een metalen splitter, die gaat 3 kanten op. Vanuit daar rechtstreeks met 1 kabel op mijn aansluiting, zit verders nierts tussen.
Dan heb je dus geen doos... Ah, zo'n metalen splitter is MEGA SUPER BAGGER! Daar zal je probleem dus zitten. Het zal wel een passieve splitter zijn. Vervang het ding door een actieve splitter/versterker, dat zal dan je probleem wel oplossen denk ik.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Maverick
deepspace schreef op 22 september 2003 @ 23:04:
[...]

Dan heb je dus geen doos... Ah, zo'n metalen splitter is MEGA SUPER BAGGER! Daar zal je probleem dus zitten. Het zal wel een passieve splitter zijn. Vervang het ding door een actieve splitter/versterker, dat zal dan je probleem wel oplossen denk ik.
Maar de rest van het huis heeft wel een goed signaal, en die zitten allemaal op diezelfde splitter

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:58
Is er iets aan te doen? Of ben ik veroordeeld tot het aanschaffen van een (naar mijn mening veel te dure, of je moet slechte kwaliteit nemen) Kabelsignaal-versterker?
Was het vanmiddag ff zat met die sneeuw op me monitor namelijk
Er zijn vele topics over CAI installaties, met erg goeie info. Lees die eerst eens door en als je dan nog echte vragen hebt, kan je natuurlijk weer hier terecht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.