Medion MD6100 PLL chip en processor

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

• Martinierius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-02 16:51
Ik heb een (ALDI) notebook Medion MD6100.
Daarin bevindt zich een moederbord M795 van fabrikant FIC.

Over dit moederbord heb ik 2 vragen:
1) Is er iemand al in geslaagd een andere processor dan de P4 2.6Ghz die bij het ALDI model zit te installeren?
Ik overweeg namelijk een P4 met lagere snelheid en dus lager verbruik en warmteproductie in te bouwen. Een 'downgrade' als het ware.
Ik weet niet of in het BIOS de mogelijkheid voor ander model CPU open gelaten is.

2) Weet iemand welke PLL chip zich op dit moederbord bevindt?
Eventueel zou ik met CPUCool proberen de processor te 'underclocken'. Daarvoor zou ik het type PLL chip teweten moeten komen.

Er zijn nogal wat warmteproblemen die ik voorlopig softwarematig - CPUcool of CPUidle - in de hand kan houden. Ik weet dat er een BIOS update bestaat waarbij de koeler continu op volle snelheid draait maar dat is voor mij geen oplossing: teveel lawaai.

Ik heb reeds een tutorial met foto's gevonden voor het disassembleren van de machine. Eventueel geïnteresseerden kan ik het document doorsturen.

[ Voor 11% gewijzigd door Martinierius op 26-09-2003 09:55 ]

• Martinierius
Kick, in de hoop dat...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Notebooks horen in Overige Hardware en daar zitten over het algemeen ook de juiste personen die hier antwoord op kunnen geven :)

PMG > OH

• Martinierius
PMG > OH
Oh, bedankt!

Verwijderd

Ik ben ook een eigenaar van een Medion MD6100 alias 'de straalkachel'. Mijn vraag is hoe het verder is verlopen met je idee Martinierius. Heb je er een langzamere P4 in kunnen krijgen? Of heb je nog wat anders aan de koeling kunnen doen. De afgelopen jaren heb ik het met een koelertje kunnen redden naast de ventilatiegaten aan de zijkant van de laptop tijdens het gamen. Deze zuigt de uitkomende warme lucht harder aan. Maar dan moet de omgevingstemp. niet te warm zijn en dat is het dus in deze dagen in de zomer wel.
Kortom wat heb je in het vervolg gedaan, andere P4 chip? Of misschien zo'n notebook coolerpad geprobeerd? Graag je ervaringen.

MaGaM

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Beetje heel oud topic dit ;)

Neem anders even een kijkje in Complete Systemen & Laptops, als je er neit uit komt kan je je vraag daar in een nieuw topic stellen, zorg er dan wel voor dat je vragen duidelijk zijn :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.