Toon posts:

Wireless probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
WE hebben hier een systeem met 3 pc's die zijn aangesloten op een W-lan. op alle 3 de pc's heb ik een wireless verbinding en op 2 daarvan is internet ook al functioneel.

Nu het probleem: Bij de laatste pc pakt hij om de een of andere reden niet de instellingen van DHCP en geeft zichzelf dus een automatisch persoonlijk adres. Hierdoor kan deze client ook niet op internet komen, aangezien het wel door de DHCP moet worden toegewezen. Alle benodigde software is al geinstalleerd. Ik weet dat het waarschijnlijk iets kleins is maar je zit er zo weer 2 uur mee te knoeien voordat je het eindelijk voor elkaar hebt.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Stel alles tijdelijk handmatig in en probeer het nog een keer :?
Welke software heb je er bij geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
handmatig heb ik ook al geprobeerd en dan nog steeds heb ik geen verbinding met internet. Ik heb alleen de software voor de wireless kaart geinstalleerd op deze pc.

Of zou het nog nosig zijn om de speedtouch drivers ook nog te doen voor de modem?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 16:40 ]

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:04
Ik weet niet of je ook WEP-encryptie hebt ingesteld maar ik had laatst iets stoms over het hoofd gezien. Mijn access point (3 Com) begon de keys te tellen vanaf 0 (t/m 3) en mijn wireless-LAN-interface (Toshiba) vond het leuk om te beginnen bij 1 (t/m 4) waardoor ik dus bij beide de 2e key had gebruikt maar deze dus niet overeen kwamen met elkaar.

Wat je dus het beste kan doen is alles overnieuw instellen en alles nog eens goed na lopen. Dat werkte bij mij in iedergeval :)

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
is er een verschil tussen de OSsen op de pc's?

Verwijderd

Topicstarter
Witlof schreef op 22 September 2003 @ 16:40:
Ik weet niet of je ook WEP-encryptie hebt ingesteld maar ik had laatst iets stoms over het hoofd gezien. Mijn access point (3 Com) begon de keys te tellen vanaf 0 (t/m 3) en mijn wireless-LAN-interface (Toshiba) vond het leuk om te beginnen bij 1 (t/m 4) waardoor ik dus bij beide de 2e key had gebruikt maar deze dus niet overeen kwamen met elkaar.

Wat je dus het beste kan doen is alles overnieuw instellen en alles nog eens goed na lopen. Dat werkte bij mij in iedergeval :)
Nee ik heb nog helemaal niets beveiligd

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:20
't is in ieder geval niet zo dat je perse DHCP moet gebruiken om verbinding te maken met internet, met handmatige instelling kan het zowieso ook. Als je bij een pc waar 't internet werkt kijkt wat 't ip adres is, de gateway en 't subnet dan kan je die instellingen bij de andere pc overnemen alleen dan moet je een wat hoger ip adres kiezen (bijv ipv 192.168.0.2 192.168.0.10 om maar iets te noemen)

Verwijderd

Geef die pc anders even een vast ip en stel de juiste subnetmast, gateway en dsn servers in.
Zo zou het moeten werken.
Heeft die pc helemaal geen ip of heeft hij een ip wat begint met 169 ?
Dit heb ik nl ook eens gehad.

Ik weet niet wat voor os je draait ? Doe anders voor

Windows XP
Start --> Uitvoeren --> Cmd --> Enter --> ipconfig /renew
Windows 98 / ME
Start -> Uitvoeren --> winipcfg --> Alles vrijgeven --> Alles vernieuwen

Mischien dat hij dan wel netjes een iptje van de dhcp server toegewezen krijgt

(Hielko was me net even voor :D )

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 16:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
als ik bij cmd het ip van tweakers.net intyp ontvangt hij wel de ping 4x. alleen wanneer ik dus de explorer open of op msn wil inloggen kan hij de zoekpagina niet vinden of geen verbinding maken met msn

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 17:16 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 17:16:
als ik bij cmd het ip van tweakers.net intyp ontvangt hij wel de ping 4x. alleen wanneer ik dus de explorer open of op msn wil inloggen kan hij de zoekpagina niet vinden of geen verbinding maken met msn
Doe eens als DNS-server iets als 62.58.50.5

Verwijderd

Met msn zou je in princiepe altijd verbinding moeten maken, ook als je dns eruit ligt.

Verwijderd

Topicstarter
heb de drivers van de kaart opnieuw geinstalleerd en nog steeds pakt ie een automatisch persoonlijk adres en niet de dhcp

Verwijderd

Probeer dan gewoon ff wat ik net zei. ff handmatig alles invullen en kijken wat ie doet

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan alles handmatig en nog steeds nix

• Faisalovic
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-10-2025
Yep heb t probleem nu ook op 1 van mijn machines... kende het probleem al van eerder maar had er nooit een oplossing voor gevonden (ja drastische ja)...
Heel t internet afgezocht... geen oplossing... ja in je register uren lopen kloten/// of windows opnieuw installeren.. ik ga nog wel proberen om een netwerkaart in een ander pci slot te doen... maar eigenlijk... zitten er al 2 netwerkkaarten in t systeem dus dat zou niet mogen baten... had overigens ook winsock opnieuw erin gezet,, (zat te denken aan tcp/ip stack naar de klote of zo).
heeft er nu echt niemand een oplossing zonder winxp er opnieuw op te gooien.

p.s. het probleem kent ook zachtaardige vormen (nee geen borsten :X ). Dit Auto private adres probleem is een specefiek register geval volgens mij. Er zijn dus Auto private adres problemen die vaak wel op te lossen zijn.. bijv.. simpel een andere netwerkkaart erin...

• Faisalovic
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-10-2025
koppig als ik ben wilde ik de machine niet formatere.. EERST een oplossing.. en ja hoor... precies wat ik dacht... t had met de registery te maken en gelukkig was daar een fix voor te vinde.... tweakers... houd deze koppeling voor de zoekenden vindbaar... hij is van groot belang denk ik ! :D :D :D

http://www.spychecker.com...ownload_winsockxpfix.html
Pagina: 1