[Wireless lan] Ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

• eXhale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik werk nu al een tijdje met wireless netwerkjes, op zich wel redelijk grappig, jammer alleen dat de WEP encryptie zo slecht is, maar goed.

Voornamelijk heb ik met linksys moeten stoeien, maar aangezien ik telkens tegen problemen aan loop, is het tijd, om eens naar een ander merk over te stappen.

Voordelen linksys:
- Makkelijk te configgen
- Stabiel

Nadelen linksys:
- Naar mijn idee, weinig bereik
- met de wap54G, kan je alleen "clientaccess point" OF "Bridge" zijn (dus niet beide), vind ik toch wel een enorm min punt.

Ik zat te denken aan D-link, maar aangezien dat het image heeft, van een budget merk te zijn, dacht ik, laat ik het eens vragen op GOT.
Dus bij deze, graag ervaringen.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

ik heb een linksys WAP11, en die is dus om te flashen naar een d-link DWL900AP+
die heeft niet echt meer functionaliteit dan (scannen op andere netwerken en bridging enz)

volgens mij kun je zoiezo geen accesspoint EN brigde zijn (tegelijk)

ik kan in mijn d-link instellen: Multi-point Bridge of Repeater (weet nog niet helemaal wat het verschil precies is)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• eXhale
  • Niet online
Jimbolino schreef op 22 September 2003 @ 17:00:
ik heb een linksys WAP11, en die is dus om te flashen naar een d-link DWL900AP+
die heeft niet echt meer functionaliteit dan (scannen op andere netwerken en bridging enz)

volgens mij kun je zoiezo geen accesspoint EN brigde zijn (tegelijk)
Joh? is de hardware van de linksys wap11 hetzelfde als die van de D-link? vaag..
De wap11 van linksys heeft btw wel een funtie om bridge en accesspoint te zijn, deze functie hebben ze verwijderd in de wap54G serie's (tot mijn grote spijt) vandaar dat ik nu naar goede alternatieven zoek, dus Repeating en client accesspoint tegelijk.
Ik dacht dat de accesspoints van intel zoiets hadden.

[ Voor 13% gewijzigd door eXhale op 22-09-2003 19:27 ]

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

nou, dat wou ik dus zeggen: repeater(wireless bridge) en accesspoint kan niet samen gaan

omdat in bridge mode moet ie het signaal van een ander wireless aparaat "doorzenden"

en in accesspoint mode is het een wireless hub die aan een vaste LAN is gekoppeld

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:05

YellowCube

Wait...what?

wat vind jij precies zo slecht aan WEP als ik vragen mag?

Ik vind zelf het beveiligingsniveau niet alles en het feit dat de snelheid er een beetje uitgaat.
Of heb ik jou bezwaren nu al opgesomd :)

[ Voor 56% gewijzigd door YellowCube op 22-09-2003 19:45 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• eXhale
  • Niet online
YellowCube schreef op 22 September 2003 @ 19:44:
wat vind jij precies zo slecht aan WEP als ik vragen mag?
Het is erg makkelijk te kraken, b.v. met airsnort.
nou, dat wou ik dus zeggen: repeater(wireless bridge) en accesspoint kan niet samen gaan
omdat in bridge mode moet ie het signaal van een ander wireless aparaat "doorzenden"
en in accesspoint mode is het een wireless hub die aan een vaste LAN is gekoppeld
Maar de linksys wap11 kon dus wel bridge en clientaccesspoint zijn, nogmaals, dit hebben ze verwijderd in de wap54 uitvoering.

[ Voor 29% gewijzigd door eXhale op 23-09-2003 08:55 ]

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

eXhale schreef op 23 september 2003 @ 08:54:
[...]
Maar de linksys wap11 kon dus wel bridge en clientaccesspoint zijn, nogmaals, dit hebben ze verwijderd in de wap54 uitvoering.
nogmaals: ik heb een wap11 en het zit er echt niet in hoor.
Dat is ook logisch als je nadenkt over wat een bridge doet, en wat een accesspoint doet.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

eXhale schreef op 22 September 2003 @ 16:31:
Ik werk nu al een tijdje met wireless netwerkjes, op zich wel redelijk grappig, jammer alleen dat de WEP encryptie zo slecht is, maar goed.

Voornamelijk heb ik met linksys moeten stoeien, maar aangezien ik telkens tegen problemen aan loop, is het tijd, om eens naar een ander merk over te stappen.

Voordelen linksys:
- Makkelijk te configgen
- Stabiel

Nadelen linksys:
- Naar mijn idee, weinig bereik
- met de wap54G, kan je alleen "clientaccess point" OF "Bridge" zijn (dus niet beide), vind ik toch wel een enorm min punt.
Allemaal leuk en aardig hoor, maar het word een beetje al te gortig op deze manier met al die velen WiFi topics;

*Ervaringen wireless appartuur zendsterkte topic*
-=: Het Grote Wireless Topic :=-
-=: Het grote Wireless Topic (Deel II) :=-
Wireless LAN en duidelijkheid
Wireless lan FAQ
reviews: Wireless access points en netwerkkaarten getest
reviews: Intel's 11 en 54Mbit WiFi hardware onder de loep

Zeker in *Ervaringen wireless appartuur zendsterkte topic* of -=: Het grote Wireless Topic (Deel II) :=- is de informatie die je nu vraagt wel te vinden.
Misschien dat je eens een tabeletje kunt maken met de Pro's en Con's van de diverse merken en deze dan posten in genoemd topic.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.