Toon posts:

backupexec software compressie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met de softwarematige compressie van backupExec 8.6? Dat moet middels STAC(tm) algoritme gebeuren. Nu kan ik me voorstellen dat SW compressie beter werkt dan de hardware compressie van de streamer, zeker weet ik dit niet.

Zijn er mensen die dit getest hebben? Is SW compressie beter? Gaat de backup er sneller door? (minder tapes en datadoorvoor op het netwerk)?

Wij moeten namelijk gig of 80 backuppen en dat duurt nu 14 uur inclusief verify. Verder gaan de mailboxen langzaam, maar dat schijnt normaal te zijn. (er draaien trouwens backup agents op alle servers).

Groeten,
barend

Verwijderd

Dag Barend.

Als je een flink aantal werkstations gaat backuppen, is software compressie waarschijnlijk te zwaar voor de server. Het zal misschien minder tapes gebruiken. Alleen zal het langer duren.

Ook kan het drive/tape slijtage veroorzaken omdat de tapedrive steeds op de server moet wachten en stopt, wacht, terugspoelt en weer verder gaat.
:Y)

(Groeten is op dit forum niet de bedoeling. T'is wel vriendelijk, maar overbodig. ;) )

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 18:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft 4 servers die gebackuped moeten worden. Backuppen gebeurd na werktijd en de servers zijn niet heel licht. Wordt de compressie verder niet op de server gedaan waarvan je backuped. Dus als ik harde schijf van server 2 backup, dat server 2 zelf voor de compressie zorgt. (via backup agent van Veritas)

Verwijderd

Nee,
de data wordt met software compressie aan op de backupserver gecomprimeerd.

Als het na werktijd is en de backupserver heeft een redelijke capaciteit, en het zijn maar 4 werkstations, gaat het misschien best . ;)
Je kunt het gewoon proberen. Er zitten geen consequenties aan vast.

Een voordeel is wel, dat de tapes in andere merken of types Dat drives te lezen zijn, wat met hardware compressie lang niet altijd gaat.

Verwijderd

Topicstarter
We hebben het getest met devolgende resultaten:
I zonder compressie: 152 Mb/min
II met compressie: 183,7 Mb/min
III met compressie en grote buffers: 184,2 Mb/min
IV locaal copieren over n/w: 240 Mb/min
V locale backup verder zoals III: 180 mb/min

Verder verificeert hij met een snelheid van +-180 Mb/min. Dat is niet te gek snel vind ik eigenlijk. Is misschien toch iets vreemds met de streamer aan de hand.

• Mr.Wizzard
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Mr.Wizzard

Brullen met die spullen

Beste setup voor je compressie met backup exec is hardware if available or software. Dan als je streamer hardwarematige compressie ondersteunt wat lang niet altijd het geval is, heeft BE zelf de keuze. Gooi je buffers en blocksize tegelijk omhoog, dan haal je de beste prestatie. High water moet je een beetje mee knoeien maar ik zet die altijd op 25.

Ik werk het meeste met DLT varianten en SLRetjes. Hoe het met DDS1-4 zit weet ik niet. Afhankelijk van de streamer die je hebt is de snelheid aardig of sloom te noemen maar dan moeten we meer info over hebben.

Over compressie en compatibiliteit valt ook nog genoeg te zeggen, lang niet alle DLT's kunnen gelezen worden van verschillende drives, een DLT1 tape kan je vergeten met een VS80 en een SLR24 zal nooit een SLR7 tape vreten, past allemaal prima, andere opslagmethode. (linear en diagonal bullcrap)

TEAM_JOE_BAR

Pagina: 1