Toon posts:

HP Streamer instellingen C5713a

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo wij gebruiken hier een HP C5713A streamer met een casette voor 6 tapes. Nu zitik bij backup Exec 8.6 te kijken (van veritas) in de configuratie en nu kan je daar het een en ander instellen..

Blockgrootte, 32 Kb, de streamer heeft volgens mij een blockgrootte van 32 Kb dus daar kunnen we niet veel mee winnen.

BufferSize: 32 Kb. is dit een Software buffer? Kan die niet groter? Of is het de buffer van de streamer?

Buffer Count: 10
High Water count: 7

In het general screen staat bij drive type 4MM 32K (32K,10,7,E)

Kan hier nog wat aan getuned worden om het een en ander sneller te krijgen?
Of gewoon laten staan..

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hoe snel is hij nu? Hoeveel sneller moet hij worden? Verwacht niet een gigantische performance increase....

Verwijderd

Topicstarter
hij haalt over het netwerk nu vaak slecht 199 Mb/min. Dat is niet heel slecht, maar native 3.5 Mb/sec zou met compressie toch wel iets hoger moeten uitkomen.

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik denk dat je blocksize welomhoog kan als je met hele grote bestanden werkt, en et kan vast ook geen kwaad om je buffer groter te maken. Probeer wat uit, en stuur dan een bestandje, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat het veel zal uitmaken.

Verwijderd

Topicstarter
we hebben het getest en het maakte inderdaad niet zo heel veel uit. Software compressie maakt wel veel uit. Onze backup is van 14,5 uur naar 12,5 uur gegaan. Dit kan ook met de block grootte en buffer size te maken hebben.