[DVDeo Pro 2]DVD omzetten naar Divx

Pagina: 1
Acties:

• LeMerchant
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Ik maak sinds kort gebruik van Dvdeo Pro 2. De bedoeling is dus om een DVD om te zetten naar DivX. Ik krijg simpelweg de kwaliteit niet goed, te pixelerig zegmaar.
Ik had zonet wel een goede kwaliteit met de volgende settings:

Codec: VP31 Compressor
Projectsoort : Xbox medium

Alleen is het zo dat hij na ong. (laten we zeggen) 20 minuten er gewoonweg mee kapt. Het icoontje zie ik nog wel rechtsonder staan alleen als ik erop klik dan krijg ik nix. Er is dan wel een videobestand aangemaakt dat 768 MB zou zijn(?!) als ik deze open in windows media player krijg ik dus een melding te zien dat dit een ongeldig bestand is.

Wat ik ook ergens heb gelezen is dat je het beste kan kiezen voor DivX MPEG-4 Low Motion als codec. Maakt het btw ook nog uit wat je kiest bij projectsoort??
En...heeft iemand ditzelfde probleem ook, en/of heeft iemand andere settings gebruikt met WEL een goede kwaliteit als resultaat?

• Outerspace
  • Laatst online: 22:07

Outerspace

Admin General Chat
hier
Zoek

Wauw, een sig!

Verwijderd

Ehmm ik zou gwoon gaan voor de nieuwste divx 5, maar eigelijk prefereer ik Xvid.
BTW als je een divx wilt maken , waarom dan die VP31 Compressor codec en geen divx codec??

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 september 2003 @ 16:13:
Ehmm ik zou gwoon gaan voor de nieuwste divx 5, maar eigelijk prefereer ik Xvid.
BTW als je een divx wilt maken , waarom dan die VP31 Compressor codec en geen divx codec??
Ik koos daarvoor omdat ik daarmee de kwaliteit kreeg die ik wilde hebben.
Tevens heb ik Xvid geprobeerd hoor, maar daarmee werd de kwaliteit dus weer minder.

Ik heb de search btw gebruikt hoor :)

Verwijderd

Heb je wel goeie instelling ingesteld bij de divx codec zoals bitrate en resolutie enzo

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 16:31:
Heb je wel goeie instelling ingesteld bij de divx codec zoals bitrate en resolutie enzo
Bitrate staat op 1-pass, encoding bitrate staat op 445 kbps (standaard dus) Is dit goed dan?

EDIT:
Ik heb de kbps es veranderd naar 2000, en dan krijg je dus wel betere kwaliteit alleen de 'ruis' blijft toch nog wel zichtbaar of ligt dit aan de compressie techniek en is dit gewoon simpelweg niet weg te krijgen?

EDIT nr 2:
Ik zag vanavond dat er ook een topic was over je 'ideale settings' om van dvd naar divx te gaan. Het viel me wel op dat bijna niemand dvdeo gebruikt maargoed. Kga morgen maares experimenteren met wat settings...

EDIT nr 3:

Heb zonet wat zitten experimenteren met de settings van Xvid en ik heb dus nu wel een goede kwaliteit waar ik tevreden over ben. Tevens heb ik ook geselecteerd dat hij de ondertitels mee moet nemen. Aleen waar en hoe worden deze opgeslagen, want ik heb ze nog niet kunnen terug zien in media player en power dvd. Of schrijft hij deze pas weg als het hele bestand is omgezet naar divx?

[ Voor 72% gewijzigd door LeMerchant op 23-09-2003 12:53 ]

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
kickmodus:

Oke zoals jullie zien heb ik de bovenste dingen geprobeerd. Wat ik ook heb gedaan is de film omzetten dmv de Xvid codec. Ik kreeg toen mooi een videobestand van net onder de 700 MB. Daarna wou ik dus het filmbestand openen, eerst in windows mediaplayer , en daarna in powerdvd. Maar bij beide programma's kreeg ik de bekende foutmelding of hij het wil verzenden ja/nee en het programma werd afgebroken.
Daarna heb ik het geprobeerd om te zetten mbv de DivX codec. Maar dan blijft hij op een gegeven moment gewoon vastzitten (het programma dus). Aangezien ik dit al een aantal keren heb geprobeerd word ik er wel een beetje zat van... :'(
Maar iig had ik die ene keer na het omzetten mbv Xvid een goede kwaliteitsfillm, maarja alleen kon deze dus niet geopend worden.
Pagina: 1