Ik heb hier 3ds max 5.0 Maar hoe kan je instellen dat wanneer je bijv een box maakt, dat je in je scherm te maten erbij krijgt te zien. Bij normale techn.tekeingen heb je dan een dubbele pijl <-------> ernaast lopen, met daar de afstand tussen ieder punt. Hoe krijg je dat bij 3ds max erbij?
MAX is geen AutoCAD of ander CAD-pakket, maar een 3d-modelling pakket, en als zodanig moet je ook niet verwachten dat MAX in staat is om technische tekeningen te maken. Kortom, als je technische tekeningen wilt maken die nauwkeurig zijn en maatvoering erbij hebben, dan is mijn advies om echt iets anders te gebruiken dan MAX.
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
rechts bij het modify panel kun je de maten aanpassen (zonder eenheid echter)
Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED
Verwijderd
Die eenheid kun je wel instellen, maar ik geloof niet dat dit precies is wat de TS bedoelt....WJP schreef op 22 september 2003 @ 20:20:
rechts bij het modify panel kun je de maten aanpassen (zonder eenheid echter)
Bij mijn weten kan het niet zomaar automatisch bij een object toegevoegd worden. Met wire parameters zou je het wel handmatig kunnen maken, maar dat is nogal high-tech MAX-werk en veel werk voor zoiets simpels, dus niet echt aan te raden.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
mja..dat wertk dus niet. weet iemand een programma dat t wel kan. Autcad kan t geloof ik, maar dat ziet er ook lekker moeilijk uit. weet net beetje hoe 3dsmax werkt
Als je iets met pre-rendered stills wilt doen kun je de maten/pijltjes er altijd zelf nog bij photoshoppen. Als je iets interactiefs of een animatie maakt zou ik de pijltjes modeleren waar je ze wilt, t is dan wel niet automatisch, maar vast wel een leuk effect. Je maakt per slot van rekening een presentatie en geen technisch bouwplan als je voor Max kiest (denk ik)
Het ging er volgensmij meer om dat je het in de viewport zag, als hulpmiddel dus. Denk dat je voor deze toepassing maar beter over kunt stappen naar een ander programma.....Rapzar schreef op 22 September 2003 @ 23:44:
Als je iets met pre-rendered stills wilt doen kun je de maten/pijltjes er altijd zelf nog bij photoshoppen. Als je iets interactiefs of een animatie maakt zou ik de pijltjes modeleren waar je ze wilt, t is dan wel niet automatisch, maar vast wel een leuk effect. Je maakt per slot van rekening een presentatie en geen technisch bouwplan als je voor Max kiest (denk ik)
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Verwijderd
dat zul je toch echt in autoCAD of allplan FT of arkey moeten doenRein_stein schreef op 22 september 2003 @ 22:46:
mja..dat wertk dus niet. weet iemand een programma dat t wel kan. Autcad kan t geloof ik, maar dat ziet er ook lekker moeilijk uit. weet net beetje hoe 3dsmax werkt
het is deze keer dus wel ff een techn bouwplan 
ff allplan of arkey ergens vandaan halen
ff allplan of arkey ergens vandaan halen
[ Voor 33% gewijzigd door Rein_stein op 23-09-2003 08:09 ]
wel jammer, je kan onwijs veel met dat programma, behalve dat
(het is misschien wel een beetje domme opmerking) maar je kunt je 3dmax bestenden exporteren naar autocad en daar je maten er in zetten, dat doe als ik er maten bij wil hebben.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()