SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Tenzij ik iets mis natuurlijk.....
1
| copy test.txt c:\test\%username%\test.txt |
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
Wat er nu op mij overkomt is dat je een file moet kopieren van een home dir naar een lokale schijf en dat die paden bij iedere user gelijk zijn. Homedir is bij iedereen dezelfde drivemapping mag ik aannemen
Wat heeft dit dus met paden te maken
Wat eerder het probleem lijkt is dat dit bij het inloggen gebeurt en dus bij een tweede keer die file al bestaat en je dan dus de vraag krijgt of je hem wilt overschrijven, klopt ?
Gebruik dan de /y optie van copy zelf of gebruik iets als robocopy. Die kopieerd het nml. alleen als de file nieuwer is. Is een uitermate handige copy tool
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Dit overcopiëren gebeurt op de server... Ik heb dus een hele reeks met username's als map zijnde dus zoiets als:momania schreef op 22 September 2003 @ 15:47:
Ik zie je probleem nog niet helemaal...
Wat er nu op mij overkomt is dat je een file moet kopieren van een home dir naar een lokale schijf en dat die paden bij iedere user gelijk zijn. Homedir is bij iedereen dezelfde drivemapping mag ik aannemen
Wat heeft dit dus met paden te maken
Wat eerder het probleem lijkt is dat dit bij het inloggen gebeurt en dus bij een tweede keer die file al bestaat en je dan dus de vraag krijgt of je hem wilt overschrijven, klopt ?
Gebruik dan de /y optie van copy zelf of gebruik iets als robocopy. Die kopieerd het nml. alleen als de file nieuwer is. Is een uitermate handige copy tool
c:\gebruiker1
c:\gebruiker2
c:\gebruiker3
c:\gebruiker4
In die mappen staat bij allemaal een map eudora.. Deze map moet met de hele inhoud ervan gecopiërd worden naar een andere server.. Dus op de andere server moet het volgende komen:
c:\gebruiker1
c:\gebruiker2
c:\gebruiker3
c:\gebruiker4
Het enige probleem is is dat op de eerste server er nog meer mappen zijn als alleen eudora en het bij de nieuwe server alleen het mapje eudora met inhoud moeten hebben...
Hopend dat dit duidelijker is...
Probeer eens XCOPY /h /e /t /r /o /s /y eensZ:\>xcopy /?
Copies files and directory trees.
XCOPY source [destination] [/A | /M] [/D[:date]] [/P] [/S [/E]] [/V] [/W]
[/C] [/I] [./Q] [/F] [/L] [/G] [/H] [/R] [/T] [/U]
[/K] [/N] [/O] [/X] [/Y] [/-Y] [/Z]
[/EXCLUDE:file1[+file2][+file3]...]
source Specifies the file(s) to copy.
destination Specifies the location and/or name of new files.
[cut]cut help file xcopy [/cut]
/Y Suppresses prompting to confirm you want to overwrite an
existing destination file.
/-Y Causes prompting to confirm you want to overwrite an
existing destination file.
/Z Copies networked files in restartable mode.
The switch /Y may be preset in the COPYCMD environment variable.
This may be overridden with /-Y on the command line.
[ Voor 4% gewijzigd door aReaRe op 22-09-2003 15:54 . Reden: damn, ./q :X ]
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Dit moet vanaf de server uitgevoerd worden... We moeten niet afhankelijk zijn van het inloggen van de gebruiker...Riemer Reinalda schreef op 22 September 2003 @ 15:51:
Al getest met Xcopy bij je inlog procedure (login.bat ofzo van de Domain controller)
[...]
Probeer eens XCOPY /h /e /t /r /o /s /y eens
apen-nootjes schreef op 22 September 2003 @ 15:55:
[...]
Dit moet vanaf de server uitgevoerd worden... We moeten niet afhankelijk zijn van het inloggen van de gebruiker...
XCOPY heeft gelukkig wel gewerkt
Als je ingelogt ben dan kan je wel editen
%username% gebruikt de username waarmee je bent ingelocht en niet de username van de user trouwens
[ Voor 24% gewijzigd door Apen-nootjes op 22-09-2003 16:21 ]
Wel tijdens je inlog procedure gebruiken .apen-nootjes schreef op 22 September 2003 @ 15:57:
[...]
XCOPY heeft gelukkig wel gewerktwe deden wat fout invullen.. Bedankt voor het snelle antwoorden!!
Als je ingelogt ben dan kan je wel editensorry dat ik dat net niet deed...
Eventueel verfraaien met een "if exist constructie " die checked op datum file test.txt . dit om te voorkomen dat bij meerdere keren inloggen op dezelfe dag op dezelfde pc onnodig het netwerk belast bij te grootte bestanden.
suc6 met prutsen
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Hoeft niet eensRiemer Reinalda schreef op 22 september 2003 @ 16:01:
[...]
Wel tijdens je inlog procedure gebruiken .
Eventueel verfraaien met een "if exist constructie " die checked op datum file test.txt . dit om te voorkomen dat bij meerdere keren inloggen op dezelfe dag op dezelfde pc onnodig het netwerk belast bij te grootte bestanden.
suc6 met prutsen
Niet gelukt dus
Hij copieert alleen nog maar de bestanden waar ook echt eudora in staat terwijl hij ook de hele map + inhoud van eudora moet overcopiëren
Iemand nog meer ideeën??
[ Voor 15% gewijzigd door Apen-nootjes op 22-09-2003 16:20 ]
Verwijderd
(resourcekit tool; kijk uit dat je source en dest niet omdraait anders ben je alles kwijt
Ik zal proberen het nog een beetje duidelijker te maken...
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Server
|--User A
|--Homedir
|--Eudora
|--Map AA
|--Map A
|--Map B
|--Bestandopslag
|--User B
|--Homedir
|--Eudora
|--Map AA
|--Map A
|--Map B
|--Bestandopslag |
Nu moet ik dus van alle users de Eudora map met sub-mappen en alle bestanden die in de eudora map staan overcopieren naar een lokaal station....
XCOPY werkt niet omdat dat op file niveau gaat en niet op mapniveau...
XCOPY /E eudora*.* c:\temp werkt dus niet...
xcopy eudora\*.* c:\temp\eudora /E
Martin
1
2
3
| @echo off cd z:\server\test for /D %%d in (*) do xcopy /D /H /R /K /Z /Y %%d\eudora c:\test\%%d\eudora\ > NUL 2>NUL |
Natuurlijk de directorynamen aanpassen naar keuze
Topictitel afgemaakt
[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 24-09-2003 17:20 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 21:56:
switch gewoon de hd's...
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
XCOPY werkt niet omdat dat op file niveau gaat en niet op mapniveau...
XCOPY /E eudora*.* c:\temp werkt dus niet...
(edit ik ben er overigens van overtuigt dat als je xcopy /e c:\blabla\eudora\*.* gebruikt, dat het gewoon werkt...)robycopy [source] [destination] /mir /r:10 /w:15
(resourcekit tool; kijk uit dat je source en dest niet omdraait anders ben je alles kwijt )
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 10:07 ]