polaris schreef op 22 september 2003 @ 15:30:
Het lijkt me ook ongewenst om te verbieden iets negatiefs over bedrijven te zeggen. Soms is een bepaald bedrijf gewoon slecht en dan moet dat ook maar gezegd mogen worden, dan worden anderen tenminste gewaarschuwd. En het lijkt nog redelijk onderbouwd. Het is hier tenslotte geen rechtszaal waarin alles "wettig en overtuigend" bewezen moet worden, dus ik zou hem gewoon op +1 laten staan.
Er is hier geen sprake van
iets negatiefs er wordt hier door de tweaker een regelrechte aantijging tav TELE2 geuit.
Dat het T.net geen rechtzaal is dat weet ik ook, enkel de beschuldiging op zich zelf is naar mijn mening een troll. De tweaker tracht deze te onderbouwen met enkele argumenten, enkel deze argumenten treffen geen doel.
Tele2 heeft nogals eens een handje om spook rekeningen te versturen en als je die niet wilt betalen omdat je daar niet mee akoord gaat om dat je geen zin heb om 3x dezelfde factuur te betalen dan sluiten je ze gewoon ff af zodat je telefoon niet meer kan gebruiken.
Gaat eveneens op voor UPS, Casema, Chello die eveneens spookrekeningen hebben verstuurd. Tevens sluiten deze bedrijven je ook af. Zijn het daarom eveneens oplichters?
Tot op heden lopen er al verschillende rechtzaken tegen deze personen, maar tot op heden treken ze zich terug voor het er opaan komt zodat er geen negatieve media verhalen tevoorschijn komen, maar ze proberen mensen te intimiteren zodat mensen alsnog betalen.
Erg leuk maar waar zijn de bewijzen.
Op google is niets terug te vinden van deze aangegane, maar geschikte rechtzaken, ook rechtspraak.nl heeft aangaande deze reactie geen gegevens, ook bij de OPTA is ivm deze beschuldiging niks terug te vinden.
In het totaal heb ik 1 enkel bericht kunnen vinden ivm TELE2 en spookrekeningen, en die stampt nog eens uit 2001.
hcc: tele 2: spookrekeningeningezonden door Nikki op 14/05/2001
Volgens Tele2 is het heel gewoon als je telefoon vanaf buiten in gesprek is terwijl je zelf echt niet belt. Ik mocht een geweldige spookrekening van ze ontvangen van 800,= en hem zelf betalen.
Analyse:
Troll* : Ongezouten mening die grof/ongefundeerd is en onder de gordel of insinueert.
Mijns inziens, is de door de Tweaker geuite beschuldiging een Troll. Echter wanneer een dergelijke bemerking, goed onderbouwd, zou zijn, is de opmerking geen troll.
In dit geval moet ik helaas concluderen dat de opmerking in mijn ogen niet gefundeerd annex onderbouwd is, althans, imo niet voldoende.
Negatieve berichten aangaande bedrijven, vindt
/me Longbeard niet ernstig, Althans wanneer er of ondersteuning wordt geboden dmv een link, of er sprake is van algemene kennis.
In dit geval mis ik beiden.
Tevens is een beschuldiging van een dergelijke aard buiten propotioneel, althans zonder grondige fundering.
Concluderend: -1: troll