[Tiscali ADSL Lite] geen FUP meer?

Pagina: 1
Acties:

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb sinds maart ADSL Lite van Tiscali via het KPN netwerk.
Destijds heb ik voor Tiscali gekozen omdat die een Fair Use Policy gebruikte ipv een datalimiet.

Recent las ik in een thread dat ADSL Lite van Tiscali een datalimiet had van maar 1GB.
Ik ben dit gelijk wezen controleren op de site van Tiscali. Daar beweren ze hetzelfde. Link: http://www.tiscali.nl/wor...nementen.asp?Retailer=1#6

Nu vraag ik mij af:
Waarom laat Tiscali niet aan zijn klanten weten dat de policy gewijzigd is?
Mag Tiscali zomaar de overeenkomst wijzigen?
Wanneer zou Tiscali die policy gewijzigd hebben?
Heb ik soms zitten dromen dat ze een FUP hadden? Ik heb nog nooit een hogere rekening gehad, wegens het overtreden van de datalimiet (terwijl ik toch zon 15 GB per maand trek)

Of gaat dit in in november, als KPN de snelheid verhoogd, aangezien ze het hebben over 384kb/s down en 96kb/s up?
Kan ik deze overstap weigeren? ik zit liever met FUP met 256/64 dan waar ze het nu over hebben...

Verwijderd

bij mijn weten is er geen 1 lite abbo zonder limiet? alleen de basic abbo's hebben fup, en als ik jouw was had ik ook nooit een lite abbo genomen (maar das mijn mening) je kunt beter is kijken naar een basic abbo das veel intressanter.

Verwijderd

Ik heb ook een lite abbo bij tiscali.
En toen ik me aangemeld had hadden ze idd een FUP.
Heb er trouwens ook niets van gehoord

• bigfoot1942
  • Niet online
@ Tha_SilencE_UT
zonnet heeft trouwens wel een FUP (zelfs nu nog) op hun lite abbo's ( http://www.zonnet.nl/breedband/br_main_overzicht_lite.html ) dus dat is helemaal niet zo gek.

@pietpiet
gecondoleerd met het slechte nieuws

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Een provider mag niet zonder berichtgeving het contract afsluiten. Als ze dat wel doen en er moeilijk iver gaan doen dan hebben ze geen poot om op te staan. Je kan zelfs je contract nu eenzijdig opzeggen volgens mij, maar dat zou je wel even na moeten zoeken.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Er is laatst een wijziging in abonemmenten gekomen, bel anders Tiscali even.

Volgens mij:
19,95 voor eerste 6 maanden met 250mb datalimiet
daarna 29,95.
Of je behoudt je abo van 34,95, maar dan moest je een brief schrijven.

Maar dit soort vragen kan je het beste bij Tiscali stellen :)

• Ramphus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-02-2025
wanadoo adsl lite had eerst een datalimiet 1Gb maar heeft deze sinds kort opgeheven en er stond in de mail die ik daarover gehad heb niets vermeld over fup... over tiscali las ik net ---> De datalimiet gaat begin 2004 in. U wordt tijdig geïnformeerd over de exacte ingangsdatum van de datalimiet. Bij het ingaan van de datalimiet kunt u uw verbruik inzien op het Tiscali Service Centre (www.tiscali.nl).

Verwijderd

Ik heb laatst voor iemand ook een Tiscali Lite aangevraagd. Dat was net voor het invoeren van de datalimiet. Aangezien Tiscali helemaal niks heeft laten weten over veranderde voorwaarden, heeft die persoon nu dus een abbo zonder datalimiet. De eerste keer dat ze daar over gaan zeuren, wordt het abbo per direct opgezegd. Die FUP was namelijk doorslaggevend voor de keuze. Als die wegvalt, wordt het iets anders. Maar ik ga ervanuit, dat ze bij Tiscali ook wel weten, dat contracten opgezegd kunnen worden bij gewijzigde voorwaarden. Denk dat ze het gewoon invoeren voor alle nieuwe abbonnees.

Verwijderd

Ramphus schreef op 22 September 2003 @ 13:56:
wanadoo adsl lite had eerst een datalimiet 1Gb maar heeft deze sinds kort opgeheven en er stond in de mail die ik daarover gehad heb niets vermeld over fup... over tiscali las ik net ---> De datalimiet gaat begin 2004 in. U wordt tijdig geïnformeerd over de exacte ingangsdatum van de datalimiet. Bij het ingaan van de datalimiet kunt u uw verbruik inzien op het Tiscali Service Centre (www.tiscali.nl).
Zegt wel genoeg denk ik

• Ramphus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-02-2025
Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 14:02:
Maar ik ga ervanuit, dat ze bij Tiscali ook wel weten, dat contracten opgezegd kunnen worden bij gewijzigde voorwaarden.
Denk het dus niet.........lees ---> http://aanmelden.tiscali....algemene_voorwaarden.html

• Tweeker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10-2023

Tweeker

1 + 1 = 3

denk het dus wel
2.7 Tiscali behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. Van deze wijziging(en) zal Tiscali de Abonnee tenminste 60 dagen voordat de wijziging(en) van kracht worden op de hoogte stellen op de Website (http://abonnementsvoorwaarden.tiscali.nl). Zulke wijzigingen of aanvullingen gelden ook ten aanzien van ten tijde van de wijzigingen reeds lopende Overeenkomsten. Indien de Abonnee een wijziging in deze algemene voorwaarden niet wil accepteren, kan hij tot de datum waarop de nieuwe voorwaarden van kracht worden zijn Overeenkomst schriftelijk beëindigen tegen deze datum.
is wettelijk geregeld, zodat er geen wijzigingen gedaan kan worden zonder dat je daar controle over hebt.... voor sommige mensen gaat deze verandering over geld....
Je moet bij wijziging van een contract de mogleijkheid hebben tot ontbinding.

1 + 1 = 3

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:08
Die voorwaarden zijn ongeldig als de provider je niet inlicht over wijzigingen van de voorwaarden. DAt dat via een site gebeurd is natuurlijk wel erg simpel opgelost door tiscali. Immers wie kijkt er nu? ja als er problenen zijn met de i-net verbinding dan kijk je bij de service pages.. anders ook niet

Ik vind het in ieder geval zwaar ... dat het limiet nu op 20 GB wordt gezet.. ok 20 gb is nog veel dat zijn 28 films (om het zo maar eens uit te drukken) maar ja ik heb liever een fup. Immers heb ik hier in mijn netwerk ook een broer hangen die niet bepaald luistert naar mijn adviezen om kazaa eraf te gooien..

onbeperkt internetten voor een vast bedrag per maand.. haal dat onbeperkt maar weg

(als ik in probs kom door hem dan betaalt hij die extra centen maar)

[ Voor 7% gewijzigd door Webgnome op 22-09-2003 14:25 ]

Strava | AP | IP | AW

• bigfoot1942
  • Niet online
@GOTTER
grapjas.. dit stuk gaat over het wijzigen vd alg. voorwaarden... niet over wijzigingen hv abbo!

[ Voor 5% gewijzigd door bigfoot1942 op 22-09-2003 14:27 . Reden: te laat ]

• doodindegoot
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:32
Ramphus schreef op 22 september 2003 @ 13:56:
De datalimiet van tiscali gaat inderdaad pas in 2004 van start, maar dit staat vermeld bij het aanvragen van de nieuwe abbo's. Er valt niets te vinden over de gebruikers die al een abbo hebben met een eventuele datalimiet.
Maar het leuke is wel als iemand nu dus een nieuw abbo krijgt, kan hij/zij wel tot 2004 net zo veel downloaden als hij/zij wil, want dan beginnen ze bij tiscali pas te tellen. })

Wie het laatst lacht is traag van begrip

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:50

Dielie

*BURP!*

Het overgaan van een FUP in een datalimiet is een aanpassing van de algemene voorwaarden en kan van beperkende invloed zijn op het gebruik van de afgenomen dienst. Dit betekent dat je binnen een x aantal dagen na aankondiging (dus niet na invoering van de aanpassing), je abonnement kan opzeggen...

Dat geldt overigens ook voor verzekeringen en dergelijke (denk aan de mailing die een paar maanden geleden is verstuurd ivm beperking claims bij terroristische aanslagen e.d.). Alleen heeft daar bijna niemand gebruik van gemaakt om tussentijds over te stappen.

• Tweeker

Tweeker

1 + 1 = 3

Precies Dielie, algemene voorwaarden horen bij je abbo, vervalt er een abbo en maakt deze plaats voor en nieuwe hoef je er geen genoegen mee te nemen dat ze je automatisch doorschuiven. En ook voor wijzigingen binnen je abbo aan je algemene voorwaarden ben je beschermd...

1 + 1 = 3

Verwijderd

GOTTER schreef op 22 September 2003 @ 14:55:
Precies Dielie, algemene voorwaarden horen bij je abbo, vervalt er een abbo en maakt deze plaats voor en nieuwe hoef je er geen genoegen mee te nemen dat ze je automatisch doorschuiven. En ook voor wijzigingen binnen je abbo aan je algemene voorwaarden ben je beschermd...
Lijkt me niet meer dan logisch ook. Je neemt die dienst toch af, op basis van die voorwaarden. Als ze die dan wijzigen, is de dienst voor jou misschien helemaal niet interessant meer. Als klant kun je dan geen naleving van de originele voorwaarden eisen, de enige mogelijkheid is dan ontbinden.

• Tweeker

Tweeker

1 + 1 = 3

klopt inderdaad, maar zie de reactie van BigFoot1942 zelf
@GOTTER
grapjas.. dit stuk gaat over het wijzigen vd alg. voorwaarden... niet over wijzigingen hv abbo!

1 + 1 = 3

Verwijderd

GOTTER schreef op 23 September 2003 @ 10:17:
klopt inderdaad, maar zie de reactie van BigFoot1942 zelf

[...]
Ze gaan pas per 2004 in. Kwestie van rond de Kerst een briefje sturen dus. Ze kunnen niet van hun klant verwachten, dat deze elke dag ff op de site kijkt.

Verwijderd

He maar ik heb een 2 jarig Basic abbo die wij in februari hebben afgesloten ofzo, maar gaat dan voor mij ook de een datalimiet in per 1 jan 2004??

Verwijderd

van de tiscali site geplukt:

<quote>Als u boven de datalimiet wilt downloaden kan dat natuurlijk. Tiscali brengt u dan 50 eurocent per 100 MB extra in rekening. In géén geval brengt Tiscali u meer dan 18 euro extra boven de abonnementskosten in rekening.

De datalimiet gaat begin 2004 in. Tiscali zal u tijdig informeren voordat de datalimiet ingaat. Bij het ingaan van de datalimiet kunt u uw dataverkeer inzien op het Service Centre.
<quote>

Dus volgens mij gaat het voor iedereen in. Maar is het en voorwaarde waardoor je je abo mag opzeggen? Er was een Fair Use Policy maar is 20 Gieg (basis abo) volgens Tiscalli niet Fair Use. En worden ze nu niet alleen duidelijker. Zijn de 'oude' fair use policys ook bij iemand bekend. Dit blijkt namelijk per provider te verschillen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 september 2003 @ 20:47:
Dus volgens mij gaat het voor iedereen in.
Nee hoor, lees Tiscali met 2Mbit en 3Mbit producten

Verwijderd

Je betaald iig nie tmeer dan 18 euro meer? Nouja dan kan je tenminste doorpompen want meer dan 18 euro extra kan het niet worden ;)

Gelukkig (althans dat zeg ik op dit moment) zit ik bij XS4All

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 22:29 ]

Verwijderd

Maar ( mischien dat iemand dat weet ) is het dan niet zo, dat als Tiscali per Jan. 2004 de datalimit in gaat stellen, ik als klant dan kan zeggen, de mazzel. en gewoon het contract kan verbreken ? tenslotte wijzigen hun het abb. en ik hoef daar in principe niet mee accoord te gaan. Had het al geprobeerd bij Tiscali zelf maar na een half uur in de wachtrij te staan ( de hufters :( ) krijg je dan uiteindelijk zo stomme uitzendkracht die nergens wat van weet, en het aan de teamleider moet vragen, die je uiteindelijk wegstuurd met de mededeling kom in Januarie nog maar eens even terug. Tiscali begint echt een K*t bedrijf te worden, wel vette reclame maken met Homo Koning als trekpaal, maar ho maar een goede klantenservice afleveren 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 september 2003 @ 20:18:
Maar ( mischien dat iemand dat weet ) is het dan niet zo, dat als Tiscali per Jan. 2004 de datalimit in gaat stellen, ik als klant dan kan zeggen, de mazzel. en gewoon het contract kan verbreken ? tenslotte wijzigen hun het abb. en ik hoef daar in principe niet mee accoord te gaan. Had het al geprobeerd bij Tiscali zelf maar na een half uur in de wachtrij te staan ( de hufters :( ) krijg je dan uiteindelijk zo stomme uitzendkracht die nergens wat van weet, en het aan de teamleider moet vragen, die je uiteindelijk wegstuurd met de mededeling kom in Januarie nog maar eens even terug. Tiscali begint echt een K*t bedrijf te worden, wel vette reclame maken met Homo Koning als trekpaal, maar ho maar een goede klantenservice afleveren 8)7
Mag ik hier even op inhaken. Ik ben het helemaal met Straydog eens over de slechte kwaliteit van de service van Tiscali. Ik ben onlangs verhuisd en wilde mijn ADSL lijntje ook mee verhuizen. Ik zal het verhaal niet te lang maken, maar waar het op neer komt is dat ik een dikke twee maanden zonder internet gezeten heb. Dit leidde tot een situatie waarin ik ook het contract wilde verbreken, aangezien ik betaalde voor een service die ik niet kreeg :( . Dit bleek niet mogelijk, alleen na het verstrijken van mijn 1 jarige abonnement.
Ik hoop dat ik deze situatie met die datalimiet wel kan aangrijpen om mijn abonnement op te zeggen. Dan stap ik zo snel mogelijk op @Home over. Tenminste geen gelazer.

Kunnen een aantal mensen dit inderdaad bevestigen. Mocht ik mijn abonnement kunnen opzeggen dan wil ik daar zeker gebruik van maken.

Chao

Verwijderd

Dacht in een ander topic (over die Tiscali 1, 2 en 3mbit-verbindingen) gelezen te hebben dat alleen nieuwe klanten vaste data limieten krijgen.

't Zou me i.i.g. niks verbazen als ze bij de lite abbo's bij overschreiding van 1 GB gaan klagen dat je over je FUP heengaat en je alsnog aanraden om over te stappen op nieuw abbo.

Je kunt ook nog bij HCCnet terecht voor Lite-abbo's met FUP.

• bbstreams
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

tja worldonline he..... oeps tiskaalie bedoel ik :+

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Hier een quote uit het forum van tiscali:
Ik heb net ff met Tiscali gebeld over de huidige abonnementen op het KPN netwerk:
Iedereen krijgt een brief thuis waarin staat, dat je automatisch per 1 januari 2004 naar het nieuwe abo overstapt met het datalimiet.
Wil je dat niet, dan kan je een brief sturen, waarin je verteld dat je niet naar het nieuwe abo wilt.
Je contract die je nu hebt, blijft dan gewoon in 2004 doorgaan, totdat je 'm annuleerd.
Voor de mensen die nu al een brief willen sturen, stuur het briefje aan:

Tiscali B.V.
Postbus 8071
3503 RB Utrecht

quote van de tiscali website:
Tiscali meet alleen de informatie die u naar u toe haalt (downloadt) en niet de informatie die u verzendt (uploadt).
Voor de liefhebbers:
Link naar het topic op Tiscali forum
Linkje naar een poll over dataverbruik bij Tiscali Light abonnees:
*Klik*
Om gelijk de tussenstanden van de poll te bekijken:
*klik*

[ Voor 14% gewijzigd door _Rayman_ op 03-12-2003 09:45 ]

• bigfoot1942
  • Niet online
recentere reply op het tiscali forum:
Originally posted by Darkomen:
Ik heb ze ook even gebeld:

Leden met een huidig contract met FUP behouden hun FUP, en als dat ooit zou wijzigen dan krijg je ruim van te voren, minstens een maand lijkt me, te horen dat het veranderd en heb je de mogenlijkheid tot opzeggen.

Dus om je FUP te houden hoef je geen brief te sturen.

De snelheids verhoging krijgt iedereen gewoon, tiscali gaat altijd mee daarin.

Verwijderd

Wie geen datalimiet wil op het Tiscali ADSL Light abonnement kan het abonnement opzeggen. Dit heb ik namelijk ook gedaan. Afgelopen maandag heb ik er een biref heen gestuurd. Vandaag kreeg ik drie brieven terug ter bevestiging. Een voor het hele abonnement en de andere twee voor de twee email adressen.

Ik hoop dat dit wat informatie is die ook van dit abonnement af willen.

Nu mooi naar @home toe :P
Pagina: 1