[Linux op laptop] lcd en tv-out

Pagina: 1
Acties:

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Hoi,

nu ik pas een nieuwe laptop heb aangeschaft (de Asus L5800C) heb ik het plan opgevat om nu toch echt definitief over te stappen op linux. Ik heb enthousiast Redhat 9 geinstalleerd, en dit werkte perfect, totdat het grafisch werd. Op het moment dat X startte, werd mijn laptopscherm (de ingebouwde tft dus) helemaal zwart en was er geen beeld meer. Gelukkig heb ik er ook een extra monitor bij, en daarop was er wel beeld en heb ik de (grafische) installatie voortgezet. Ik krijg alleen met geen mogelijkheid (heb alle menu's/standaardconfigtools al geprobeerd, en zelfs al met behulp van man XF86Config aangepast) mijn tft aan de praat. Tijdens het booten (dus in text-modus) werkt de tft wel goed, maar op het moment dat X start werkt het niet meer. Ik ben trouwens wel een beetje n00b, ik weet wel wat en kan wel commandline werken onder linux, maar ik ben geen echte expert. Weet iemand _wel_ hoe dit moet? Oja, ik heb ook een poging gedaan om Xinerama aan te zetten (Xinerama On volgensmij) maar dat maakte geen verschil. De videokaart is een ATI Radeon mobility 9000. Ik zou het liefst beide schermen aan het werk hebben zodat ik een extra breed beeld krijg, maar sowieso graag m'n tft alleen....

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Je moet volgens mij met een toetsencombinatie (Fn+F5 ??) overschakelen naar je lcd scherm.

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Ja, onder windows, maar ik heb 't ondertussen werkend gekregen. Ik gebruik nu de VESA driver, deze werken wel in tegenstelling tot de radeon driver.

Verwijderd

in tegenstelling tot de radeon driver
Welke radeon driver gebruik je dan?
Ik vermoed dat je de xfree radeon dri driver gebruikt?probeer de "echte" radeon driver van ati eens.
je zult dan wel een nieuwe kernel moeten compilen zonder dri !

Verwijderd

Nee, de Fn toetsen zijn hardware-toetsen. Op mijn Toshiba-laptop moet het onder zowel Linux als Windows namelijk ook zo.

Maargoed, aangezien het toch al werkt... :).

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 07:37

Neus

www.zenaconsult.com

<>

[ Voor 100% gewijzigd door Neus op 25-09-2003 12:19 . Reden: Probleem was al opgelost. Mijn post had dus geen zin meer. ]

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:00
Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 12:10:
[...]

Nee, de Fn toetsen zijn hardware-toetsen. Op mijn Toshiba-laptop moet het onder zowel Linux als Windows namelijk ook zo.

Maargoed, aangezien het toch al werkt... :).
Mooi! Een recent topic voor een probleem wat ik heb :)

Weet je dat zeker? (de hardware?). Ik probeerde eens met Impress een presentatie te geven met een beamer, maar vergeet het maar: mij lukt het niet.
Sony Vaio PCG-FX801, RH9... Onder Windows werkt het prima.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:00
kick

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Pagina: 1