Toon posts:

[VB6] Creatie van Exe gaat fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is als volgt: heb een visual basic applicatie die ik design-time zonder enig probleem kan draaien. Ook mbv 'Start with full compile' werkt het allemaal prima.

Maar als ik nu een executable probeer te maken, krijg ik de fijne melding 'out of memory'. Dit gebeurt op het moment dat je boven in de IDE de melding 'Writing EXE...' ziet, dus na 'Compiling'....

Heeft iemand een idee hoe dit kan komen en hoe ik verder moet zoeken naar de oorzaak?

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Misschien heb je een ENORM project dat je wil compileren. Misschien heb je heel veel andere applicaties open staan als je gaat compilen? Of je hebt gewoon een systeem met te weinig geheugen, zoals de melding al aangeeft.

Volgens mij kun je dit probleem ook tegenkomen als je (te) veel externe zaken gebruikt als DLL's en OCX'en.

Heb je al eens gekeken wat er gebeurt als je het project probeert te compilen op een ander systeem?

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Proberen op een ander systeem is helaas niet zo simpel, de applicatie (die inderdaad best groot is) gebruikt een aantal externe componenten die ik niet overal kan/mag installeren... Maar de andere ideeen had ik geprobeerd, heb alleen vb open staan maar krijg het nog steeds niet voor elkaar. De pc heeft genoeg geheugen en compileert ook andere nog grotere applicaties, dus mijn gevoel zegt dat het iets met componenten te maken heeft...

Is er echt geen enkele manier om iets meer info te krijgen over waar het nu op fout gegaan is?

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:27

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Ik heb dit op mijn werk ook wel eens gehad, mij is nooit echt de oorzaak duidelijk geweest.
Heb je al eens geprobeerd om de dll's waar je project afhankelijk van is, opnieuw te compileren? Dit wilde bij mij nog wel eens helpen.

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 11:47

Sponge

Serious Game Developer

Heb je een module die GROOT is? :) Daar houdt VB niet zo van. Er is ergens een specificatie met limitaties van VB, waaronder ook dit probleem beschreven staat.

Componenten kunnen ook een oorzaak zijn, of er is ergens een stuk code corrupt. En dan bedoel: Het ziet er goed uit, maar bijvoorbeeld zit er een vreemd teken in dat je niet ziet. Heb ik ook wel eens meegemaakt, de regel exact overtypen werkte toen wel goed. (maar ja, dat is hier neit van toepassing denk ik)

Nu vraag ik me af, werkt "P-code" compilen wel? :)

Verwijderd

'out of memory' errors kunnen vaak veroorzaakt worden door arrays die (foutief?) te groot worden geinitialiseerd.
Maak je gebruik van voorgeinitialiseerde arrays (Dim Sapperdeflap(1024) as String)?
Pagina: 1