[w2k] Services security vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Vaguh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05-2025
hoi,
(ik hou ut beknopt)

info :
'k heb hier een server staan waarop een PXE server applicatie staat geinstaleerd, deze zijn terug terug te vinden onder windows services. Welke nu alleen toegankelijk zijn voor de Administrator group en de power user group. (voor een service start/stop of restart)

Vraag :
Nu zoek ik alleen echter een manier om dit ook door andere gebruikers te laten doen. (een apparte groep), hoe krijg je dit voor elkaar ?

Geprobeerd :
ik heb al gekeken naar wat policy's etc... onder security templates (add/remove snapin in MMC) gezocht, waar 'k wel wat kan terug vinden over services settings maar wat helaas niet werkt. hij blijft dan het commando " error 5 : access denied" geven zodra 'k onder services het probeer te stoppen of restarten

W2k server, standalone / DCHP / PXE

Ik ben niet vaag omdat als ik zeg dat ik vaag ben ik niet meer vaag ben.En omdat ik nu heb getyped dat ik dan niet meer vaag zou zijn dan zeg ik dat ik niet vaag ben maar toch wel vaag is.Vaag zijn is geweest maar voor mij geld dat het vaag is. Don't read

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Al geprobeerd een apparte groep aan te maken en deze rechten te geven om services te mogen stoppen/starten.

• Vaguh
Waar precies kan ik deze rechten zetten in een standalone Instalatie? 'k heb deze niet zo 1 2 3 kunnen vinden nml.

Ik ben niet vaag omdat als ik zeg dat ik vaag ben ik niet meer vaag ben.En omdat ik nu heb getyped dat ik dan niet meer vaag zou zijn dan zeg ik dat ik niet vaag ben maar toch wel vaag is.Vaag zijn is geweest maar voor mij geld dat het vaag is. Don't read

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

sc.exe kan een ACL op een service wijzigen, subinacl.exe kan dat ook en werkt misschien wat simpeler.

• Vaguh
Zodra 'k de recourse kit te pakken heb van w2k (word morgen voor me meegenomen) gaat 'k het meteen proberen. Thnx alvast

• Vaguh
elevator schreef op 22 September 2003 @ 13:31:
sc.exe kan een ACL op een service wijzigen, subinacl.exe kan dat ook en werkt misschien wat simpeler.
Elevator,

'k krijg de volgende meldingne als ik dit probeer :

subinacl.exe /service DHCP server /grant=master=T
DHCP : 1783 The stub received bad data.

en

subinacl.exe /service PXE Services /grant=assbdg06\master=T
PXE : 1060 The specified service does not exist as an installed service.

('k ben aan de google, maar heb tot nu toe niet veel kunnen vinden results kwamen bij mij uit op 5 sites welke geen van allen een oplossing aandrage)

• Vaguh
Dank voor de hulp, ik heb ut gevonden.

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;288129

kijk hier voor de oplossing.

• elevator
  • Niet online

elevator

zet je servicename eens tussen quotes - zie ook: http://support.microsoft.com/?kbid=288129

• Vaguh
(wasje net voor :P)

• elevator
  • Niet online

elevator

Maar het was dus inderdaad dat je servicenaam niet tussen quotes stond?

Verwijderd

kijk met sclist naar de echte service naam...

(bijv: stopped WmiApSrv (echte naam) WMI Performance Adapter (services gui naam))

edit: tja quotes kan ook :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 13:20 ]

• Vaguh
yep dat was het idd, maar krijg nu wel ong steeds die

1783 The stub received bad data. melding

:( ik ga verder zoeken als je nog ideeen hebt hoor ik ut graag.

• elevator
  • Niet online

elevator

"sc query" kan dat ook (vziw zit sclist pas in de RK van 2000, terwijl SC al in de nT4 RK zit)

Verwijderd

offtopic: sclist zit volgens mij ook in nt4 rk. maar als die dat niet zit, het werkt wel prima op nt4 :)

• Vaguh
ok,

de korte naam voor PXE service = PXE service (zo staat het er echt, als ik een copy en paste moet doen zeg ut dan dump 'k em hier neer).
de korte naam voor DHCP server heb ik niet kunnen vinden, :?
wel de DHCP client = DHCP

maar ook al probeer ik deze de start of stop rechten te geven dan nog geeft hij de error
1783 The stub received bad data.

[ Voor 4% gewijzigd door Vaguh op 25-09-2003 13:34 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

dhcp server ik neem aan dat ze de windows 2003 versie qua naam niet veranderd hebben van vorige versies. Ook kun je in deze laatst eenvoudig nalezen welke andere services welke 'korte' naam ze gebruiken.
offtopic:
en ja IIS5_rules sclist.exe staat in de nt4 resource kit had ik zo naar je kunnen schreeuwen

Verwijderd

subinacl.exe /service "DHCP server" /grant=assbdg06\master=T

volgens mij zou het zo goed moeten gaan...
zonder die quotes denkt de tool dat het om de client gaat (dhcp) en is "server" bad data

offtopic: who is grantmasterT?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 14:06 ]

• Vaguh
iis5_rulez,

met subinacl.exe /service "dchp server" /grand=master=t
krijg ik de melding
1783 The stub received bad data.

misschien doe ik iets fout ?

(ps. Ik heb de andere methode geprobeerd die op de link staat vermeld en die werkt perfect) maar nu ben ik eigenlijk toch wel nieuwsgierug waarom die commandline tool niet werkt

doe ik iets fout ?

Pagina: 1