Zipdrive Conflict

Pagina: 1
Acties:

• Phony
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
---------------
Dit gedeelte is opgelost: bedankt allemaal!

Ik heb sinds kort een zipdrive tot mijn beschikking. En als ik deze aangesloten heb (als slave) Dan start win xp netjes op. Maar na ongeveer een halve minuut wordt de pc gereboot. Dit proces blijft zich herhalen.

Ik heb geen flauw idee waar dit door zou kunnen komen... Misschien iets in de bios veranderen? Aangezien ik in windows geen tijd krijg om ook maar iets te doen voordat er weer gereboot wordt..... Er vanuitgaande dat ik het wel goed heb aangesloten... slave cdrom ff eruit gehaald en slave zipdrive op de kabel.

Alvast bedankt :)

---------------

--> Bleek te komen door een conflict met roxio easy cd creator, na een update hiervan, functioneert de zipdrive goed :*)

[ Voor 17% gewijzigd door Phony op 22-09-2003 17:45 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

XP reboot, heb je de automatische reboot functie bij errors al uitgezet, daarna de info op het bluescreen (bsod) gecheckt, en je logboeken bekeken?

En als je geen tijd krijgt om iets uit te voeren, start eens op in veilige modus en zet dan die reboot functie uit + check logs.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

ericding

Altijd de eerste.

Kijk even in het overzichtje van je IDE-devices (dat krijg je bij het opstarten of anders in je BIOS-settings) of je drive netjes herkend wordt. Als dit niet zo is dan moet je even nakijken of de master/slave instelling goed is. Als de instelling in BIOS wel goed is, probeer dan eens in veilige modus of je wel je drive kan zien (evt. in schijfbeheer).

• Phony
  • Niet online
bedankt voor de snelle replies
Ik zit nu nog ff op school, maar ik ga het straks thuis gelijk even proberen! :)

• Hephaistus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06-2025
ik heb het zelfde probleem maar dan met mijn usb 2.0 Lacie harddisk, ik kan wel mijn computer opstarten als ff de harddisk uitzet (of los te koppelen van de pc) tijdens het opstarten. Werkt die zipdrive van jou met usb 2.0, want ik weet wel dat windows xp nogal problemen heeft met externe opslag/harddisks die via usb2.0 werken :)

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:37

-ET-

Phone Home

Green_Yoda schreef op 22 September 2003 @ 13:30:
ik heb het zelfde probleem maar dan met mijn usb 2.0 Lacie harddisk, ik kan wel mijn computer opstarten als ff de harddisk uitzet (of los te koppelen van de pc) tijdens het opstarten. Werkt die zipdrive van jou met usb 2.0, want ik weet wel dat windows xp nogal problemen heeft met externe opslag/harddisks die via usb2.0 werken :)
hij geeft zelf aan dat het een slave is. Dan zal hij intern zijn. Usb kent geen master slave

• Hephaistus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06-2025
hij geeft zelf aan dat het een slave is. Dan zal hij intern zijn. Usb kent geen master slave
ja sorry, heb ik waarschijnelijk over gelezen. |:( 8)7

• -ET-

-ET-

Phone Home

Green_Yoda schreef op 22 september 2003 @ 13:37:
[...]

ja sorry, heb ik waarschijnelijk over gelezen. |:( 8)7
geen probleem :)

even ontopic. Is het een nieuwe drive? of is hij gebruikt?

• Phony
  • Niet online
Ok, automatisch rebooten heb ik uitgeschakeld, dus nu kan ik iig het bsod lezen.... --> "page_fault_in_nonpaged_area" Geeft ie aan.
Ook in veilige modus blijf ik dit bsod krijgen, en moet ik dus rebooten.
In de bios en bij "deze computer" wordt de drive netjes herkend.
Het is btw een interne drive ja.
En het is ook een gebruikte drive... maar heeft het eerder wel gedaan.

de xml log die gegenereerd wordt, daar kan ik niet veel wijs uit. Heeft het voor jullie zin als ik die eventjes online zet?

[ Voor 11% gewijzigd door Phony op 22-09-2003 17:03 ]

• -ET-

-ET-

Phone Home

je kan het allicht proberen misschien dat wij iets tegen komen. Het rottige is dat je vaak niet heel veel info uit die nopaged area meldingen kan halen.

uit dit topic haal ik dat het een geheugen probleem kan zijn. Kijk in ieder geval even met memtest of je geheugen goed is.

in dit topic ligt het weer aan de hdd.

Heb je al eens geprobeerd nieuwe drivers te laden voor ide?

[edit]
shit ik zie nu pas je edit in de start post. |:(

[ Voor 6% gewijzigd door -ET- op 22-09-2003 18:25 ]

• Phony
  • Niet online
jah, sorry, probleem is NU opgelost ja :) maar ik sluit eventuele shit in de toekomst niet uit als ik al die andere verhalen zo lees. Tnx anyway :D
Pagina: 1