Toon posts:

internet explorer virus?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na laatst mijn virusscanner(McAfee) te hebben gedraait kwam ik erachter dat ik een virus opgelopen had. Ik probeerde de aangetaste bestanden op de schonen, maar ik kreeg de melding dat hij die bestanden niet kon vinden en dat ze mogelijk verplaatst waren. Voor de zekerheid heb ik daarna opnieuw de scan uitgevoerd, maar hij kon geen virussen meer vinden.

Toen had ik het gevoel dat alles wel oke was, tot dat ik internet explorer opstarte en ik een foutmelding kreeg. Die foutmelding was niet eens zo heftig, maar mijn systeem werd daarna erg traag.

In de taakmanager was te zien dat het programma explorer.exe 99% van alle cpu kracht gebruikte en daarom was het systeem ook zo traag.

Ik heb al veel dingen geprobeerd, namelijk. Virusscanner, DiskChecker en Ad-aware updaten en uitvoeren. Daarnaast heb ik geprobeerd om Internet explorer opnieuw te installeren, maar niets heeft geholpen.

Ik kan dus momenteel internet explorer niet gebruiken, zonder explorer.exe op te starten die 99% van de cpu kracht opzuigt.

Hebben jullie enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Windows Operated Systems is misschien niet de juiste plek op dit forum om dit probleem te posten, maar ik kon geen beter plek vinden.

Verwijderd

probeer de online versie house call
hier te vinden
http://housecall.antivirus.com/housecall/start_frame.asp

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Wat gebeurd er als je het proces explorer.exe afsluit en vervolgens weer opstart (new task/explorer)? en wat is je operating system? (2000/xp ?)

[ Voor 19% gewijzigd door SilentStorm op 22-09-2003 11:48 ]

Localhost is where the heart is

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

-> Software Algemeen

Lees ook even het stukje uit de Software Algemeen - FAQ:

Spyware: wat is het en wat doet het?
[url=""http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/783264///#virus]Wat moet ik met virussen?[/url]
Anti-virus sites en tools

[ Voor 8% gewijzigd door Han op 22-09-2003 11:50 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
SilentStorm schreef op 22 september 2003 @ 11:48:
Wat gebeurd er als je het proces explorer.exe afsluit en vervolgens weer opstart (new task/explorer)? en wat is je operating system? (2000/xp ?)
Als ik explorer.exe afsluit draait mijn systeem weer normaal, tot dat ik internet explorer opstart en dan wordt explorer.exe ook weer opgestart.

Ik gebruik win 2000.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Er zit verschil tussen explorer.exe ('verkenner') en iexplore.exe (internet explorer). Met beiden zijn compleet andere oplossingsstrategien betrokken. Uit wat je hierboven schrijft maak ik op dat als je iexplore start, dat dan explorer op 99% komt te staan. (??)

Je kunt sowieso vast AdAware eroverheen halen en Spybot. Ik zou ook nog even bij windowsupdate.microsoft.com langs als je dat nog niet gedaan had.

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
SilentStorm schreef op 22 September 2003 @ 12:33:
Er zit verschil tussen explorer.exe ('verkenner') en iexplore.exe (internet explorer). Met beiden zijn compleet andere oplossingsstrategien betrokken. Uit wat je hierboven schrijft maak ik op dat als je iexplore start, dat dan explorer op 99% komt te staan. (??)

Je kunt sowieso vast AdAware eroverheen halen en Spybot. Ik zou ook nog even bij windowsupdate.microsoft.com langs als je dat nog niet gedaan had.
Ik weet dat explorer.exe en iexplore.exe verschillende programma's zijn, daarom is het ook zo vreemd en vermoed ik dat het iets met dat virus te maken heeft.

Normaal gesproken kost explorer.exe ook geen 99% van mij cpu kracht.

Verwijderd

Topicstarter
Beter !!!

Ik heb net via http://housecall.antivirus.com/housecall/start_frame.asp het virus gekilled. Nu is het probleem opgelost. Ik moet voortaan maar een beetje voorzichtigre zijn met wat ik download.
Pagina: 1