Toon posts:

Win 98 --> Win 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan vanaf mijn Win2000 Pro wel de gesharede schijven van Win98 zien, andersom krijg ik de volgende melding:

Netwerkbron: \\WIN2000\IPC$
Wachtwoord?? _____________

Geen enkel wachtwoord werkt, maar ik kan ook geen gebruikersnaam invoeren :(

Verwijderd

Je moet in w2k een gebruiker aanmaken die de naam heeft van de win98 pc.

Dan kan je inloggen.

Dus je gaat de schijf delen, dan doe je nieuwe share maken en zorg je dat de andere computer in het netwerk machtigingen krijgt.

Dan moet het lukken.
Je moet natuurlijk wel zorgen dat je al een netwerk hebt, anders zie je ook niet de win98 computer in de gebruikers lijst staan.

suc6!

Verwijderd

Topicstarter
Nope, jammer doet 't niet

Ik heb een computer account aangemaakt op de 2000 pro machine. Vervolgens krijg ik gewoon de melding U moet een wachtwoord opgeven voor deze verbinding :(

He, maar als ik een account aanmaak voor de gebruiker die ingelogd is op de win98 machine werkt het wel :)

Tanx

• F10®!@n
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zaterdag 02 december 2000 19:24 schreef NoMore het volgende:

He, maar als ik een account aanmaak voor de gebruiker die ingelogd is op de win98 machine werkt het wel :)
Dat was dus ook de bedoeling. . . ;)

Verwijderd

Wat het simpelst is, op die win98 computer als Administrator aanloggen en met hetzelfde password als de win2k machine. Dan heb je nergens last van.
Als je users maakt op 2000 machine moet het ook werken, alleen je moet wel opgeven dat die user van het netwerk gebruik maakt. Add User, Persmissions, add network.
Daar moet je het zoeken.
Suc6

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

Kun je niet gewoon op die w2k machine de gastgebruiker inschakelen ?
Dat lijkt me voldoende, dan doet bij mij alles het.
Pagina: 1