Mobo op 83 Mhz oorzaak van problemen met modem en CDR

Pagina: 1
Acties:

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:51
Ik heb wegens omstandigheden mijn moederbord draaien op 83 Mhz (hij is kapot want mijn multiplier blijft op 2 hangen en gaat niet hoger of lager, dus om toch een zo hoog mogelijke proc snelheid te halen met mijn i233 mhz moest dat wel)

Mijn CDwriter (philips cdd3610) schrijft alleen nog CD's met fouten en mijn PC geeft een BSOD wanneer ik de verbinding verbreek met mijn modem, overigens kan ik dan wel gewoon doorgaan.

• Zwaluw
  • Laatst online: 16-06-2003
Zet hem eens op 66Mhz (later op 75). Kijk of het probleem dan is opgelost. Als je een bus van 83Mhz hebt.. dan gaat kloksnelheid van AGP en PCI ook omhoog. Sommige kaarten/Hd's kunnnen hier niet tegen.

• Koen_R
Ik zal het is proberen met een beetje geluk is het dan opgelost, alhoewel me dit wel heel wat snelheid gaat kosten. (van 233 Mhz naar 166 Mhz is veel en om nu weer terug te gaan naar 133???) Misschien heeft iemand daar ook een oplossing voor?

btw: Mijn voodoobanshee, maxtor 10GB, seagate 3 GB, pioneer 24x en SB16isa doen het wel alle goed, maar dat zijn waarschijnlijk gewoon goede spullen (kan je van die cdd3610 niet zeggen :( )

• Zwaluw
Als je het woord maxtor en 83Mhz bus hier op het forum laat vallen dan begint iedereen te gillen! :) Weet je heel zeker dat het enti de maxtor is? zoja.. geluksvogel! :)

• Koen_R
Wie zegt er dat ik geluk heb, is het enige goede wat ik heb dan die Maxtor??

Brakke philips, moederbord, modem! Weer een nieuw voornemen: Nieuwe computer

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ook geen problemen met 3 maxtors die ook op dat soort snelheden lopen soms moet je alleen maar dma uitschakelen op 83 mhz of 117mhz maar omdat ie op de hogere bussnelheid toch al veel harder gaat merk je daar niets van en de snelheid licht dan toch nog hoger dan op mijn Quantum fireball met dma ingeschakeld. er zijn op het forum ook veel meelopers die zeggen dat maxtor niks is voor o.c maar nog nooit een maxtor gehad hebben,roepen alleen maar wat omdat ze dat gelezen hebben.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

was er niet iets speciaals met de multiplier voor 233 jes...probeer je multiplier eens op 1,5 te zetten en bus op 66 , waarschijnlijk boot ie dan wel weer op 3,5 * 66 en werkt alles gewoon.

• Koen_R
Ik zal dat van die multiplier nog een keer proberen maar dat zal wel niet helpen aangezien ik zo'n beetje alle mogelijkheden al gehad heb.

Trouwens voor alle Maxtor haters: Die Maxtor die ik nu heb is de beste schijf die ik ooit gehad heb. (Maar echt veel hardeschijven heb ik nooit gehad: 40MB seagate die meer kabaal maakt als schiphol, 120MB quantum die al heel wat minder kabaal maakte, 3.2GB seagate die weer vrij veel kabaal maakte, 10.2GB maxtor die (ondanks hogere toerental) veel minder kabaal maakt en 10 keer sneller is als de rest)

• Zwaluw
ik snap zelf ook geen zak meer van al die HD's, iedereen heeft andere meningen. Een goede test kan geen kwaad! (incl o/c mogenlijkheden)
Pagina: 1