[Server2003] VPN over GPRS time out

Pagina: 1
Acties:

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 21:57
Ons netwerk bestaat uit Windows 2000 server systemen die remote administration als Terminal Service draaien. We hebben ook een drietal Windows 2003 Ent servers waar onze gebruikers op inloggen (application mode) via Thin Clients. Het is mogelijk om via VPN naar al deze servers te verbinden. Nu zit er een collega in Italie, en als hij een VPN verbinding over GPRS wilt maken naar een van de 2000 servers gaat dit goed. Alleen op het moment dat hij een verbinding probeert te maken naar een 2003 server, dan krijgt hij een time out. Deze collega heeft trouwens wel Administrative rights. Ik heb al zitten kijken in de policy e.d. maar mijn inziens staat dit goed. Kan ook haast niet anders, want in Nederland kan er wel een VPN verbinding gemaakt worden. Iemand bekent met dit probleem, of ervaring met VPN over GPRS in het buitenland? :)

HODL

Verwijderd

Ik heb zelf soortgelijke problemen, maar dan ook met GPRS in het binnenland.
Welke security negotiation protocollen heb je aan staan op de VPN verbinding?

Bij mij alleen MS-CHAP V2, en een kleine test leerde me dat het instellen van PAP of CHAP een oplossing bood. Ik heb dit niet uitgebreid kunnen testen dus ik kan niet met zekerheid zeggen of dit een goed werkende oplossing is.

• Ralphie
Ikzelf heb VPN over GPRS in Nederland helemaal nog niet aan de praat gekregen. Die collega kan het wel vanuit Italie. Ik zal nog even naar de security negotiation kijken.

HODL

Verwijderd

Ik heb het via CSD overigens ook nog niet aan de praat gekregen. Het lijkt net alsof er voor MS-CHAP V2 een minimale snelheid nodig is.

CSD: 9600 bps
GPRS: 28000 bps up, 9600 bps down

Misschien is 9600 bps simpelweg te weinig.

Als hij inbelt over een analoge telefoonlijn? Kan hij dan wel verbinden? (ik iig wel)

• Ralphie
Yep. Als ik in Nederland vanaf een ADSL of ISDN verbinding een VPN maak, dan kan ik gewoon inloggen op de 2003 servers. Ik heb al gevraagd of hij een gedetailleerde foutmelding kan mailen.

HODL