Toon posts:

[C++] mysql.h linker error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo...

Mijn vorige vraag hier kreeg een slotje, ik probeer nu dus wat duidelijker te zijn. Ik probeer met Borland C++ Builder 6 een MySQL database aan te spreken. Ik heb natuurlijk al een en het ander uitgezocht en de MySQL API gedownload van mysql.com. Vervolgens heb ik de library file (libmysql.lib) toegevoegd aan m'n project en daarna het volgende stukje testcode geschreven:

#include <windows.h>
#include <mysql.h>

void main() {
MYSQL *conn;
conn = mysql_init(NULL);
}

Bij de laatste regel krijg ik een linker error, die verwijst naar UNIT1.OBJ. Iemand enig idee wat hier aan te doen is?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 11:07 ]

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:33
Is die MySQL lib wel in een formaat wat BCC snapt ?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

een linker error, die verwijst naar C0x32.OBJ
Misschien moet je een error invullen op google, en een link volgen om een oplossing te vinden, misschien als we een volledige error van je zouden krijgen zouden we misschien een oplossing kunnen geven.

Zonder exacte foutmelding is er weinig van te zeggen. "Een linker error" kunnen over de 100 verschillende fouten zijn. Zullen we ze allemaal even doornemen? :+

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb inderdaad even gezocht, en die fout heb ik al op kunnen lossen. Nu krijg ik weer een andere linker error, die verwijst naar UNIT1.OBJ. Er zijn meer mensen met dit probleem, maar nergens word een duidelijk antwoord gegeven. Die MySQL.lib komt van de mysql.com en werkt als het goed is met borland c++ 6

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

De linker error zal ongeveer zijn dat "UNIT1.OBJ refers function _mysql_init which could not be found in any external libs", dank je voor het integraal posten. Als je nu even rechtsklikt op je project, op "Add" klikt, de file filter op "Libraries (*.lib)" zet en dubbelklikt op MySQL.lib zal het verbazend snel opgelost zijn.

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
" Vervolgens heb ik de library file (libmysql.lib) toegevoegd aan m'n project"

dat had ik dus al gedaan....

Verwijderd

Topicstarter
maar inderdaar curry684, das wel precies de linker error die ik krijg... nog andere ideeen?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

D'r staat hier toch echt dat je de 'mysqlclient' lib moet meelinken voor de MySQL C API....

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
nou die kan ik al helemaal nergens vinden.... :'(
Pagina: 1