Geen ping bij Speedtest

Pagina: 1
Acties:

• STN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik heb sinds een week erg rare problemen met mn internet verbinding. (Casema Premium, in beverwijk) Hij verbreekt vaak de verbinding en ik krijg met een verbindingstest van Speedtest geen ping. helemaal niks. Ik heb een uur gewacht.
Ik heb het met verschillende machines geprobeerd.

Wat kan dat betekenen?

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 23:16

w0w

eh dat je achter een router zit? dat casema niet heel goed is? dat je firewall aanstaat?

<span style="color: blue">Check je mail even :) </span>

[ Voor 35% gewijzigd door w0w op 22-09-2003 12:27 ]

• STN
eh nee, eh nee, eh ja maar ik kon vorige week wel pingen. Zit nu op mn werk waar we zelfde verbinding hebben en waar ook firewall aan staat en ik wel kan pingen.

By the way je geeft echt super goede info :(

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 23:34

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Heb je een router? Heb je die al eens gereset? Werkt DNS, of ping je op IP-adres?
Oftewel geef eens wat meer info!
Yojordi is in de war met de verbindingentest, die kan niet met een router (zonder aanpassingen), maar om hem dan meteen aftezeiken........

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

yojordi schreef op 22 September 2003 @ 10:59:
eh dat je achter een router zit? dat casema gewoonweg compleet bagger is? dat je firewall aanstaat?
Je meote de boel niet afzeiken als je niet weet waarover je praat

Verwijderd

STN schreef op 22 September 2003 @ 11:10:
eh nee, eh nee, eh ja maar ik kon vorige week wel pingen. Zit nu op mn werk waar we zelfde verbinding hebben en waar ook firewall aan staat en ik wel kan pingen.

By the way je geeft echt super goede info :(
Hij probeert je tenminste te helpen

• STN
maar je moet niet casema afkraken voor iemand anders. Ik heb al jaren fijn internet bij casema. Ik denk ook dat het probleem bij mij ligt. Ik kan alleen niet vinden wat het is.

Ik heb geen hardware router, maar werk achter een server die mijn internet verbinding deelt en wordt daarna verder gedeelt met een switch.

Ik kan zelf pingen naar een site maar met die speedtest wordt er van andere computer naar jou compute gepingt en dat werkt dus niet.

De andere tests zijn wel goed: 106 kb per sec download, 19 kb per sec upload, 517 Conn/min, alleen die png is raar.

Ik wordt dus ook te vaak de afgelope week verbroken. kan dan pas na een kwartier weer verbinding maken. Wat wel normaal is omdat je nooit bij casema meteen weer verbinding kan maken als je er plotseling wordt afgegooid.

• w0w

w0w

By the way je geeft echt super goede info
Als mijn post zo was overgekomen, was dat zeer zeker niet de bedoeling, ik vond eigenlijk juist dat jij een beetje weinig info gaf; je zei niet of je achter een router zat, je zei niet dat je vorige week wel kon pingen, je zei niet dat je wel een firewall aan had staan, je zei ook niet dat het op je werk wel kon met een firewall aan.
quote:

yojordi schreef op 22 September 2003 @ 10:59:
een verhaal
-----------------------------------------------------------
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt)
maar je moet niet casema afkraken voor iemand anders. Ik heb al jaren fijn internet bij casema. Ik denk ook dat het probleem bij mij ligt. Ik kan alleen niet vinden wat het is.
Ik zit zelf ook al 5 jaar bij casema (bij gebrek aan beter), en ik vind de service ronduit belachelijk, je zit _altijd_ minimaal 30 min te wachten aan de helpdesk. Laatst waren we van Premium naar Power overgeschakelt, maar toen hadde ze ons een basic abbo gegeven. (nu dus lekker met 35kb/s downen :( ), toen we dus hadden gebelt zou het wel een maand duren voordat ze het zoude hebben gefixt. Verder heeft casema bij ons ook vrijveel storingen, dus vandaar dat ik niet uitermate positief ben.
Yojordi is in de war met de verbindingentest, die kan niet met een router (zonder aanpassingen), maar om hem dan meteen aftezeiken........
Ik wist inderdaad niet dat het over een verbindingtest ( :? ) ging, op de site van speedtest staan maar 4 test, upload download, conn/min, en dus die ping test. aangezien de topictitel was; geen ping bij speedtest, ging ik er vanuit dat de TS de ping test niet kon uitvoeren. daarom wou ik serieus alleen maar helpen en echt geen ruzie schoppen/onaardig zijn

[ Voor 23% gewijzigd door w0w op 22-09-2003 12:26 ]

• STN
ok sorry voor de miscommunicatie :P

Nu nog mijn probleem oplossen. EN de helpdesk van casema stinkt idd big time. Net nog gebeld en kan gewoon niemand aande telefoon krijgen, krijg alleen een storing melding.

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 11:17:
[...]

Goh, weet jij het wel? :X Hij probeerde juist te helpen, maar ja... :Z

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• w0w

w0w

ok sorry voor de miscommunicatie

Nu nog mijn probleem oplossen. EN de helpdesk van casema stinkt idd big time. Net nog gebeld en kan gewoon niemand aande telefoon krijgen, krijg alleen een storing melding.
Als je na die storingmelding nog even 1 minuutje blijft wachten (serieus!) dan krijg je te horen dat er nog 200 wachtende voor je zijn, als je dan wacht krijg je wel gewoon een medewerker aan de foon. Ik dacht eerst ook dat ik gewoon niemand aan de foon kon krijgen, maar je moet dus gewoon even wachten :P (zouden ze dit doen omdat ze misschien neit zo graag telefonisch willen helpen :? )

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03-2025
Muah ik kon eerst ook niet pingen @ zelfde abbo.. maar na een format deed ie het opeens wel, beetje vaag maarja.. nu heb ik een router enzo en kan niet meer pingah ;)

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Pagina: 1