Toon posts:

[Exchange 5.5] .exe bestanden blocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geprobeerd te zoeken op google en op got, maar nuttige topics vind ik niet over hoe ik bepaalde bestanden in mail attachments kan blocken.

iemand een link of url naar een guide hiervoor of uitleg?

bij voorbaat dank ... _/-\o_

Verwijderd

volgens mij moet je het in outlook blokkeren en niet op de server, als je outlook update blokt hij de exe's.

helaas hebben mijn gebruikers al een mannier gevonden om het te omzeilen, ze embedden in een word document de .exe, dan komt hij er zo doorheen (en als er een wachtwoord op het .doc staat komt hij zelfs door de virusscanner heen)

Verwijderd

Topicstarter
dus server side dit oplossen is gewoon onmogelijk?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

mutsje

Certified Prutser

Exchange5.5 zelf heeft geen solution om exe files en dergelijke te blocken. Wel kun je bij bijvoorbeeld Antigen van Sybari Deze kan afhankelijk van licentie type tot max met 6 scanengines uitgerust worden en je kunt op *.exe, *.vbs etc blocken. Ook kun je een disclaimer boodschap invoegen en spamcontrol.

Maar nogmaals Exchange5.5 zelf kent deze optie niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 11:02:
dus server side dit oplossen is gewoon onmogelijk?
Tuurlijk niet maar dan moet je wel wat tools gebruiken, ga eens bij GFI en andere leveranciers van filters kijken.

Verwijderd

Ik heb een Exchange server 5.5 draaien, m.b.v. groupshield kun je heel simpel bijlage's met een bepaalde extensies blokkeren. De gebruiker krijgt dan de e-mail met een txt bijlage waarin je een uitleg geeft waarom deze attachement is verwijderd.
Zie ook: http://www.networkassocia.../email/gs_exchange5-5.htm

Verwijderd

Topicstarter
bedankt heren...
jullie helpen me weer eens aardig verder
Pagina: 1