Plextor Ultraplex 40x spint niet meer.

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Stomverbaasd kijk ik op naar mijn cd speler, 1 van de besten met scsi aansluiting en goede leeskwaliteiten, die opeens niet meer goed cd's wil lezen.

Na openmaken en even zonder behuizing aansluiten kom ik tot ontdekking dat spinmotor niet meer draait. De lenskop beweegt wel heen en weer.

Zou het kunnen dat spinmotor defect is (is toch borstelloze motor?) of dat sturings IC vooral defect is? Maar de sturings-ic wordt min of meer gekoeld en tegen onderkant metalen behuizing aangedrukt. Kan dus niet zo snel stuk gaan.

Ik neem aan dat spinmotor niet makkelijk te vervangen is? Heb je wel es je Ultraplex speler gerepareerd toen ie niet meer werkt?

Mijn speler draait sinds 2000, dus heeft 3 jaar lang gewerkt. De laatste tijd heeft ie erg veel gedraaid.
Hoe lang draait jouw speler voordat ie begeeft?

Verwijderd

Hangt er van af, wat je onder begeven verstaat. Heb mijn ultraplex40 vervangen omdat ie erg slecht ging lezen en niet omdat echt niks meer deed.
Als je dus nog motortje zoekt........

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:11
Hoe lang draait jouw speler voordat ie begeeft?
hangt er vanaf hoe vaak mijn zusje tegen de cd-rom speler aanhengst.

nee. gemiddeld zon 2 jaar bij mij. de enige oude cd-rom speler die het nog doet na al die jaren is mijn eerste dual speed cd-rom speler. lijkt erop dat hoe nieuwer de cd-rom speler hoe minder aantal jaren ie meegaat. heb al 6 jaar een cd-rom speler. heb er al 3 weggegooit.

moet er even bijzeggen dat mijn cd-rom speler zeer intensief gebruikt wordt.

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:53
Een maat van mij had zo'n copy box, een los kastje met voeding waar zo'n plextor en een plextor brander in zit. Echter hij heeft 3 van die lezers versleten. Ze gingen vrij snel kapot. Ook de nieuwste die ie had en maar weinig heeft gebruikt is na een jaar kapot gegaan.
(weinig = 2 kopietjes per week)

Verwijderd

Hmm dus ik ben niet de enige, nadat ik laatst mijn kast weer eens een keer had opengemaakt om er een nieuw moederbord in te plaatsen heeft m'n Plex t ook begeven. Daarvoor deed ie t al niet al te best meer, maar het van z'n plaats halen schijnt t echt gedaan te hebben (overigens apparatuur op de scsi kaar werkt nog wel i.c.m. die nieuwe mobo)... :(

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Mijn Plextor heeft al geruime tijd (half jaar geleden ongeveer) leesproblemen. Wat voorheen in 1 ruk kan lezen (on the fly copy gaat bijvoorbeeld goed) maar later loopt buffer van mijn brander toch nog leeg ondanks 12x speed. (Bij 8x speed gaat het nog wel goed)
Ook bij oppervlaktescannen met CdSpeed van Nero krijg ik soms zomaar gele plekken op. Nog een keer scannen zijn ze ineens weg, en soms gele plekken op totaal andere plekken.

Gelukkig lopen er nog wat mensen rond die werkende plextor verkopen. Heb eentje gevonden en die koop ik dus maar om mijne te vervangen.

Maar aangezien ze niet meer worden gemaakt (vooral scsi versie is niet zo in trek omdat het duur is) en wat nog te koop is , is heel duur met ruim 100 Euro...
Pagina: 1