pc start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 08:00

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Topicstarter
Gisteren op een gemiddeld warme dag sloeg mijn pc plotsklaps vast. Boven in het beelt kwamen allemaal groene streepjes te staan en echt helemaal niks deed het meer. Dus ik reset, maar het scherm gaat niet meer uit. Nou zou kunnen dat hij iets te warm is. Dus na een uur zet ik hem weer aan. Alles begint te draaien(ventilator's HD's) maar ik krijg weer geen beeld. Dat was vanmorgen ook nog dus er is iets kappot. Ik weet alleen niet wat. Mijn vraag is of er iemand weet hoe ik er nu achter kan komen wat er kappot is. De volgende zaken heb ik zelf al gechecked:
Alle kaarten zitten goed vast, geen losse bekabeling, niks dat rookt of extreem heet wordt, en alle ventilators draaien.

Het gaat om een pc met de volgende configuratie:

Soltek SL-75RV
AMD Athlon XP 2600+
512 DDR Ram
Geforce 4 4200 128 Mb Ram
Silicon 0680 RAID Controller
2 x 40 gig HD's (RAID 0)
Realtek netwerkkaart met zo'n standdaard chip.

Er zit nog garantie op, dus als het goed is kan ik gewoon dat opsturen wat kappot is. Heeft iemand een tip voor mij waar te beginnen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hiermee: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen :)
Dat topic had je overigens kunnen vinden via de FAQ en het beleid van dit subforum ..

Aandachtspunten: voeding, mobo en CPU :)

[ Voor 25% gewijzigd door BalusC op 22-09-2003 10:26 ]

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
BalusC schreef op 22 September 2003 @ 10:21:
Hiermee: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen :)
Dat topic had je overigens kunnen vinden via de FAQ en het beleid van dit subforum ..

Aandachtspunten: voeding, mobo en CPU :)
Ok, dat heb ik dus gedaan. Ik kan helaas niet alles uitproberen, maar ik kan wel vertellen dat mijn CPU meestal bij stress tegen de 60 graden aanzat. Helaas kan ik verder weinig controleren omdat ik geen beeld krijg, ik zal wel effe kijken of ik andere video kaart kan proberen.

Verwijderd

Mwa zou je pc gewoon ff naar het bedrijf sturen waar jij hem gekocht hebt..
Bij dit soort vage storingen runnen ze dan meestal Quicktech.. En steken ze de RST kaart in je pc..
Zo weet je binnen een paar uur wat er loos is !!

Zoals in de vorige replay beschreven staat : Aandachtspunten: voeding, mobo en CPU ..
Wou dr ff aan toevoegen dat je ff je 512 DDR in een ander slot moet steken..
Als je pc dan wel weer normaal beeld geeft en voor de rest geen kuren vertoond.. Dan heeft het dus aan je mainboard gelegen :)

hf

Verwijderd

60 graden voor een amd is niet zo heel warm hoor kan 85 hebben

Verwijderd

60 graden stessed maakt niet zo veel uit..een amd kan rond de 80 komen dus daar is niets mis mee ook al hou ik hem rond de 45 :D

maar probeer eens een PCI videokaartje erin te rammen...

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
monitor ging niet meer uit bedoel je ??

probeer een andere monitor of een andere video kaart bijvoorbeeld 1 die je nog thuis heb of uit een andere pc van een vriend van je of een pc die je nog thuis hebt staan

Verwijderd

Tip: Luister naar wat je pc te zeggen heeft.
(Het is dan wel handig om een pc speaker aangesloten te hebben)
Verwijder alles en bouw langzaam aan weer op. (zo kan je horen wat ie wil)

Groetjes

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Ik weet dat 60 graden inderdaad niet zo veel is.
Ik heb net het geheugen inderdaad al ine en andere bank geprobeerd, maar dat haalde ook niks uit.
Bios leegmaken heeft ook niet tot resultaat geleid. Ik heb mijn PC speaker aangesloten, maar hij zwijgt als het graf. (ook toen ik video kaart er had uitgetrokken)
En de monitor ging niet in eens uit of bleef niet aan, de monitor gaat helemaal niet meer aan tijdens opstarten. dat is vervelende, ik krijg geen bios scherm te zien, zelfs niet van de video kaart. Ik zal straks effe kijken of ik een andere video kaart kan proberen.

Verwijderd

\0/ 85 graden voor een AMD XP is dus echt NIET oke..

Hele fuckin socket smelt er dan bij weg : )

Als je ook alle problemen telt hier op het forum met een AMD en die vergelijkt met de problemen die je met een INTEL mee maakt.. Kom je tot de conslusie NOOIT MEER EEN AMD KOPEN !!!!!!

AMD is een en al ellende.. Het begint al bij het inbouwen waarbij je dat ding al bijna door midden breekt om de koeler erop te plaatsen :(

Voor de rest is ie niet stabiel en wordt het veel te warm :(
En dan kunnen ze allemaal wel heel leuk roepen bij al die pro reviews over een AMD processor dat het sneller is dan een INTEL.. Maar je vindt nergens een bedrijf die op AMD proccesoren draaien.. Tis 1 en al INTEL omdat het zo'n stabiele factor is !

/me is zn ei kwijt :>

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-08 20:35

evaarties

Powerball @ 12.582

Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 10:58:

Als je ook alle problemen telt hier op het forum met een AMD en die vergelijkt met de problemen die je met een INTEL mee maakt.. Kom je tot de conslusie NOOIT MEER EEN AMD KOPEN !!!!!!

AMD is een en al ellende.. Het begint al bij het inbouwen waarbij je dat ding al bijna door midden breekt om de koeler erop te plaatsen :(

En dan kunnen ze allemaal wel heel leuk roepen bij al die pro reviews over een AMD processor dat het sneller is dan een INTEL.. Maar je vindt nergens een bedrijf die op AMD proccesoren draaien.. Tis 1 en al INTEL omdat het zo'n stabiele factor is !

Ok, op het punt van inbouwen moet ik je gelijk geven (deze zomer mijn 1e AMD systeem met 3000+ gebouwd, bijna me mobo kapot.. iig me hand opengehaald. Klote koeler).

Maar voor de rest ben ik zeer tevreden! Zeker kwa prijs.

De volgende keer neem ik ook wel weer een AMD (ok, ik bekijk dan wel eerst de technische kant van Intel en AMD), maar laat hem door de winkel op het mobo zetten.. dat doe ik nooit meer zelf.. te risicovol.

* Je zou toch verwachten dat die koelers er tegenwoordig makkelijker opgaan... *

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kipppie: je mag wel wat genuanceerder reageren :/
Lees de algemene GoT-policy eens rustig door :)

Verwijderd

De socket kan makkelijk temperaturen van 100 graden en meer weerstaan. Dat het hele forum vol staat met vragen over AMD's zal ermee te maken hebben dat de Tweakers over het algemeen voor dit merk kiezen. Intel is bij hen toch minder populair!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:11

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 22 september 2003 @ 11:58:
De socket kan makkelijk temperaturen van 100 graden en meer weerstaan. Dat het hele forum vol staat met vragen over AMD's zal ermee te maken hebben dat de Tweakers over het algemeen voor dit merk kiezen. Intel is bij hen toch minder populair!
Dat Intel minder populair is valt reuze mee, zeker omdat de P4 zo lekker overklokt is de P4 uiteindelijk toch erg populair geworden onder de tweakers.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-08 19:33
Ik ben het met kipppie eens. Hij heeft gelijk over AMD. Hoorde eerder ook iedereen roepen dat AMD zoveel goedkoper was, maar dat blijkt ook wel weer mee te vallen. Neej jongens voor mij only Intel. die leveren er tenminste een goede koeler bij, en die is ideaal te monteren. Bij mij komt AMD er niet in!

(zo ook ff me ei kwijt)

Verwijderd

remove hele rits reply's aub vanaf die kip. domme opmerkingen dragen niet bij aan de oplossing van het probleem.

Verwijderd

nou vraag me af hoe je een socket met processor bijna laat doorbreken,
ben je wel heel onhandig bezig. een beetje tweaker krijgt alles over al op :)

heb al zon 10 amds gebouwd op verschillende moerderborden. asus, gigabyte en msi
en alles ging perfect. snap niet dat het zo moeilijk is. Ook met grotere koelers zoals
volcano.

amd is populair omdat ze een goede kwaliteit prijs verhouding hebben en redelijk tot
zeer goed over te klokken zijn. (ligt wel aan bouwdatum)

heb ook wel pentiums gebouwd, deze gaan ook altijd gemakkelijk. moet toch wel zeggen
dat de standaard koeler van de amd niet zo super is. toch amd is erg goed naar mijn weten 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 12:10 ]

Verwijderd

oo mijn god sparx

Verwijderd

als je het inbouwen van een AMD+cooler vergelijkt met een Intel.. Is het inbouwen van een INTEL tog stukken makkelijker.. Geen gekut met een schroevendraaier..Tis gewoon: "klik klak " klaar.. Bij een AMD moet je eerst met je volle gewicht op die cooler gaan hangen voordat je em dr goed op hebt.. :<

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-08 19:33
Steunt nog steeds Kipppie. Heb al 2 moederborden naar de kutgeholpen door zo'n kut AMD kooler, moest net op ut lipje gaan hangen met schroevendraaiers hamers en boren, schiet je net uit, klets zo ut moederbord naar de kut. en idd Intel is klik, klak, klaar. Nog nooit problemen gehad met Intel!

Verwijderd

idd electro.. Ik werk atm bij een computer bedrijf.. En 9 van de 10 storingen betreft een AMD ! En heb zelf idd ook al een aantal mainboards zien sterven tijdens het inbouwen van een AMD :/

Voor mij geen amd meer..

• frankjanse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05-2022
sjongejonge zeg, die kerel zn PC doet het niet meer, ga daar eens iets nuttigs over zeggen. Denk je dat hij geinteresseerd is in hoeveel problemen jij ondervindt bij het inbouwen van AMD processoren kippie? :|

Verwijderd

euhm nej meneer frankjanse.. Ik post 1 reply en direct reageren dr 20 mensen ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 12:38:
euhm nej meneer frankjanse.. Ik post 1 reply en direct reageren dr 20 mensen ?
En heb hem bovendien de oplossing al gegeven.. ( aangezien hij nog garantie heeft op zn pc )

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 12:08
Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 10:58:

Sorry,dit vind ik nou echt weer zo'n amd vs intel discussie/flame.Er zijn legio mensen die een amd hebben en die geen problemen hebben.En als er dan al problemen zijn dan is het meestal een eigen fout.ook ik heb dat gehad,ik heb een 2200+ laten doorbranden (geen koelpasta gebruikt na het herplaatsen van een cooler |:( ).Ik heb nu dus een xp 2400+ en die wordt max 45 graden met aircooling (en dan staat cooler in laagste stand).En over stabiliteit:mijn pc staat nu al 10 weken 24 h per dag aan zonder enige crash of andere problemen.De enige reboots die ik doe zijn reboots om f alles "schoon" te maken om f zorgeloos te gamen.Dus ook stabiliteits problemen zijn vaak problemen die je zelf veroorzaakt.
Ik heb naast deze pc nog een pc met een p3 erin.dus ik kan goed inzien waar ik over praat.En ookal post ik hier niet veel,ik heb er genoeg verstand van om in elk geval mijn pc draaiende te houden.

edit was om taalfouten weg te halen

[ Voor 3% gewijzigd door Corona op 22-09-2003 12:49 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het topic is helaas bij voorbaat verpest :/ Dicht.

Kipppie: jij krijgt een mailtje.
Topicstarter: start maar een nieuw topic met daarin uiteraard vermeld de huidige voortgang en de resultaten van de troubleshooter :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.