Toon posts:

Posten van javascriptcode

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een editor voor PHP bestanden. Nu wil ik de inhoud van een textarea posten naar een pagina (waar de code die in de textarea staat wordt opgeslagen) als er op de knop "opslaan" wordt gedrukt.
Dit lukt allemaal prima. Maar nu komt het:

Zodra de textarea javascript bevat wordt er niet meer gepost (in de pagina waar naartoe gepost wordt, wordt aangegeven dat er een post is gedaan). Het lijkt er dus op dat HTML / POST zich verslikt in javascript code.

Weet iemand hoe dit op te lossen valt?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

Het lijkt me toch dat er in je verwerkende pagina iets fout gaat; in principe zou het niet uit mogen maken wat je invoert in een textarea.

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Zodra ik op post click zie je een reload... Dit doet ie bij alle pagina's behalve bij de pagina's die ie niet slikt (ben er inmiddels achter dat het niet aan de javascript tags ligt, waaraan wel weet ik niet). Bij niet werkende content, wordt er geheel GEEN post uitgevoerd.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

weet je zeker dat je een method="post" in je formulier hebt staan?
Post anders eens een stukje code...

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Crisp: Ja dat heb ik... Zoals ik al zei werkt het posten wel alleen niet bij alle inhoud

Ben nu achter de oorzaak van het postprobleem: Bij te grootte bestanden (als de inhoud van de textarea dus te veel is) wordt de post niet uitgevoerd. Kleine bestanden is dus geen probleem (<20 regels), grotere bestanden (100> regels) wordt de post dus niet uitgevoerd.

Zit er een maximale grootte aan een postheader?

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Jah maar dat is echt 64 kb ofzo. ik heb hier complete linux manuals gepost zien worden in een textarea. dus er is nog wat anders mis bij je.

weet je zeker dat je niet stiekum method=get doet?

Stop uploading passwords to Github!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:40

Pelle

🚴‍♂️

In principe niet.. zet het enctype van je form-tag eens op multipart/form-data en probeer het dan nog eens?

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd... helpt niets... Heb het nu zelfs getest met een plaintext document (.txt) met heel veel tekst... het ligt dus ook niet aan de inhoud van de document.

Verwijderd

Topicstarter
Had inderdaad wel stiekem een GET gedaan :)... met POST werkt nu alles wel (wel het een en het ander aangepast in de ontvangstscript (PHP). Maareh... zit er aan een GET wel een grootte limiet?

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 17:50

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik geloof dat een URL maar 255 karakters lang mag zijn (officieel), vandaar dat hij zich misschien verslikt?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het volgens mij niet... heb wel een URL's gezien die groter zijn (check hotmail login bijvoorbeeld). Maar er is wel een grootte limiet volgens mij.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 10:58:
Dat is het volgens mij niet... heb wel een URL's gezien die groter zijn (check hotmail login bijvoorbeeld). Maar er is wel een grootte limiet volgens mij.
2048 karakters als ik het goed onthouden heb.. :-)

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
Weer wat geleerd ;)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Hangt af van de browser. IE 4 ofzo kon maar 256 tekens, nieuwere browsers is het limiet vrij groot.

Als je boven 256 tekens uitkomt moet je je iig al afvragen of je wel verstandig bezig bent met een GET :)
Pagina: 1