2e HD start steeds verschillend op

Pagina: 1
Acties:

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:46

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Het probleem is als volgt:
Als ik mijn PC opstart dan is mijn 2e harde schijf OF D OF F. Das dus erg vervelend. de ene keer start ie dus op als D en na bijv. een resart is ie F. Op zich geen probleem, maar hij schakeld dus de DMA weer uit als ie als F opstart.
Ik heb de volgende devices:
Quantum Fireball plus LM 20GB = C:
Maxtor 7200 20GB = D: of F:
Plextor SCSI 12/4/32 =E: of D:
Ultraplex 40X SCSI = F: of E:
ASUS 8X DVD = G:

Wat kan de oorzaak zijn van mijn probleem?

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:46
Erg vreemd... welk OS gebruik je?

Tip: geef je CD- en DVD-spelers een hogere drive-letter (bijv. L:, M: en N: of P:, Q: en R:). Dit kun je in alle Windows-versies heel makkelijk instellen en het is handig als je er ooit een extra harde schijf bijplaatst, dan veranderen de letters van je CD- en DVD-spelers tenminste niet.

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Ik gebruik Win98 SE.
ik zal dat eens proberen. Tis inderdaad erg vreemd ja.

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:39

WarPuppy

Electronic Technology

Hmmz vaag !
Probeer eens via Configuratiescherm/Systeem/Apparaatbeheer

Daar naar de vaste schijf(en) te gaan, daar eigenschappen van, 1e tabblad, kan je geloof ik de driveletter aangeven, doe dit bij elke hd/cdrom

• Bart-01
  • Laatst online: 21-08 19:00
Het probleem is dat de ene keer de hd wel en de andere keer niet gezien wordt in je bios. Als de schijf niet gezien wordt in je bios maar wel door windows krijgt die de laatste driveletter. Probeer eens in je bios de autdetectie uit te zetten en geef de schijven vast aan. Als dan de hd wat later start heb je kans dat of je mobo op hem wacht of anders een foutmelding geeft.

Do as I say, don't do as I do.

• Bart-01
Nicap is je probleem inmiddels opgelost ?.

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Tis tot nu toe opgelost. Ik heb de raad van Mr. Magic opgevolgt en de cd-drives M, N en O genoemd. En dat de HD niet word gezien bij het opstraten en dan de laatste driveletter krijgt lijkt me vreemd. Want de Asus DVD is namelijk altijd G:. De D: komt dus altijd net voor(wat logich is) of net na de SCSI devices.
Ik heb de PC inmiddels 3 keer opgestart en tot nu toe is ie D: gebleven. Nu hopen dat ie dat blijft.
In iedergeval bedankt voor de reacties.

Nicap

• Bart-01
Zo vreemd van die dvd speler is dat niet want ook dat is een device dat windows eerst moet detecteren en dan de drivers er voor moet laden.

Pagina: 1