[Laptop] Problemen met voeding van Toshiba

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• joennie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08-2025

joennie

Certified SCRUM Professional

Topicstarter
Thuis maak ik gebruik van een (geupgrade versie van een) Toshiba Sattelite 1800-400 (Origineel Celeron 700 ofzo, nu P3-850 en 256 MB (shared) geheugen).
De laatste tijd kreeg ik zowel in Linux (RH 9.0) als in Windows XP (jaja, dual-boot) last van 'flikkeringen' van het beeldscherm. Dit houdt in dat op een één of andere manier de backlite van de TFT (heeft een laptop-tft een backlite :?) ermee uitscheidt en ik dus naar enkele vage contouren op een vrij donker/zwart scherm sta te turen.

Nu heeft de laptop zo'n vaag 'beeldscherm-knopje' om het beeldscherm uit te knikkeren als de klep dicht gaat (scherm naar beneden). Als ik hier een paar keer op ram dan gaat het 'licht' ineens weer aan.....vaag...

Dus: zowel in Windows als in Linux, een OS-probleem is het dus niet.

Verder gekeken: accu?
Het gekke wil nu dat als ik de stroom (adapter) eraf koppel, en dus op de accu verder computer er GEEN problemen zijn. Ik zit dus haast te denken dat het een stroom/accu probleem is.

Mijn vra(a)g(en):
- Waar zou het probleem kunnen liggen
- Is het een 'known error' bij Toshiba (Sattelite 1800-versie)?
- Hoe kan ik het zo goed mogelijk oplossen zonder arm te worden?
- Wie kent het probleem?

Linux aanhanger!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:38

YellowCube

Wait...what?

Een tft heeft een backlite ja.
Kun je niet ergens een andere voeding vandaan trekken om het even te proberen?

Al eens een ander stopcontact geprobeerd (het is ongetwijfeld een domme vraag, maar wie weet)? Voeding zijn weliswaar gestabiliseerd, maar je weet nooit.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:32

JWO

misschien is dat "knopje" wel naar de eeuwige jachtvelden ?

• joennie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08-2025

joennie

Certified SCRUM Professional

Topicstarter
JWO schreef op 22 September 2003 @ 10:30:
misschien is dat "knopje" wel naar de eeuwige jachtvelden ?
Deze kans is natuurlijk niet ondenkbaar (ongeveer 2 jaar oud). Het gekke blijft in ieder geval dat dit niet optreedt als ik de laptop op de accu laat draaien. Als het 'knopje' gaar zou zijn, zou het zowel op de accu als via de adapter moeten gebeuren.

Andere accu: op zich goed plan. maar wat kostat ongeveer?

Linux aanhanger!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:36

MaNdM

1000-dingen-doekje

als je even na kan gaan of een accu uit een satellite pro 6000 in dat ding past dan heb ik er nog 1 liggen voor je, eventueel ook nog de voeding mocht je daar ook nog aan twijfelen. Wat dat kost? geen idee daar hebben we het evt nog wel over dan ;)

To be determined...