Thuis maak ik gebruik van een (geupgrade versie van een) Toshiba Sattelite 1800-400 (Origineel Celeron 700 ofzo, nu P3-850 en 256 MB (shared) geheugen).
De laatste tijd kreeg ik zowel in Linux (RH 9.0) als in Windows XP (jaja, dual-boot) last van 'flikkeringen' van het beeldscherm. Dit houdt in dat op een één of andere manier de backlite van de TFT (heeft een laptop-tft een backlite
) ermee uitscheidt en ik dus naar enkele vage contouren op een vrij donker/zwart scherm sta te turen.
Nu heeft de laptop zo'n vaag 'beeldscherm-knopje' om het beeldscherm uit te knikkeren als de klep dicht gaat (scherm naar beneden). Als ik hier een paar keer op ram dan gaat het 'licht' ineens weer aan.....vaag...
Dus: zowel in Windows als in Linux, een OS-probleem is het dus niet.
Verder gekeken: accu?
Het gekke wil nu dat als ik de stroom (adapter) eraf koppel, en dus op de accu verder computer er GEEN problemen zijn. Ik zit dus haast te denken dat het een stroom/accu probleem is.
Mijn vra(a)g(en):
- Waar zou het probleem kunnen liggen
- Is het een 'known error' bij Toshiba (Sattelite 1800-versie)?
- Hoe kan ik het zo goed mogelijk oplossen zonder arm te worden?
- Wie kent het probleem?
De laatste tijd kreeg ik zowel in Linux (RH 9.0) als in Windows XP (jaja, dual-boot) last van 'flikkeringen' van het beeldscherm. Dit houdt in dat op een één of andere manier de backlite van de TFT (heeft een laptop-tft een backlite
Nu heeft de laptop zo'n vaag 'beeldscherm-knopje' om het beeldscherm uit te knikkeren als de klep dicht gaat (scherm naar beneden). Als ik hier een paar keer op ram dan gaat het 'licht' ineens weer aan.....vaag...
Dus: zowel in Windows als in Linux, een OS-probleem is het dus niet.
Verder gekeken: accu?
Het gekke wil nu dat als ik de stroom (adapter) eraf koppel, en dus op de accu verder computer er GEEN problemen zijn. Ik zit dus haast te denken dat het een stroom/accu probleem is.
Mijn vra(a)g(en):
- Waar zou het probleem kunnen liggen
- Is het een 'known error' bij Toshiba (Sattelite 1800-versie)?
- Hoe kan ik het zo goed mogelijk oplossen zonder arm te worden?
- Wie kent het probleem?
Linux aanhanger!