[NT4] Ntbackup-log: wat betekent <A>?

Pagina: 1
Acties:

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Sinds kort staat een gedeelte van mijn data niet meer op een NT4 Svr-fileserver maar op FreeBSD met Samba. Vanaf een NT-machine maak ik een backup met Ntbackup.

Op de Samba-server staan twee shares met data. Nu zie ik onder files uit de ene share in de logfile van Ntbackup overal <A> achter staan, en op de andere share niet. Toen de data op de NT-server stond, stond er ook geen <A> in de logfiles.

Voorbeeld share 1:
code:
1
Bedrijfstakstudie bij... <A>                342016      6/7/01     3:45 PM

Voorbeeld share 2:
code:
1
Iinhoudsopgave dubo n...                     33792     5/21/02    12:06 PM

Het commando voor de backup van de twee shares wordt in één regel gegeven:
(De ene share wordt aan volume S: gemapt en de andere share aan volume Z:. Deze laat ik eerst deleten met if exist <volnaam>: net use <volnaam>: /del.
code:
1
ntbackup backup s:\ z:\ /d "Backup samba" /b /hc:on /t copy /l "P:\fullbackup%d%.log"

Op het hele internet, en ook in de help en documentatie van NTBACKUP en Windows NT 4.0 Server kan ik niet vinden wat die <A> betekent. De backup gaat overigens gewoon goed en is met goed gevolg getest.

Windows NT 4.0 Server SP6a met alle denkbare patches en updates. Deze machine is tevens PDC. De andere machine draait FreeBSD 5.1 met Samba.

Wat betekent die <A> in mijn logfiles?

[ Voor 13% gewijzigd door CmdrKeen op 22-09-2003 09:26 ]

Bloed, zweet & koffie

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

<A> was in dos Archive = Archiveren = Maak back-up

Dus bestand is gewijzigd en dient geback-upped te worden :)

[ Voor 55% gewijzigd door Illegal_Alien op 22-09-2003 09:50 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Lijkt me inderdaad een Archive-flag.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Het gaat op share 1 om 20GB aan data voor 30 users, voornamelijk Word-documenten en dat soort grappen. Per dag worden er ongeveer 150 documenten geopend en/of aangepast. De andere share zijn de home-directories: ongeveer 15GB voor dezelfde 30 gebruikers. Per dag worden er hier ongeveer 50 documenten geopend en/of aangepast.

Toch staat achter elk bestand op share 1 <A> en staat het achter geen enkel bestand op share 2.

Als ik de properties van de bestanden bekijk, zie ik zowel op share 1 als share 2 bestanden die wel de A-flag hebben en bestanden die die niet hebben, bovendien doe ik een copy en niet een backup. Een copy met NTBACKUP verandert de archive-attribute van de file niet.

Het lijkt me daarom sterk dat het een archive-flag is.

Begrijp me niet verkeerd: ik stel het zeker op prijs dat jullie een antwoord posten, maar volgens mij is het toch echt iets anders.

Bloed, zweet & koffie