Sinds kort staat een gedeelte van mijn data niet meer op een NT4 Svr-fileserver maar op FreeBSD met Samba. Vanaf een NT-machine maak ik een backup met Ntbackup.
Op de Samba-server staan twee shares met data. Nu zie ik onder files uit de ene share in de logfile van Ntbackup overal <A> achter staan, en op de andere share niet. Toen de data op de NT-server stond, stond er ook geen <A> in de logfiles.
Voorbeeld share 1:
Voorbeeld share 2:
Het commando voor de backup van de twee shares wordt in één regel gegeven:
(De ene share wordt aan volume S: gemapt en de andere share aan volume Z:. Deze laat ik eerst deleten met if exist <volnaam>: net use <volnaam>: /del.
Op het hele internet, en ook in de help en documentatie van NTBACKUP en Windows NT 4.0 Server kan ik niet vinden wat die <A> betekent. De backup gaat overigens gewoon goed en is met goed gevolg getest.
Windows NT 4.0 Server SP6a met alle denkbare patches en updates. Deze machine is tevens PDC. De andere machine draait FreeBSD 5.1 met Samba.
Wat betekent die <A> in mijn logfiles?
Op de Samba-server staan twee shares met data. Nu zie ik onder files uit de ene share in de logfile van Ntbackup overal <A> achter staan, en op de andere share niet. Toen de data op de NT-server stond, stond er ook geen <A> in de logfiles.
Voorbeeld share 1:
code:
1
| Bedrijfstakstudie bij... <A> 342016 6/7/01 3:45 PM |
Voorbeeld share 2:
code:
1
| Iinhoudsopgave dubo n... 33792 5/21/02 12:06 PM |
Het commando voor de backup van de twee shares wordt in één regel gegeven:
(De ene share wordt aan volume S: gemapt en de andere share aan volume Z:. Deze laat ik eerst deleten met if exist <volnaam>: net use <volnaam>: /del.
code:
1
| ntbackup backup s:\ z:\ /d "Backup samba" /b /hc:on /t copy /l "P:\fullbackup%d%.log" |
Op het hele internet, en ook in de help en documentatie van NTBACKUP en Windows NT 4.0 Server kan ik niet vinden wat die <A> betekent. De backup gaat overigens gewoon goed en is met goed gevolg getest.
Windows NT 4.0 Server SP6a met alle denkbare patches en updates. Deze machine is tevens PDC. De andere machine draait FreeBSD 5.1 met Samba.
Wat betekent die <A> in mijn logfiles?
[ Voor 13% gewijzigd door CmdrKeen op 22-09-2003 09:26 ]
Bloed, zweet & koffie