Toon posts:

Wazig probleem met nieuwere spellen. (hang)

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat mijn pc dus blijft hangen als iknieuwere spellen speel. Ik heb laatst GTA Vice City geprobeerd en toen kreeg ik dus het probleem dat mijn beeld zwart wordt en mn geluid blijft hangen. Toen wat andere spellen geprobeerd (Freelancer, warcraft 3) zelfde probleem.. Na ongeveer 10-15 minuten spelen blijft hij gewoon hangen... Bij wat oudere spellen als Tactical Ops heb ik het bijna nooit maar het komt voor.
Zelf denk ik dat mijn videokaart overhit raakt, maar k heb geen idee hoe k dit kan voorkomen

Ik zit op een -
AMD 1800 XP
256DDRam
GF 4200 Ti 128MB DDR 8x AGP

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 23:32

SilentStorm

z.o.z

zet er eens een extra fan op, voel met je hand hoe warm de heatsink is, kijk even of er een temperatuursensor op de kaart zit..

Je beste aanwijzing voor oververhitting: Duurt het langer voor ie vastloopt als de computer een tijd uit heeft gestaan (kouder)? Zo ja, dan kun je eens gaan kijken voor een goede gpukoeler. (bv deze)

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
dank voor je reactie, maar k zal is moeten kijken of het langer duurt.. aangezien mijn pc 24/7 draait. K zal hem van8 uit gooien, dank :)

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 23:32

SilentStorm

z.o.z

astu enzo :). Om nog even wat meer duidelijkheid te verschaffen: De fan uit de eerste regel kan ook een 'gewone' kamerventilator zijn. Als het aanmerkelijk langer duurt voor er een vastloper komt, dan weet je dat het iets met de temperatuur is.

Ook wel handig om te weten: staat er iets over je driver in het eventlog (start/run/eventvwr/system) als je de computer hebt herstart?

Windows xp geeft bij het opstarten na een crash aan welke driver de fout inging. Als het dus (zoals verwacht) je grafische kaart is, heb je hieraan een bevestiging --heb je die gehad of gebruik je een ander os?

Ik neem aan dat je al eens geprobeert hebt om andere drivers te gebruiken? Heb je dan ook al eens andere via4in1 (hyperion) drivers geinstalleerd (als je moederbord daar een chipset van heeft?) Als het niet aan de temperatuur ligt is een incompatible of anderszins niet werkende driver toch meestal de oorzaak. Ik moet hier nog wel bij zeggen dat een crash in de vorm die jij geeft (zonder bsod of zelfs maar het stoppen van geluid) meer aanleiding geeft om op hardware dan op software gebied te zoeken.

Als laatste nog even (ik ga slapen :O ), je topic staat hier niet helemaal geweldig, aangezien SPV meer bedoelt is voor problemen met een specifiek spel. Dit is meer iets voor Videoplanken & Beeldkanonnen, waar men je met wat specifiekere informatie kan helpen. Even kijken of we dat goed kunnen zetten..

Localhost is where the heart is

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit topic is gesloten.