Toon posts:

Wazig probleem met nieuwere spellen.

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat mijn pc dus blijft hangen als iknieuwere spellen speel. Ik heb laatst GTA Vice City geprobeerd en toen kreeg ik dus het probleem dat mijn beeld zwart wordt en mn geluid blijft hangen. Toen wat andere spellen geprobeerd (Freelancer, warcraft 3) zelfde probleem.. Na ongeveer 10-15 minuten spelen blijft hij gewoon hangen... Bij wat oudere spellen als Tactical Ops heb ik het bijna nooit maar het komt voor.
Zelf denk ik dat mijn videokaart overhit raakt, maar k heb geen idee hoe k dit kan voorkomen

Ik zit op een -
AMD 1800 XP
256DDRam
GF 4200 Ti 128MB DDR 8x AGP.

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
Heb je alles up to date?(drivers)
Is het een probleem van de laaste tijd? Wanneer = het voor de EERSTE keer voor gekomen en hoe lang heb je je systeem al?
Wat heb je allemaal op de achtergrond lopen?(Zet alles uit > gebeurt het nog steeds?)
Welk OS heb je?
Krijg je een raar beeld?(voordat hij vast loopt?)

Verwijderd

Topicstarter
Alles is up to date..
Probleem sinds 1 maand ofzo, sinds ik de wat nieuwere spellen speel.. Daarvoor hing die heel soms vast bij wat oudere spellen. Maar ik heb gister dus geformatteerd en het probleem blijft bestaan. WinXP.
Alles uit? Ik heb op dit moment nix aan, net windows gereinstalled, dus alleen de primary functies runnen, het kan haast geen geheugenprobleem zijn aangezien er genoeg geheugen vrij is.
En nee geen raar beeld... Gewoon in 1 x zwart beeld en raar geluid.. (dat ie hangt)

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:14
-probeer windows xp te updaten
-zorg dat je geen virusscanner hebt draaien
-in je bios, kijk of je Fastwrites aan of uit heb staan, want wanneer die aanstaat kan dat zorgen voor instabiliteitsproblemen
[edit = typo]

[ Voor 5% gewijzigd door Zeus op 22-09-2003 03:08 . Reden: typfouten ]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• datkanveelbeter
Als je WinXP opnieuw geinst. heb en alle drivers up to date hebt, lijkt het me geen software probleem.
Zelf denk ik niet dat hij te warm word(aangezien het beeld gewoon normaal blijft voor hij crasht)> maar dit kun je natuurlijk gewoon ef testen door je pc open te maken en ef een fan op je kaartje te richten.Ik neem aan dat je hem niet heb geOC.
Het kan ook aan je geheuge liggen, waar heb je BV je CAS op staan?(2,5-3) Probeer het anders gewoon eens uit op een CAS van 3.Heb je 1 reepje of twee? Anders haal er gewoon 1 uit.
Verder kan ik op dit moment niks anders bedenken.

Verwijderd

Topicstarter
Uhhhhhhh k heb geen flauw idee waar je het over hebt dkvb... geOC? CAS? 1 reepje?

btw mijn pc staat altijd open, zou het door stof kunnen komen?

• J-M-J
  • Laatst online: 25-11-2025

J-M-J

Broemmmm....

Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn GF Ti 4200 64 MB. Dit kwam ook gewoon door overhitting.

Zorg dat alles goed ontstoft is en zet er eventueel een fannetje (of twee :9 ) bij of op. En zorg er uiteraard voor dat er genoeg ruimte zit tussen de vid kaart en de eerst volgende PCI kaart.

Dat verhielp in ieder geval het probleem bij mij.

Suc6 :P

edit: nee dat bedoel ik niet. Ik bedoel een 8x8 cm fannetje in je case er extra bijzetten. Hier is meestal nog wel een plaatsje voor.
Dit zorgt voor een beter airflow en dus ook een koelere temperatuur in je case.

[ Voor 24% gewijzigd door J-M-J op 22-09-2003 03:22 . Reden: reactie ]

Smart is when you believe only half of what you hear. Brilliant is when you know which half to believe.

Verwijderd

Topicstarter
Thx, btw er zit standaard al een cooler op de kaart dus. Bedoelen jullie gewoon echt een ventilator op een open case zetten? :|

• datkanveelbeter
OC = overclocken, reepje = je geheugen(hardeware) wat je in je mobo(moederbord) stopt.
Stof = altijd minder als die bevoorbeeld tussen je koelribben zit.
Je hebt je comp dus altijd open, voel anders ef aan je videokaart of hij echt SUPER heet is als hij vast loopt.
Anders richt ef je casefan(fan van je kast ) op je video kaart, als hij dan nog vast loopt kun je bijna zeker uitsluiten dat hij te warm word(hij moet natuurlijk niet bedekt zijn onder 1 cm stof ofzo)

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Ooit ook eens iets dergelijks voorgehad.
Heb die mensen hun computertje laten terugbrengen.
Winkel heeft grafische kaart getest, gezien dat het fout was en vervangen.

Het lijkt me toch niet de bedoeling dat je zelf nog moet investeren in extra koeling
als je een grafisch kaartje koopt...

Verwijderd

Topicstarter
haha dank je, k zal morgen eerst het stof is weghalen en wat gaan voelen, al ben ik bang dat ie niet superheet ofzo is... aangezien me pc altijd aanstaat, k reboot alleen na een crash, dan doet ie het gewoon weer prima in windows etc... maar wordt ie warmer als k een spel draai dan?

Verwijderd

Topicstarter
@dieter, de kaart is prima in orde hoor. Of hij moet in een keer zomaar zonder reden kapot zijn gegaan :x

• Zeus
Als je WinXP opnieuw geinst. heb en alle drivers up to date hebt, lijkt het me geen software probleem.
Zelf denk ik niet dat hij te warm word(aangezien het beeld gewoon normaal blijft voor hij crasht)> maar dit kun je natuurlijk gewoon ef testen door je pc open te maken en ef een fan op je kaartje te richten.Ik neem aan dat je hem niet heb geOC.
Het kan ook aan je geheuge liggen, waar heb je BV je CAS op staan?(2,5-3) Probeer het anders gewoon eens uit op een CAS van 3.Heb je 1 reepje of twee? Anders haal er gewoon 1 uit.
Verder kan ik op dit moment niks anders bedenken.
Natuurlijk kan dit een software probleem zijn ! Ten eerste omdat hij net windows xp opnieuw heeft geinstalleerd (dus ook alle updates? iets anders dan DRIVERS), en ten tweede omdat jij zelf oververhitting uitsluit en ten 3e omdat ik dat vroeger heb gehad :S. Beetje beter denken berry.
[ontopic]
Je kan er een ventilator uit een andere pc naast hangen.
En ik zou ook proberen in je bios je 8x agp te verlagen naar 4, of zeffs naar 2, wat minimale snelheidsverlies oplevert, maar meer stabiliteit.

• J-M-J
  • Laatst online: 25-11-2025

J-M-J

Broemmmm....

Ja het word zeker wel warmer als je een spel draait. Dit vanwege de grafische berekeningen die de vid kaart moet uitvoeren.
Ook je proc word warmer.

[edit: typo]

[ Voor 6% gewijzigd door J-M-J op 22-09-2003 03:29 ]

Smart is when you believe only half of what you hear. Brilliant is when you know which half to believe.

• Zeus
heb je al in je bios gekeken X-rate?

• datkanveelbeter
Althalus schreef op 22 September 2003 @ 03:24:
[...]

Natuurlijk kan dit een software probleem zijn ! Ten eerste omdat hij net windows xp opnieuw heeft geinstalleerd (dus ook alle updates? iets anders dan DRIVERS), en ten tweede omdat jij zelf oververhitting uitsluit en ten 3e omdat ik dat vroeger heb gehad :S. Beetje beter denken berry.
[ontopic]
Je kan er een ventilator uit een andere pc naast hangen.
En ik zou ook proberen in je bios je 8x agp te verlagen naar 4, of zeffs naar 2, wat minimale snelheidsverlies oplevert, maar meer stabiliteit.
Voor mij betekent (up to date) nog altijd> dat je bij bent met alle update's 8)7 > met andere woorde , verbeteringen> dit zijn dus ook onderdelen van je OS (8> .
Ten tweede sluit ik overhitting niet uit, ik zeg alleen dat ik DENK ,dat het hier niet aan ligt :*) .
En je AGP verhaal = natuurlijk een goeie, al betwijfel ik dat het weining uit maakt of je nu je je AGP op 4x of 2x laat lopen.(tussen 8x en 4x ben ik het wel mee eens)
Ik zal het wel eens uittesten met een benchmark O-) .
Maar by the way > hoe weet je wie ik ben? Zeker een OUD klasgenoot? Andere mensen kennen volgens mij mijn nickname niet.

• Zeus
AGP 2x of 4x schijnt ook niet veel uit te maken. tussen 2x agp en 8x zit 20% maximaal dacht ik. Ik las daarnet -is alles up to date(drivers?) < dus ik reageerde daarop en niet op:
"Alles is up to date.." van X-rate. Beetje miscommunicatie, en hij zou het tenslotte vergeten kunnen zijn... Over je nickname/naam, dat is een beetje een lang verhaal. Je kan me mailen natuurlijk.

• datkanveelbeter
ik heb het net getest > en ja hoor > je hebt gelijk > het maakt bij mijn systeem(xp2000+,9500pro,512ram) weinig tot niks uit of je je agp op 2x of 4x hebt lopen.
nickname/naam komt natuurlijk door ECC ofnie?

• Zeus
Uhm nee, is wel grappig :|... ik gokte gewoon 8)7. Toeval, niet :P

Verwijderd

Topicstarter
Althalus schreef op 22 september 2003 @ 03:24:
[...]

Natuurlijk kan dit een software probleem zijn ! Ten eerste omdat hij net windows xp opnieuw heeft geinstalleerd .
... Dit had ik gedaan omdat ie dus crashte in die games.. maar dat hielp dus niet.

• Zeus
[qoute]heb je al in je bios gekeken X-rate?[/quote]

Verwijderd

Topicstarter
Kan mn AGP nergens aanpassen... Award BIOS
Pagina: 1