Geodkoop Duron mobo welke?

Pagina: 1
Acties:

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Topicstarter
Ik ga een mega cheape pc bouwen. Met duron 700 en aopen 250 watt midi tower
Geheugen, voodoo3, cdrom e.d. heb ik nog liggen dus dat is niet belangrijk.

Ik ben nog opzoek naar een duron/thunderbird mobo. Ik begrijp dat de asus av7 en de Abit de beste zijn. Echter wel zo`n 150 gulden duurder dan A0pen AK33 en MSI KT7 pro.
derhalve hebben de laatse 2 mijn voorkeur. Welke is beter de Aopen of de MSI?

Stabiliteit en gemakkelijk om zelf te bouwen en configureren zijn het belangrijkst.
Echter overklok mogelijkheden kunnen wellicht later interressant blijken.

Welke past het best bij mij?

Thanx,

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Zo goedkoop mogelijk en later toch overklokken? Neem dan de Msi Pro II die heeft multiplier dipswitches (wat de asus ook heeft) is rond de 100 gulden goedkoper dan de Asus en rond de 50 gulden goedkoper dan de Abit. De Aopen, en de Msi KtPro (eerste versie) zijn niet geschikt voor overklokactiviteiten. Hiermee kan slechts op de bus overklokt worden en dan mag je blij zijn als je 110Mhz haalt, dus hooguit 10 procent winst...

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Topicstarter
Aha. Nu is dat overkloken nu niet zo belangrijk. Momenteel wat krap bij kas. dus misschien dat ik,over een paar maanden,de duron gewoon vervang door een Thunderbird van 1ghz plus.

Hoe zit het met de stabiliteit van de MSI en de Aopen?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

da snap ik niet helemaal..je hebt nu een pc, dan koop je een goedkoop moederbord omdat je krap bij kas zit, en over een maand koop je een nieuwe cpu??

w8 dan ff met dat mainboard en koop over een maand een goeie.
Het is een duurzaam product you know.

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 15:07

TricTrac

=;-)

Als ik hem goed begrepen heeft koopt ie eerst een duron en over een tijdje vervangt ie die weer door een TB??

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Topicstarter
Over een paar maanden wellicht processor upgrade.

Maar kan niet wachten; huidig moederbord van pentium 2 kapot. Dus wil ik meteen een processor upgrade uitvoeren. Vandaar.

Verwijderd

Is het lekker warm daar onder die steen? :z

Stond gisteren bij het nieuws een hele goede review/roundup van socket-A mobo's bij Anandtech. Daar staan ze allemaal in. En de MSIK7Tpro2 komt er als beste en meest stabiele uit. Wat wil je dan nog meer?

En dan nu de ultieme aanbeveling :+ : ik heb em zelf ook; hij doet het prima.

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Topicstarter
Ah idd die anandtech review had ik nog niet gezien. Nu eens opzoeken of ik die msi goedkoop hier in de buurt kan oppikken. Bedankt.

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Topicstarter
Is dat trouwens nog lastig zo`n bios configureren voor het eerste gebruik????

die pc hardware matig in elkaar zetten is geen probleem. Alleen software matig regelen lijkt me moeilijker.

Pagina: 1