Ik wilde grub eens proberen als bootloader, ipv de LILO die standaard bij slackware 9 zit, maar er is iets een beetje misgegan geloof ik 
Situatie voor:
/dev/hda1 Windows XP (NTFS,11GB)
/dev/hda3 rootfs slack9 (ext3, 6,6GB)
/dev/hda4 /home (ext3, 2GB)
/dev/hda5 swap (swap, 300MB)
/dev/hda6 rootfs LFS systeempje (ext3, 2?GB)
/dev/hda7 opslag (fat32, 17?GB)
Goed, toen grub gedownload, ./configure && make && make install, toen grub geinstalleerd op floppy (wilde niet meteen de MBR van /dev/hda verneuken), en een menu.lst aangemaakt:
Toen linux geboot, ging goed. Toen XP geboot, ging goed, maar toen ik daarna weer in linux kwam was opeens de lfs schijf, swap schijf en opslag schijf weg
cfdisk geeft nu opeens ook 93 (amoeba) ipv 83 (linux)...
er is nu opeens een /dev/hda2 schijf bij, met als type unknown (1F), maar die is niet te mounten (tja, dat zal dan een vergaarbak zijn voor mn swap, lfs en opslag, nogal logisch dat ik dat niet kan mounten).
Heeft er iemand een idee wat ik verkeerd heb gedaan?
Situatie voor:
/dev/hda1 Windows XP (NTFS,11GB)
/dev/hda3 rootfs slack9 (ext3, 6,6GB)
/dev/hda4 /home (ext3, 2GB)
/dev/hda5 swap (swap, 300MB)
/dev/hda6 rootfs LFS systeempje (ext3, 2?GB)
/dev/hda7 opslag (fat32, 17?GB)
Goed, toen grub gedownload, ./configure && make && make install, toen grub geinstalleerd op floppy (wilde niet meteen de MBR van /dev/hda verneuken), en een menu.lst aangemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| # Boot automatically after a minute.
timeout 60
# By default, boot the second entry.
default 0
splashimage=(hd0,2)/boot/grub/lfs-grub-splash.xpm
# Fallback to the first entry.
fallback 0
title Slackware Linux (2.6.0-test4)
root (hd0,2)
kernel /boot/vmlinuz-2.6.0-test4-3 ro root=/dev/hda3 vga=792
title Windows XP
unhide (hd0,0)
hide (hd0,1)
hide (hd0,2)
rootnoverify (hd0,0)
chainloader +1
makeactive |
Toen linux geboot, ging goed. Toen XP geboot, ging goed, maar toen ik daarna weer in linux kwam was opeens de lfs schijf, swap schijf en opslag schijf weg
cfdisk geeft nu opeens ook 93 (amoeba) ipv 83 (linux)...
er is nu opeens een /dev/hda2 schijf bij, met als type unknown (1F), maar die is niet te mounten (tja, dat zal dan een vergaarbak zijn voor mn swap, lfs en opslag, nogal logisch dat ik dat niet kan mounten).
Heeft er iemand een idee wat ik verkeerd heb gedaan?
It sounds like it could be either bad hardware or software