[Algemeen] Van VB6 naar C# of VB.Net

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:33
Tot nu toe ontwikkelen we binnen onze organisatie alle applicaties in VB6 of in ASP/JS bij webapplicaties. Omdat we de slag niet willen missen, stappen we binnenkort over naar Visual Studio.Net. Alleen nu is de vraag: Gaan we verder in VB.Net of in C#?

Op dit moment ben ik de enige ontwikkelaar die daadwerkelijk een informatica-opleiding heeft gedaan, mijn collegae (4 in totaal) hebben door hobbyisme en zelfstudie hun kennis vergroot.

Wat denken jullie dat voor onze organisatie het beste is + motivaties? Ik heb zelf het idee dat VB.Net net iets makkelijker is dan C#, daarentegen is er voor C# veel meer documentatie ed.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Maakt beiden in principe geen donder uit. Pak een muntje, gooi het omhoog. Kop is C#, munt is vb.net

C# heeft een aantal mogelijkheden die VB.Net niet heeft, zoals operator overloading en unsafe blokken.

Alleen heb ik deze in vb.net nooit nodig nog gehad.

Ergo: Kies de taal waar je de meeste affiniteit mee hebt. Desnoods combineer je later C# en vb.net

Ow ja, en VB6 != vb.net. Oftewel, het lijkt hetzelfde, maar schijn bedriegt.

Alleen de motivatie om over te stappen vind ik een beetje vreemd.

[ Voor 123% gewijzigd door gorgi_19 op 22-09-2003 00:28 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Programming & Webscripting krijgt wekelijks meerdere topics te verduren van het type "welke taal moet ik leren". Ik kan dan ook zonder moeite 207 topics in de search vinden over of je beter VB.net kunt leren of C#. Omdat vrijwel ieder topic van dit type tegenwoordig nogal snel verzand in moddergooierij en "maar de mijne is beter"-gekrijs gaat deze op slot :+

gorgi_19's opmerking is overigens wel heel nuttig, lees die nog even goed door :Y)

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.