Toon posts:

[win2k/crosscable] Geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een oude PC en een nieuwe PC waar allebei win2k pro op draait. Ik wil een hoop meuk van de oude naar de nieuwe pc overhalen. Een crosscable leek mij een goed idee hiervoor. Dit werkt echter.

Beide PCs hebben een apart IP 192.168.1.x gekregen, beide hebben een unieke naam en dezelfde werkgroep. Het is echter niet mogelijk om elkaar te pingen.

Windows ziet wel dat de verbinding in de lucht is en geeft het ook aan indien de verbinding wordt verbroken. Er is dus wel enige vorm van communicatie.

Als ik op de oude PC klik op

>Mijn netwerklocaties>Computers vlakbij

dan zie ik alleen de naam van de oude PC staan.

Als ik bij de nieuwe PC hetzelfde probeer, dan krijg ik de foutmelding dat de werkgroep DINGES niet bestaat of niet beschikbaar is. Ik wordt er een beetje moe van, iemand die een suggestie heeft. Heb al het denkbare wel al een beetje uitgeprobeerd.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:12
Branden het "link" ledje op je netwerkkaart? Zo niet dan is je kabel niet goed.

Bestands/printerdelen aangezet?

Welk besturingssysteem? Welke netwerkkaarten? etc. etc. etc. graag wat meer info.

[ Voor 47% gewijzigd door jongetje op 22-09-2003 08:33 ]

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:51

Valkyre

Kitesurf FTW!

volgens mij moet je ook een mapje sharen en dan zien ze elkaar wel.

draaien ze trouwens beide win2k?
check:
ook je subnetmask even: 255.255.255.0
zoals jongentje oko al zegt check of er achter op BEIDE netwerkkaarten een lampje brandt/knippert.

owjah start voor de zekerheid ook even opnieuwe op als je de werkgroepnaam hebt veranderd.

[ Voor 16% gewijzigd door Valkyre op 22-09-2003 08:40 ]

iRacing Profiel

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:21

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

jongentje schreef op 22 september 2003 @ 08:33:
[...]
Welk besturingssysteem?
Win2K pro. Lezen is ook een vak :P
Welke netwerkkaarten? etc. etc. etc. graag wat meer info.
Domme vraag misschien, maar gebruik je een firewall die de zaak tegenhoudt? * Freee!! herinnert zich zijn eigen problemen met ZoneAlarm in een vergelijkbare situatie.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Freee!!

Freee!!

Gohan-san schreef op 22 september 2003 @ 08:39:
volgens mij moet je ook een mapje sharen en dan zien ze elkaar wel.
Dat sharen is noodzakelijk om bestanden over te kunnen pompen, maar niet voor pingen en daar gaat het al fout.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Verwijderd

Topicstarter
Beide systemen draaien inderdaad win2k pro SP2.

In het nieuwe systeem zit er een ASUS AMD moederboard met een onboard netwerkkaart. In de oude PC zit er een SMC kaartje.

Met de LEDjes zit het ook goed. En het vreemde is dat win2k op beide PC's dus steeds wel doorheeft of er wel of niet een verbinding is.

• Freee!!

Freee!!

Je hebt mijn vraag over een firewall niet beantwoord en daar lijkt het nu toch wel sterk op.

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Liu schreef op 22 September 2003 @ 10:22:
Je hebt mijn vraag over een firewall niet beantwoord en daar lijkt het nu toch wel sterk op.
Dat was ik inderdaad nog even aan het testen :) En dat is inderdaad het probleem. Kan nu heen en weer pingen en alles doen wat ik wil.

Thanx

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 22 september 2003 @ 10:25:
[...]
Dat was ik inderdaad nog even aan het testen :) En dat is inderdaad het probleem. Kan nu heen en weer pingen en alles doen wat ik wil.

Thanx
Geen dank, blij dat ik behulpzaam heb kunnen zijn bij het oplossen van dit probleem.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:51

Valkyre

Kitesurf FTW!

Mr. Liu schreef op 22 September 2003 @ 08:40:
[...]

Win2K pro. Lezen is ook een vak :P

[...]

Domme vraag misschien, maar gebruik je een firewall die de zaak tegenhoudt? * Valkyre herinnert zich zijn eigen problemen met ZoneAlarm in een vergelijkbare situatie.
ik had het woordje allebei ove het hoofd gezien.
sorry, maar zie ook al dat het probleem is opgelost.

iRacing Profiel

Pagina: 1