Ik had een aantal weken geleden Windows 2000 geinstalleerd, met als bugje dat zo nu en dan, als Windows startte, Explorer direct crashte en bij het automatisch herladen direct 100% cpu vroeg.
Ik heb Windows om andere redenen toen opnieuw geinstalleerd en verwachtte dat het bugje er wel uit zou gaan. Immers, ik draai al zo'n 2 jaar Windows 2000 en ik heb de fout nooit gehad.
Maar nu, na herinstall, krijg ik het weer. Soms wel, soms niet. Windows laadt;
WatchCat, TClock, WacomDrivers, MBM en MSN laden.
Kerio Personal Firewall en AVG antivirus zijn dan allang geladen.
Er komt een dialoogbox met 'Explorer heeft fouten veroorzaakt en wordt afgesloten'. Dan komt drwatson32.exe die wel eventjes Explorer zal nachecken en gaat de load op 100. Nou, mooi niet dus. Ik ga naar Taakbeheer, kill drwatson32.exe maar de load gaat niet naar beneden. Pas als ik ook Explorer.EXE (met extensie in kapitalen) kill, daalt opeens de load drastisch naar 1 of 0% en kan ik Explorer weer via uitvoeren (ook in Taakbeheer) starten. Hij blijft dan op 2% ofzo.
Ik heb al veel topics hierover gezien in de search, maar dat is allemaal XP, en naar ik denk verschilt Explorer per platform erg. Hij trekt dus niet load bij een bepaald programma, gewoon bij het opstarten, en zover ik weet startten die dingen bij de oude configuraties ook al op.
1) weet iemand meer over deze fout onder Windows 2000?
2) Bekend programma dat het veroorzaakt?
3) Moet ik een specifiek programma niet tijdens het opstarten al laten laden?
4) wat is drwatson32.exe ? Kan ik het uitzetten?
5) Met welk programma komt drwatson32.exe mee of zit het in Windows?
Ik heb Windows om andere redenen toen opnieuw geinstalleerd en verwachtte dat het bugje er wel uit zou gaan. Immers, ik draai al zo'n 2 jaar Windows 2000 en ik heb de fout nooit gehad.
Maar nu, na herinstall, krijg ik het weer. Soms wel, soms niet. Windows laadt;
WatchCat, TClock, WacomDrivers, MBM en MSN laden.
Kerio Personal Firewall en AVG antivirus zijn dan allang geladen.
Er komt een dialoogbox met 'Explorer heeft fouten veroorzaakt en wordt afgesloten'. Dan komt drwatson32.exe die wel eventjes Explorer zal nachecken en gaat de load op 100. Nou, mooi niet dus. Ik ga naar Taakbeheer, kill drwatson32.exe maar de load gaat niet naar beneden. Pas als ik ook Explorer.EXE (met extensie in kapitalen) kill, daalt opeens de load drastisch naar 1 of 0% en kan ik Explorer weer via uitvoeren (ook in Taakbeheer) starten. Hij blijft dan op 2% ofzo.
Ik heb al veel topics hierover gezien in de search, maar dat is allemaal XP, en naar ik denk verschilt Explorer per platform erg. Hij trekt dus niet load bij een bepaald programma, gewoon bij het opstarten, en zover ik weet startten die dingen bij de oude configuraties ook al op.
1) weet iemand meer over deze fout onder Windows 2000?
2) Bekend programma dat het veroorzaakt?
3) Moet ik een specifiek programma niet tijdens het opstarten al laten laden?
4) wat is drwatson32.exe ? Kan ik het uitzetten?
5) Met welk programma komt drwatson32.exe mee of zit het in Windows?
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs