[2kpro] 100% load na crash explorer

Pagina: 1
Acties:

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-04 12:16

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik had een aantal weken geleden Windows 2000 geinstalleerd, met als bugje dat zo nu en dan, als Windows startte, Explorer direct crashte en bij het automatisch herladen direct 100% cpu vroeg.
Ik heb Windows om andere redenen toen opnieuw geinstalleerd en verwachtte dat het bugje er wel uit zou gaan. Immers, ik draai al zo'n 2 jaar Windows 2000 en ik heb de fout nooit gehad.
Maar nu, na herinstall, krijg ik het weer. Soms wel, soms niet. Windows laadt;
WatchCat, TClock, WacomDrivers, MBM en MSN laden.
Kerio Personal Firewall en AVG antivirus zijn dan allang geladen.
Er komt een dialoogbox met 'Explorer heeft fouten veroorzaakt en wordt afgesloten'. Dan komt drwatson32.exe die wel eventjes Explorer zal nachecken en gaat de load op 100. Nou, mooi niet dus. Ik ga naar Taakbeheer, kill drwatson32.exe maar de load gaat niet naar beneden. Pas als ik ook Explorer.EXE (met extensie in kapitalen) kill, daalt opeens de load drastisch naar 1 of 0% en kan ik Explorer weer via uitvoeren (ook in Taakbeheer) starten. Hij blijft dan op 2% ofzo.

Ik heb al veel topics hierover gezien in de search, maar dat is allemaal XP, en naar ik denk verschilt Explorer per platform erg. Hij trekt dus niet load bij een bepaald programma, gewoon bij het opstarten, en zover ik weet startten die dingen bij de oude configuraties ook al op.

1) weet iemand meer over deze fout onder Windows 2000?
2) Bekend programma dat het veroorzaakt?
3) Moet ik een specifiek programma niet tijdens het opstarten al laten laden?
4) wat is drwatson32.exe ? Kan ik het uitzetten?
5) Met welk programma komt drwatson32.exe mee of zit het in Windows?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

drwatson32 is een applicatie die standaard in windows zit en kan achterhalen wat er fout is gegaan bij de crash van explorer. De volgende keer dat explorer crashed moet je via de task manager drwatson op starten. Deze geeft je dan als het goed is een rapport waar een dll uit komt rollen die de fout veroorzaakt. Deze informatie kun je gebruiken om de schuldige te achterhalen

[ Voor 4% gewijzigd door Spider.007 op 21-09-2003 23:41 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-04 12:16

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Arm beest, ik kill m telkens... :X
En waar komt dat rapport terecht? Ik kan er geen uren op gaan zitten wachten, op het moment dat hij bezig is kan ik mijn muis nog niet bewegen of hij hapert al.

Zou ik Explorer mogen killen en herstarten terwijl DrWatson bezig is? Of liever niet?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

• zoek op je hdd eens naar Drwtsn32.log
• Druk in je explorer ofzo eens op F1 > Search > "dr" voor meer informatie over waar je naar moet zoeken in de logfiles. Het beste kun je Drwatson even uit laten lopen en dan pas explorer killen. Als het goed is zou drwatson redelijk snel klaar moeten zijn (tenzij hij een geheugendump gaat doen oid; maar dat is volgens mij niet standaard)

edit:
Run ook drwtsn32 eens

[ Voor 8% gewijzigd door Spider.007 op 21-09-2003 23:57 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate